Gå til innhold
Hundesonen.no

Only in America... eller...?

Lemen

Recommended Posts

Skrevet

I huset vårt har vi tregulv/parkett i de aller fleste rom, vi har også en hund, og det vises at vi har hund om dere skjønner hva jeg mener.. :icon_redface:

Det er riktig nok lenge mellom raptusene, men det hender han har en etter-bad-raptus, og for å ikke snakke om valpetiden som også gikk hardt ut over (stue)gulvet. Men det er litt av prisen vi betaler tenker jeg, for å ha en herlig hund som familiemedlem. Jeg har hvertfall ikke tenk å investere i "Soft Paws" med det første.. Eller? Er dette et produkt som vi trenger på det norske markedet?

Skrevet

I huset vårt har vi tregulv/parkett i de aller fleste rom, vi har også en hund, og det vises at vi har hund om dere skjønner hva jeg mener.. :icon_redface:

Det er riktig nok lenge mellom raptusene, men det hender han har en etter-bad-raptus, og for å ikke snakke om valpetiden som også gikk hardt ut over (stue)gulvet. Men det er litt av prisen vi betaler tenker jeg, for å ha en herlig hund som familiemedlem. Jeg har hvertfall ikke tenk å investere i "Soft Paws" med det første.. Eller? Er dette et produkt som vi trenger på det norske markedet?

Skjønner hva du mener med gulvet, jepp, sånn er det desverre hos oss også, men vi har ikke brydd oss om det. Hehe. Men den soft pawen kommer neppe til å bli brukt noen gang hos meg så lenge jeg lever. Her skal klørne være klør, og gulvet får bare tåle det. Hehe. jepp.

Skrevet

Guri malla, for et tulle-produkt..!

Det blir jo et alternativ til menneskenes påstøpte negler. Finnes i både rosa og blå, og mange andre farger. Nei, sånt blir for meg helt unødvendig.

Vi har heller investert i en trenings-matte (slik man brukes på treningsstudioer osv.) som vi har på stuegulvet. Der leker Chessea, uten å skli. :icon_redface: Forøvrig har vi også en del tepper.

Skrevet

Ikke dum produkt egentlig. Gutten her har desverre lagt store spor etter seg på parketten desverre men eg tror ikke eg hadde giddet å sette på 20 slike pirketing HVER gang etter at eg gikk ut med hunden. Regner med de skal av og på?

Edit: Ser at de skal limes fast og de da blir en del av klørne. Faktisk virker dette som en god ide som kanskje en kompis kan bruke på sin tispe som sliter litt med hudproblemer og som hvis er for mye alene finner på å klø seg til blods.

Skrevet

Å det skall jeg faktisk kanskje skaffe meg! Min rase må rulles opp når de skall på utstilling. og da må både bart og resten av ansiktet være rulla. Og da har veldig mange på sokker på inne på bakbenene for klør hunden seg i ansiktet med rullene kan han dra med seg hele "rulle pakken " med hår. Så den var et helt sinnsykt god ide il bakbena på min hund for jeg synes ikke det er så greit med de sokken på. <_<

Skrevet

*ler* hadde sett for meg Hera med de på. Hun hadde haltet omkring som en klovn :icon_redface: Tror også klørne til hunden min er for korte til at de sitter..? Nei da klipper jeg heller klørne så korte som mulig, og prøver å holde hunden i ro innendørs. Har heldigvis belegg på gulvet og det tåler masse!

Skrevet

Ikke dum produkt egentlig. Gutten her har desverre lagt store spor etter seg på parketten desverre men eg tror ikke eg hadde giddet å sette på 20 slike pirketing HVER gang etter at eg gikk ut med hunden. Regner med de skal av og på?

Edit: Ser at de skal limes fast og de da blir en del av klørne. Faktisk virker dette som en god ide som kanskje en kompis kan bruke på sin tispe som sliter litt med hudproblemer og som hvis er for mye alene finner på å klø seg til blods.

Ja, "medisinsk" henseendet så er det absolutt ingen dum ide.

Men altså, mtp å "redde" stuegulvet.. tja, synes ikke man skal ta i bruk sånne ting jeg. Alt blir litt "american" liksom :icon_redface:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...