Gå til innhold
Hundesonen.no

valp som eeeelsker fremmede!

:)Kine

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har en valp som elsker mennesker. Når vi er ute å går tur skal han bort å hilse på abselutt ALLE! Løper mot de og hopper, noe ikke alle setter like stor pris på. Han ignorerer oss fullstendig! Når vi har besøk holder det ikke bare å hilse på de en gang. Han følger etter de og skal ha all oppmerksomheten deres hele tiden! Og når de skal dra løper han etter de og vil være med de hjem. Jeg er jo selvfølgelig kjempefornøyd med å ha en hund som er glad i mennesker, men synes det tar litt av innimellom. Noen som har opplevd noe av dette selv? Tar gjerne imot tips:)

Skrevet

Når dere treffer andre mennesker, kommander han i sitt og få han til å sitte og bli sittende. Ikke la han få hoppe mot fremmede. Forlang kontakt.

Når dere er hjemme så lei han på plassen sin gang på gang på gang på gang til han skjønner at han skal ligge der og ikke følge etter de besøkende. Dere må gå inn og forlange ting av han.

Og ALDRI la han få hilse på NOEN før han sitter pent.

Skrevet

Takk for svar og tips:) Han er blanding av bichon frise og boxer :)

Vi har prøvd å få han til å sitte, men med en gang han sitter pent og personen får hilse på han klikker han igjen. De fleste bikkjer roer seg ned etter litt tid, men ikke denna gærningen! Han er fortsatt ganske ung så han skjønner ikke det med å bli sittende over lengre tid, men vi jobber med det. Tenkte vi skulle prøve å få noen til å gå mot han ute og med en gang han blir gæærn så snur vi og prøver igjen til han roer seg ned. Blei litt vanskelig forklart dammen.

Skrevet

Det er bra at han er glad i mennesker, men hunden MÅ kunne beherske seg. Tren på at hunden IKKE får hilse på noen, før du sier ifra. Gjenta dette, og hunden din forstår etterhvert. Bikkja mi er stikk motsatt av din, hun vil ikke hilse, så man må nesten dra henne for at hun skal gå til jeg vil for å hilse på andre. Hun skal bare gå tur hun :) hehe

Skrevet

Min valp er også veldig glad i mennesker, men når jeg går på tur med henne og jeg ser at hun har sett et menneske kaller jeg henne inn. Så har vi kontakt mens vi går forbi, eller hun er bare rett ved siden av meg når vi går forbi. Hun har blitt utrolig flink på det, men hun hadde det litt "i seg", men vi har trent på det. Det som kanskje er lurt er å bare stoppe når dere er på tur og det kommer mennesker, og få henne til å få kontakt og gi henne belønning og masse ros(da MÅ du jo ha trent litt kontakt hjemme fra før av)

Hjemme så er det viktig at besøkene hilser på mennesker først, og hilser på hunden når den har roet seg ned. Noenganger trenger ikke besøkende å hilse på henne engang.

Guest Just me!!
Skrevet

Min er og slik, men vi har sånn ca. klart å holde styr på han mens vi har vært på turer o.l :D

Skrevet

Godt å høre at noen har hatt det samme problemet som meg:) Jeg prøver å legge ut bilde, men får det ikke til! hvordan gjør jeg det?? frustrerende!

Jeg kan prøve å forklare det. (står kanskje på "rettningslinjene" også?)

1. Last opp bildet på feks. på imageshack.(bla igjenom, og "host it", NB! husk å hak av "resize" først, sånn at det ikke blir megastort) Kopier den nederste linken.

(Bilde som viser hvilken du skal kopiere, sorry at det er så mye hvitt på det!)

legginnbilde1fy0.png

2. Når du da kommer inn hit på dyresonen, og skal legge inn bildet trykker du bare på det bildet av treet og limer inn urlen. Enkelt!

Sånn... Håper du forstod forklaringen min, og at vi får se bilder :D

Skrevet

Det var en veldig bra forklaring! takk :D

Her er det første bilde vi tok av han:

http://img482.imageshack.us/img482/9697/dsc00967qv7.jpg

Som alle mammaer synes jeg jo selvfølgelig han er noe av det søteste som finnes<3

Han har mellomflat nese uten rynker og han får rynker i panna når han synes synd på seg selv, eller mener at vi skal synes synd på han.

Skulle gjerne lasta opp flere bilder, men fikk visst bare til ett. imageshack ville ikke mer.. :D

Skrevet

nææææ noe så nydelig da! :D *ser på bilde* hehe regner med mamman er boxeren ? noe annet hadde nesten blitt groteskt .:fnis:. du får lage en sånn presentasjon under *MIn hund* her inne.. og legge inn bilder etterhvert så man får sett hvordan han utvikler seg :D er litt spennde og se hvordan en slik mix blir seende ut til slutt.

Skrevet

hehe.. ja, det skal jeg gjøre:) Det er faktisk pappan som er boxer! Han var visst en veldig liten boxer. Vet ikke helt hvordan det går ann jeg. Ble ganske sjokkert når jeg fant det ut! Mora døde når han var 1 uke gammel, så matmor har nok hatt litt ekstra mye jobb.

Skrevet

Hellandussen, så nydelig! så dumt at moren døde da.

(forresten, det med imageshack, jeg må alltid trykke dobbelt tilbake for å laste opp et nytt bile, hvis det var det som var galt :D )

Skrevet

Hehe. Jeg prøver dte jeg også, men han er så sta. Han hopper og hopper og hopper! Og de fleste som hilser på han er ikke så veldig vandt med hund, så de gir jo etter med en gang! Vi er nok nødt til å jobbe litt med det der.. Godt å høre at det ikke bare er jeg som sliter med det her ihvertfall :)

Voff: Takk for hjelpen med imagesahck. :) Det var sikkert det jeg gjorde galt. Skal ordne og legge ut masse bilder under "min hund" så fort som mulig. Sitter på en annen data skjønneru'!

Skrevet

Det var en veldig bra forklaring! takk :P

Her er det første bilde vi tok av han:

http://img482.imageshack.us/img482/9697/dsc00967qv7.jpg

Som alle mammaer synes jeg jo selvfølgelig han er noe av det søteste som finnes<3

Han har mellomflat nese uten rynker og han får rynker i panna når han synes synd på seg selv, eller mener at vi skal synes synd på han.

Skulle gjerne lasta opp flere bilder, men fikk visst bare til ett. imageshack ville ikke mer.. :P

Nå så jeg for meg en krøllet boxer! :)

Nydelig var den! Flere bilder takk! :P

Forresten ang. hopping: Han er jo en delvis boxer da! (Alle boxer-eiere vet vel hva jeg mener når jeg sier boxere og hopping :P )

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...