Gå til innhold
Hundesonen.no

Tissing til besvær

Line&Eddie

Recommended Posts

Tissig til besvær. :D

Jeg holdt på å bli sprø av Eddie og tissingen hans i forrige måned (Okt).

Han kunne stå på samme plassen lenge å forsøke å tisse mens det kom bare noen få dråper med urin (fikk assosiasjoner til utrykket ”å tisse piggtråd”) mens andre dager tisset han normalt igjen.

På det verste ville han ut døgnet rundt for å tisse og markere og det endte med at han tisset masse på gulvet et par ganger og på seg selv mens han sov.

Da det ble slik tok jeg han med til veterinær for å få sjekket han om det var urinvegsinfeksjon eller hormoner i ubalanse.

Hos veterinæren måtte jeg først løpe rundt med ei skål for å få tatt urinprøve på Eddie, ikke så veldig lett i vind og regn. Dessuten sparket han borti skålen ett par ganger så jeg sølte ut det meste, han tisset på hånden min også (varmt ;) ), men vi fikk da samlet opp tilstrekkelig til slutt. Så fikk han to bedøvelses sprøyter, den første var det ikke nok guff i så han måtte få litt til. Og så opp på undersøkelsesbordet. Urinprøvene var visstnok helt fine, så da måtte det være noe annet. Mens vi så på ultralyd bildet stappet begge de to veterinærene der to fingre i rumpa på han for å kjenne på prostata. Det virket som at Eddie likte det, da han begynte å logre med halen. He he, det er grisegutten sin det. :(

Veterinærene fant ut at det var prostata som var litt stor. Og dette har med hormoner å gjøre. Så han ble kjemisk kastrert. I tillegg ble det tatt to blodprøver for å sjekke om nyrene var i orden og det var de. Etter dette besøket hos veterinæren på Nordfjordeid som for øvrig er veldig flinke og hyggelige er Eddie blitt den gode gamle igjen og godt er det. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...