Gå til innhold
Hundesonen.no

Frustrasjonsutbrudd!


SoppenCamilla

Recommended Posts

Da er det min tur til å få ut litt frustrasjon!

Det hele begynte med at de jeg leier hos skulle få unge. Det ble til at de måtte ta keisersnitt, noe som gjorde at ho ikke kunne anstrenge seg i det hele tatt. Jeg fikk dermed ansvaret for de tre hestene som er her på gården. Så langt - så greit, jeg er jo tross alt glad i hester. Etter en stund finner jeg ut at å stå opp halv sju om morgenen for å sette ut hestene, dra på skolen og være der til ca tre, komme hjem og møkke tre bokser, fôre hestene, gjøre lekser, lage middag, ta inn hestene og fôre dem igjen, etterlater liten tid til det man kalte fritid da jeg hadde det. Litt har det jo vært, men ikke på langt nær så mye som jeg skulle ønske jeg hadde. Men jeg fortsatte arbeidet, jeg hadde jo lovt å hjelpe til!

(Jeg får ta med at jeg flytta hjemmenifra i høstferien fordi faren min er alkoholiker, og jeg gikk på en skikkelig smell i sommerferien, noe som har ført til at jeg har veldige opp- og nedturer. )

Jeg er nå midt i en av de verste nedturene jeg noen gang har opplevd. I forrige uke var jeg på skolen i litt over en time tilsammen, for jeg orka ikke å møte noen. Ellers bare sov jeg, utenom da jeg skulle ta hestene. Med den lille energien jeg ikke hadde, møkka jeg boksene til jeg nesten besvimte, og blei nærmest slept fram og tilbake mellom stallen og innhegninga av hestene. På fredag bestemte jeg meg for å ta en tur til Tanya for å koble av litt. På veien bort dit fikk jeg melding av ho jeg leier av at de var så misfornøyde med jobben jeg gjorde i stallen og med hestene og klaga på at det var høy "over alt". Det var vel på en måte da det sprakk. Jeg har snart 18 års erfaring med å undertrykke følelsene mine, men det var som blåst bort da jeg for en gangs skyld sa hva jeg mente om saken! Da fikk jeg melding tilbake om at de var ikke sinte på meg, og etter det har jeg fått et par meldinger som om ingen ting har skjedd. Jeg er så drit lei! Jeg føler meg som slaven deres, jeg får jo ikke noe for det her en gang! Eller.. Jeg får lov til å ri så mye jeg vil - hurra, jeg er så lei av de hestene at jeg får tårer i øynene bare jeg tenker på å trene de i tillegg! En av hestene er, ikke bare unghest, men hingst i tillegg! Jeg har ikke tall på hvor mange ganger han har nesten slått ut tennene på meg, tråkka på meg, hoppa på meg, biti meg eller løpt meg ned.

Jeg har snakka lenge med Lill nå, og sendt melding til de vi leier av at vi ikke klarer å bo her mer (ikke bare av denne episoden, er flere ting som spiller inn, for eksempel at vi ikke kan ta en dusj engang uten at det blir oversvømmelse på badet, og de setter opp husleia med 1500 kr når Lill flytter inn offisielt). Vi har kikka etter leiligheter i dag, og kommer til å fortsette å leite, og jeg har snakka med rådgiveren på skolen, hvor jeg ble anbefalt å gå til fastlegen min for å få henvisning til psykolog. Oppsigelsestiden på leiligheta er på tre måneder, så jeg håper virkelig vi finner en leilighet innen de tre månedene er over, og at det snart kan begynne å gå oppover igjen. Jeg vil også legge til at jeg ikke hadde klart meg så lenge som jeg har gjort hadde det ikke vært for Lill. Takk Lill, du er en god venn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, jenta mi da! :D

Du skal da ikke finne deg i å bli brukt som gratis arbeidskraft av noen! Forventer de at du skal stelle hestene og ri dem (det er da en jobb det òg!), så kan du stille krav om økonomisk kompensasjon, dvs lønn! Ikke la andre tråkke på deg! Det er da vel ikke ditt ansvar at husverten får barn! Hun har vel en mann som kan trå til så lenge. Det er ikke din jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff!

Skjønner godt at dere vil flytte pga. badet(for da jeg var der og Lill dusja, ble hele kjøkkenet[!!!] oversvømt) Og så er det kjempe kaldt og ikke veldig koselig der, og med all den jobben i tillegg(ubetalt) og det at de hever husleia!!

Uff! Håper virkelig at dere finner noe!

I nærheten av meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, jenta mi da! :D

Du skal da ikke finne deg i å bli brukt som gratis arbeidskraft av noen! Forventer de at du skal stelle hestene og ri dem (det er da en jobb det òg!), så kan du stille krav om økonomisk kompensasjon, dvs lønn! Ikke la andre tråkke på deg! Det er da vel ikke ditt ansvar at husverten får barn! Hun har vel en mann som kan trå til så lenge. Det er ikke din jobb!

Jeg fikk melding der ho lurte på om jeg kunne fortsette å ta hestene fram til 1. desember, noe jeg sa ja til, så lenge jeg slipper å ta de om morgenen, for jeg sover så innmari dårlig, og når jeg endelig sovner så skal jeg liksom stå opp igjen! Så sa ho at det var da ho trengte mest hjelp, for da er ho aleine, men jeg aner ikke hva jeg skal si! :S

Uff!

Skjønner godt at dere vil flytte pga. badet(for da jeg var der og Lill dusja, ble hele kjøkkenet[!!] oversvømt) Og så er det kjempe kaldt og ikke veldig koselig der, og med all den jobben i tillegg(ubetalt) og det at de hever husleia!

Uff! Håper virkelig at dere finner noe!

I nærheten av meg! :P

Det er dritplagsomt det med dusjen. Er ikke mye morro å komme inn fra stallen, svett og fin, også må jeg ta en RASK dusj liksom! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du på noen måte orker i det hele tatt, kan du si at du kan ta dem om morgenen, men det er såpass mye at du kan gjøre det hvis du får f.eks. 200 kroner dagen for det! Eller du kan foreslå at hun kan kjøpe en baby call og sette den ene opp til deg om morgenen, så kan du høre til ungen mens hun møkker sjøl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så utrolig frekke de er! :D

Vet så alt for godt hvor lsitsomt det er å ha ansvar for en stall. Koselig er det (om man ikke går på skole eller jobber), men det krever SÅ mye at man ikke kan gjøre annet omtrent. Forferdelig slitsomt.

Håper dette order seg for deg/dere ;)

Jeg fikk melding der ho lurte på om jeg kunne fortsette å ta hestene fram til 1. desember, noe jeg sa ja til, så lenge jeg slipper å ta de om morgenen, for jeg sover så innmari dårlig, og når jeg endelig sovner så skal jeg liksom stå opp igjen! Så sa ho at det var da ho trengte mest hjelp, for da er ho aleine, men jeg aner ikke hva jeg skal si! :S

Syns du skal si nei! Sett foten ned og si at du er utslitt... Det kan ikke fortsette sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du på noen måte orker i det hele tatt, kan du si at du kan ta dem om morgenen, men det er såpass mye at du kan gjøre det hvis du får f.eks. 200 kroner dagen for det! Eller du kan foreslå at hun kan kjøpe en baby call og sette den ene opp til deg om morgenen, så kan du høre til ungen mens hun møkker sjøl!

Ja, kan jo det. Men Lill har svart for meg faktisk, så får se hva ho sier. Ho er jo ikke aleine om morgenen, mannen hennes drar jo samtidig som oss!

Uff, så utrolig frekke de er! :D

Vet så alt for godt hvor lsitsomt det er å ha ansvar for en stall. Koselig er det (om man ikke går på skole eller jobber), men det krever SÅ mye at man ikke kan gjøre annet omtrent. Forferdelig slitsomt.

Håper dette order seg for deg/dere ;)

Ja, det er helt vanvittig slitsomt - enda det bare er de tre (to og en halv) boksene der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke lov til å sette opp leia så mye, de kan kun sette opp etter konsumprisindeksen. Det er likegyldig om Lill flytter inn.

http://www.lovdata.no/all/tl-19990326-017-004.html

Hehe, ja, daså! Men man kan vel si det sånn at vi uansett kikker etter nytt sted å bo da. ;)

Men godt å vite! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk så utrolig vondt av deg, jeg...

Jeg VET såå godt åssen du har det..

Men jeg får ikke gjort noe...

HAr mine nedturer jeg åsså..Men jeg blir låst da...

Klarer ikke noenting...

Fosterstilling i senga..det er meg...

Jeg vet ikke hvordan dere vil bo, eller hvor mye dere vil betale...

Ikke vet jeg HVOR dere vil bo heller...

Men jeg leita litt etter noen leiligheter i Stokke...(Ser du bor der)...

Og Tønsberg,Holmestrand,Re osv...Vet ikke hvor det er i forhold til Stokke...

Men jeg tar en sjangs og gir deg noen linker...

Hus som er delvis møblert..

Sokkelleilighet i Re (Våle)

Leilighet i Tønsberg

Leilighet. 5200,-i mnd.inkl kabel TV, og Internett

Hvor dette er, vet jeg ikke :D

Sikkert mye av dette du har sett selv, men jeg prøver ;)

Lykke til... Og ikke sliit deg HELT ut før jul :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk så utrolig vondt av deg, jeg...

Jeg VET såå godt åssen du har det..

Men jeg får ikke gjort noe...

HAr mine nedturer jeg åsså..Men jeg blir låst da...

Klarer ikke noenting...

Fosterstilling i senga..det er meg...

Jeg vet ikke hvordan dere vil bo, eller hvor mye dere vil betale...

Ikke vet jeg HVOR dere vil bo heller...

Men jeg leita litt etter noen leiligheter i Stokke...(Ser du bor der)...

Og Tønsberg,Holmestrand,Re osv...Vet ikke hvor det er i forhold til Stokke...

Men jeg tar en sjangs og gir deg noen linker...

Hus som er delvis møblert..

Sokkelleilighet i Re (Våle)

Leilighet i Tønsberg

Leilighet. 5200,-i mnd.inkl kabel TV, og Internett

Hvor dette er, vet jeg ikke :D

Sikkert mye av dette du har sett selv, men jeg prøver ;)

Lykke til... Og ikke sliit deg HELT ut før jul :P

Tusen takk, det var veldig snilt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...