Gå til innhold
Hundesonen.no

valp som eeeelsker fremmede!

:)Kine

Recommended Posts

Jeg har en valp som elsker mennesker. Når vi er ute å går tur skal han bort å hilse på abselutt ALLE! Løper mot de og hopper, noe ikke alle setter like stor pris på. Han ignorerer oss fullstendig! Når vi har besøk holder det ikke bare å hilse på de en gang. Han følger etter de og skal ha all oppmerksomheten deres hele tiden! Og når de skal dra løper han etter de og vil være med de hjem. Jeg er jo selvfølgelig kjempefornøyd med å ha en hund som er glad i mennesker, men synes det tar litt av innimellom. Noen som har opplevd noe av dette selv? Tar gjerne imot tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere treffer andre mennesker, kommander han i sitt og få han til å sitte og bli sittende. Ikke la han få hoppe mot fremmede. Forlang kontakt.

Når dere er hjemme så lei han på plassen sin gang på gang på gang på gang til han skjønner at han skal ligge der og ikke følge etter de besøkende. Dere må gå inn og forlange ting av han.

Og ALDRI la han få hilse på NOEN før han sitter pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og tips:) Han er blanding av bichon frise og boxer :)

Vi har prøvd å få han til å sitte, men med en gang han sitter pent og personen får hilse på han klikker han igjen. De fleste bikkjer roer seg ned etter litt tid, men ikke denna gærningen! Han er fortsatt ganske ung så han skjønner ikke det med å bli sittende over lengre tid, men vi jobber med det. Tenkte vi skulle prøve å få noen til å gå mot han ute og med en gang han blir gæærn så snur vi og prøver igjen til han roer seg ned. Blei litt vanskelig forklart dammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at han er glad i mennesker, men hunden MÅ kunne beherske seg. Tren på at hunden IKKE får hilse på noen, før du sier ifra. Gjenta dette, og hunden din forstår etterhvert. Bikkja mi er stikk motsatt av din, hun vil ikke hilse, så man må nesten dra henne for at hun skal gå til jeg vil for å hilse på andre. Hun skal bare gå tur hun :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min valp er også veldig glad i mennesker, men når jeg går på tur med henne og jeg ser at hun har sett et menneske kaller jeg henne inn. Så har vi kontakt mens vi går forbi, eller hun er bare rett ved siden av meg når vi går forbi. Hun har blitt utrolig flink på det, men hun hadde det litt "i seg", men vi har trent på det. Det som kanskje er lurt er å bare stoppe når dere er på tur og det kommer mennesker, og få henne til å få kontakt og gi henne belønning og masse ros(da MÅ du jo ha trent litt kontakt hjemme fra før av)

Hjemme så er det viktig at besøkene hilser på mennesker først, og hilser på hunden når den har roet seg ned. Noenganger trenger ikke besøkende å hilse på henne engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at noen har hatt det samme problemet som meg:) Jeg prøver å legge ut bilde, men får det ikke til! hvordan gjør jeg det?? frustrerende!

Jeg kan prøve å forklare det. (står kanskje på "rettningslinjene" også?)

1. Last opp bildet på feks. på imageshack.(bla igjenom, og "host it", NB! husk å hak av "resize" først, sånn at det ikke blir megastort) Kopier den nederste linken.

(Bilde som viser hvilken du skal kopiere, sorry at det er så mye hvitt på det!)

legginnbilde1fy0.png

2. Når du da kommer inn hit på dyresonen, og skal legge inn bildet trykker du bare på det bildet av treet og limer inn urlen. Enkelt!

Sånn... Håper du forstod forklaringen min, og at vi får se bilder :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en veldig bra forklaring! takk :D

Her er det første bilde vi tok av han:

http://img482.imageshack.us/img482/9697/dsc00967qv7.jpg

Som alle mammaer synes jeg jo selvfølgelig han er noe av det søteste som finnes<3

Han har mellomflat nese uten rynker og han får rynker i panna når han synes synd på seg selv, eller mener at vi skal synes synd på han.

Skulle gjerne lasta opp flere bilder, men fikk visst bare til ett. imageshack ville ikke mer.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nææææ noe så nydelig da! :D *ser på bilde* hehe regner med mamman er boxeren ? noe annet hadde nesten blitt groteskt .:fnis:. du får lage en sånn presentasjon under *MIn hund* her inne.. og legge inn bilder etterhvert så man får sett hvordan han utvikler seg :D er litt spennde og se hvordan en slik mix blir seende ut til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. ja, det skal jeg gjøre:) Det er faktisk pappan som er boxer! Han var visst en veldig liten boxer. Vet ikke helt hvordan det går ann jeg. Ble ganske sjokkert når jeg fant det ut! Mora døde når han var 1 uke gammel, så matmor har nok hatt litt ekstra mye jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg prøver dte jeg også, men han er så sta. Han hopper og hopper og hopper! Og de fleste som hilser på han er ikke så veldig vandt med hund, så de gir jo etter med en gang! Vi er nok nødt til å jobbe litt med det der.. Godt å høre at det ikke bare er jeg som sliter med det her ihvertfall :)

Voff: Takk for hjelpen med imagesahck. :) Det var sikkert det jeg gjorde galt. Skal ordne og legge ut masse bilder under "min hund" så fort som mulig. Sitter på en annen data skjønneru'!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en veldig bra forklaring! takk :P

Her er det første bilde vi tok av han:

http://img482.imageshack.us/img482/9697/dsc00967qv7.jpg

Som alle mammaer synes jeg jo selvfølgelig han er noe av det søteste som finnes<3

Han har mellomflat nese uten rynker og han får rynker i panna når han synes synd på seg selv, eller mener at vi skal synes synd på han.

Skulle gjerne lasta opp flere bilder, men fikk visst bare til ett. imageshack ville ikke mer.. :P

Nå så jeg for meg en krøllet boxer! :)

Nydelig var den! Flere bilder takk! :P

Forresten ang. hopping: Han er jo en delvis boxer da! (Alle boxer-eiere vet vel hva jeg mener når jeg sier boxere og hopping :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
    • Ja, hvis han aldri har lært å være alene på andre tider av døgnet så er det faktisk en ting. En "fordel" med å være ufør og ikke ha med hundene overalt er at de lærer å være alene på helt random tidspunkter.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...