Gå til innhold
Hundesonen.no

Favorittfilm?

Aya

Recommended Posts

Skrevet

Hva er dine favorittfilmer? Hvorfor?

Jeg må si at min ultimate filmopplevelse var da jeg så Chocolat for første gang.. En fantastisk film, jeg virkelig elsker den. Har sett den hundre ganger eller noe, og den er like bra hver gang. Juliette Binochet og Jhonny Depp spiller veldig bra sammen og, synes jeg.

Skrevet

Vanskelig å begrense seg, men disse er de jeg kommer på:

"Festen" - Var helt rystet etter å ha sett den. Så nær og ubehagelig at jeg ikke har hatt lyst til å se den igjen, men i dette tilfellet er det et kompliment

"Seven" - har sikkert sett den 15 ganger. Stemningen, plottet og ikke minst avslutningen!

"Short Cuts" - fascinerende drama om en rekke skjebner som knyttes inn i hverandre - laget av Robert Altman som døde denne uka :)

"24 Hour Party People" - Halvdokumentarisk drama om musikkscenen i Manchester på 80-/90-tallet. Utrolig morsom og med dritstilig musikk.

"Ringenes Herre"-trilogien - Perfekte eventyrfilmer og tidtrøyte.

Skrevet

Istid (morsomste filmen ever) :D

Enig! :D Istid 1 og 2 er bare GENIALE :P

Fine filmer: Hestehviskeren, Titanic osv

Morsome filmer: Terkel i knipe! Kjempebra :P:D

Skumle: Fritt vilt, I know what you did last summer, Villmark osv

Filmeelsker ja ;)

Skrevet

Helt enig med Svedge! Fight Club er en råbra film! Liker ikke alt blodet, men filmen er utrolig god. Det samme er American History X, American Beauty, Lord of the Rings, Forest Gump...! Ellers liker jeg ganske dårlige amerikanske kjærlighets-komedier. The Wedding Planner... :D Har aldri grått så mye av en film noen gang! :D

Skrevet

De fleste filmene med Brad Pitt pleier å være bra, han er ektremt god til å spille helskrudde karakterer.

Sett "Snatch"? Der er han rimelig morsom som forfylla tater-bokser :D

Skrevet

Mine favoritt filmene:

Sci-fi: Aliens filmene

Drama: Forrest gump

Komedie: Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood

Skrevet

Jeg skal være litt gjennomsnittsmenneske nå og svare Bridget Jones 1 & 2 - ingen over, ingen ved siden når det gjelder å få opp humøret :D

Vil jeg deppe litt eller slutte å synes synd på meg selv så ser jeg på Den grønne mil eller Livet er herlig (La vita e bella) - Fantastiske filmer begge to..

Skrevet

Jeg klarer ikke å begrense meg til en favorittfilm her -jeg har mange! Elsker filmer :D

Swimfan - en veldig spennende og intens thriller.

Madagascar - genialt at den har blitt laget

Istid 1 og 2 - morsomme

Harry Potter filmene - kjempebra, spennende og til tider nisfe, dessuten elsker jeg historien om Harry Potter

When a stranger calls - og så en god thriller, men går på grensen til å bli grøsser, for den er nifs

Andre bra er:

1 ubesvart anrop - BRA grøsser

Hitch - god komedie

American History x - rørende

ja, tror jeg skal stoppe der jeg :D

Skrevet

Det må være Father of the Bride 1 og 2. Di er bare herlige gråtefilmer :rolleyes:

Harry Potterfilmene er kjempespennede :D

Åsså Junior da...genialt med en gravid Arnold S(klarer ikke uttale etternavnet hans :D )

åsså...mange,mange fler,jeg har totalt filmdilla!

Skrevet

hmm.. Jack, Robin Williams spiller 10 år :D

LAdder 49, phenomenon, A walk to remember. har så utrolig mange...

liker spesielt grinefilmer og komedier

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk! Vi har vurdert Toller, Flatcoated Retriever og husky faktisk! Synes selv at huskyer er så fantastiske, men ville ha noe litt mer førerorientert. Tror selv at en flat og belgisk fårehund blir for mye hund igjen. Men tusen takk for gode tips! Og når det kommer til røyting har vi tatt dette i betraktning ja! Fordelen med husky er jo at de har røyte perioder! Så satser på at robotstøvsugeren vår får kjørt seg!
    • Tydeligvis. Har snakket med mange som har blitt "tvunget" til å kjøpe hund.  Personlig så ble jeg paff, og skuffet- fra en seriøs oppdretter som kydde så og vær så imøtekommende til skikkelig skarp sur stemme...    
    • Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...