Gå til innhold
Hundesonen.no

Orkanger 11. og 12 november.


MarieR

Recommended Posts

For en gang skyld en del buhunder, hele 5 stk faktisk, pluss at det kom en som var tilskuer. :D

Ask var alene i åpen klasse, og bli 1VK og 1AK med dommeren som ga han gult i fjor! ;) Men det stoppet med det, de to yngre tispene fikk kjempe om BIR`et.

er såå fornøyd, var sikker på at vi hvertfall fikk blå i dag, siden vi fikk gult med samme dommer i fjor. Men neida, hunden har forandret seg en hel del siden sist, eller så har dommeren lest standarden. Hehe.

kritikk kommer. :(

andre? Vet hvordan det gikk med noen, men ikke alle! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eikou, akita, ble BIR.

En shiba som vi har oppdrettet ble BIM på sin første utstilling. Moro å få bra kritikk på henne fra Agens Ganami, som selv har drevet med shiba...

BIR shiba ble en lekker black&tan... som også ble 3BIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? Hvorfor det?

Hun ville ikke være i ringen, med alle folka rundt (som vanlig.)

Etterpå "lånte" vi en ring som var ledig, og da var det ingen problemer med å gå helt fantastisk, den hunden altså... :D

Jeg tror nok problemet er at hun er så skeptisk til så mange folk rundt seg...

...så vet ikke helt hva jeg skal gjøre på Skipet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ville ikke være i ringen, med alle folka rundt (som vanlig.)

Etterpå "lånte" vi en ring som var ledig, og da var det ingen problemer med å gå helt fantastisk, den hunden altså... :D

Jeg tror nok problemet er at hun er så skeptisk til så mange folk rundt seg...

...så vet ikke helt hva jeg skal gjøre på Skipet :(

off så kjedelig! :( skikkelig synd det der altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Marie og Inu :D

Kjersti: Det var jo synd da. Uflaks!

Litt vanskelig å få trent på dette nå, med bare ei uke igjen til skipet. En ting du kan forsøke er å trene kontakttrening på et sted med mye forstyrrelser.

Ser du har oppmøte kl 12, da har du god tid så Taika blir vant til lydene i Skipet. Ta deg god tid til oppvarming og kontaktskjerping før dere skal inn. Ikke stress :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjersti: Det var jo synd da. Uflaks!

Litt vanskelig å få trent på dette nå, med bare ei uke igjen til skipet. En ting du kan forsøke er å trene kontakttrening på et sted med mye forstyrrelser.

Ser du har oppmøte kl 12, da har du god tid så Taika blir vant til lydene i Skipet. Ta deg god tid til oppvarming og kontaktskjerping før dere skal inn. Ikke stress :D

Tusen takk for gode tips :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med dagen jeg :icon_redface:

Albin gikk ut med blått. Han var for lavstilt, overtegna og løs i fronten. Alt dette stemmer jo, så da er det helt greit med blått.

Bella vant klassen sin på 8 stk. :D Det var kjempemoro! Hun ble til slutt BIM, kun slått av broren som ble BIR :wub:

Bitte ble nr. 3.

Alma, søstra til Albin, fikk certet og ble BIR!

I gruppa ble hun plukket ut blant de 8 beste, men ble ikke plassert.

Anja, også søster av Albin, fikk ck og ble 4 beste tispe.

Kritikk Albin: Aning liten og lågsteld. Maskulint hode. Tilstrekkelig hals. Bra rygg. Djup kropp. Litt løs front. Nok benstamme. Rake knær. Litt svak bak. Rør seg litt kort. Bra pelsanlegg. Aning overtegn i det hvite.

Kritikk Bella: Velbalansert. Bra hode og uttrykk. Velutviklet kropp. Bra proposjoner. Kraftig benstamme. Bra bakstill(??). Rør seg bra fra siden. Bra pelsanlegg og farger. Velvist.

Albin:

Orklahallen2006028Custom.jpg

Orklahallen2006043Custom.jpg

Alma BIR:

Orklahallen2006110Custom.jpg

Bella:

Orklahallen2006147Custom.jpg

Klassen til Bella...:

Orklahallen2006174Custom.jpg

...som hun vant :D :

Orklahallen2006177Custom.jpg

Buzan BIR og Bella BIM:

Orklahallen050Custom.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har ikke sett denne tråden før nå jeg.

Men jeg grattulerer alle vinnere og de med flotte resultater.

Vi ble BIR,BIG og BEST IN SHOW 5 med vår 14mnd. gamle whippet. Ikke nok med det hadde vi også Bim og Beste hannhund nr. 1,2,3,4 og Beste tispe Nr.1 og 2. Så tilslutt ble vi også BEST IN SHOW oppdrettere med en hel gjeng tullete hannhunder..

Men var litt av en dag for oss i kennel Courtborne :) jippi.

Klem

Kristin

orkanger111106bir-bim.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...