Gå til innhold
Hundesonen.no

Mops under året satt valper på

Minadachs

Recommended Posts

Det er ei lita Mops tispe her hvor jeg bor, som er under året. Kjempe koselig og god hund, men problemet er at de som eier henne trolig har satt valper på henne, og hun er ikke året en gang! Mange som har sagt ifra, men de har gjort det for det, jeg håper dette ikke er sant, så får håpe på dette! Men det blir feil, og de har jo aldri hatt hund før. De er veldig flink med hunden, og gir den masse kjærlighet, snill så det holder denne hunden, men er kun det med at de har satt valper på henne jeg bekymrer meg for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:wallbash: Ei jente i gamleklassa mi hadde valper på sin 9 mnd gammle jack russel i vår.

Og det aller værste var at det var med sin egen bror !

jeg blir helt fortvila og orket ikke engang komme å se på valpene.. hva tenker folk med ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi...

På dvergschnauzer anbefales det å vente til enten to år eller fjerde løpetid til sammenligning...

Tror neppe det anbefales med så tidlig paring på mops heller... :rolleyes:

På sheltie anbefales tidligst 18 mnd. eller tredje løpetid. Personlig synes jeg 2 år er mer passe. Ingen av mine har vært ferdig utviklet ved 18 mnds. alder ihvertfall.

Jeg hadde mulighet til å bruke en flott hanne som er på lån her, bor egentlig i Skottland. Men yngste tispa mi var kun 15 mnd. sist hun hadde løpetid, så jeg valgte å la være. neste gang hun løper har han reist tilbake. Hun som eier hannen hadde paret tisper på den alderen selv, men jeg syntes det virka helt feil. Da får jeg heller håpe han får noen gode hanner etter seg her i landet, og evt. vurdere en av dem når det passer sånn. Har heldigvis funnet en annen flott hann fra gode engelske linjer, som jeg så og si har bestemt meg for. Og paringen blir ikke før neste høst, da hun er vel 2 1/2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...