Gå til innhold
Hundesonen.no

Orkanger 11. og 12 november.

MarieR

Recommended Posts

Skrevet

For en gang skyld en del buhunder, hele 5 stk faktisk, pluss at det kom en som var tilskuer. :D

Ask var alene i åpen klasse, og bli 1VK og 1AK med dommeren som ga han gult i fjor! ;) Men det stoppet med det, de to yngre tispene fikk kjempe om BIR`et.

er såå fornøyd, var sikker på at vi hvertfall fikk blå i dag, siden vi fikk gult med samme dommer i fjor. Men neida, hunden har forandret seg en hel del siden sist, eller så har dommeren lest standarden. Hehe.

kritikk kommer. :(

andre? Vet hvordan det gikk med noen, men ikke alle! :(

Skrevet

Kjempebra Marie :D Jeg skal stille for Agnes i morgen, er kjempenervøs, fordi hun pleier å gi mange gule og blå sløyfer :S Men men, er vel bare å håpe på det beste..

Skrevet

Eikou, akita, ble BIR.

En shiba som vi har oppdrettet ble BIM på sin første utstilling. Moro å få bra kritikk på henne fra Agens Ganami, som selv har drevet med shiba...

BIR shiba ble en lekker black&tan... som også ble 3BIG!

Skrevet

Å? Hvorfor det?

Hun ville ikke være i ringen, med alle folka rundt (som vanlig.)

Etterpå "lånte" vi en ring som var ledig, og da var det ingen problemer med å gå helt fantastisk, den hunden altså... :D

Jeg tror nok problemet er at hun er så skeptisk til så mange folk rundt seg...

...så vet ikke helt hva jeg skal gjøre på Skipet :(

Skrevet

Hun ville ikke være i ringen, med alle folka rundt (som vanlig.)

Etterpå "lånte" vi en ring som var ledig, og da var det ingen problemer med å gå helt fantastisk, den hunden altså... :D

Jeg tror nok problemet er at hun er så skeptisk til så mange folk rundt seg...

...så vet ikke helt hva jeg skal gjøre på Skipet :(

off så kjedelig! :( skikkelig synd det der altså...

Skrevet

Gratulerer Marie og Inu :D

Kjersti: Det var jo synd da. Uflaks!

Litt vanskelig å få trent på dette nå, med bare ei uke igjen til skipet. En ting du kan forsøke er å trene kontakttrening på et sted med mye forstyrrelser.

Ser du har oppmøte kl 12, da har du god tid så Taika blir vant til lydene i Skipet. Ta deg god tid til oppvarming og kontaktskjerping før dere skal inn. Ikke stress :(

Skrevet

Kjersti: Det var jo synd da. Uflaks!

Litt vanskelig å få trent på dette nå, med bare ei uke igjen til skipet. En ting du kan forsøke er å trene kontakttrening på et sted med mye forstyrrelser.

Ser du har oppmøte kl 12, da har du god tid så Taika blir vant til lydene i Skipet. Ta deg god tid til oppvarming og kontaktskjerping før dere skal inn. Ikke stress :D

Tusen takk for gode tips :(

Skrevet

Er veldig fornøyd med dagen jeg :icon_redface:

Albin gikk ut med blått. Han var for lavstilt, overtegna og løs i fronten. Alt dette stemmer jo, så da er det helt greit med blått.

Bella vant klassen sin på 8 stk. :D Det var kjempemoro! Hun ble til slutt BIM, kun slått av broren som ble BIR :wub:

Bitte ble nr. 3.

Alma, søstra til Albin, fikk certet og ble BIR!

I gruppa ble hun plukket ut blant de 8 beste, men ble ikke plassert.

Anja, også søster av Albin, fikk ck og ble 4 beste tispe.

Kritikk Albin: Aning liten og lågsteld. Maskulint hode. Tilstrekkelig hals. Bra rygg. Djup kropp. Litt løs front. Nok benstamme. Rake knær. Litt svak bak. Rør seg litt kort. Bra pelsanlegg. Aning overtegn i det hvite.

Kritikk Bella: Velbalansert. Bra hode og uttrykk. Velutviklet kropp. Bra proposjoner. Kraftig benstamme. Bra bakstill(??). Rør seg bra fra siden. Bra pelsanlegg og farger. Velvist.

Albin:

Orklahallen2006028Custom.jpg

Orklahallen2006043Custom.jpg

Alma BIR:

Orklahallen2006110Custom.jpg

Bella:

Orklahallen2006147Custom.jpg

Klassen til Bella...:

Orklahallen2006174Custom.jpg

...som hun vant :D :

Orklahallen2006177Custom.jpg

Buzan BIR og Bella BIM:

Orklahallen050Custom.jpg

Skrevet

Her er kritikken vår forresten. :icon_redface:

6 mnd, lovende valp, utmerket hode, korrekt bitt, sterk overlinje, prima kropp og benstamme, velvinklet, paralelle bevegelser, god steglengde, trivelig temperemang, Vel Vist.

Skrevet

Grattis! :icon_redface:

Takk

Jeg så dere Beate. Kjempefin hund.

Takk, jeg må bare takke og bukke for Eier Heidi som lar meg få stille den flotte hunden og jeg lover å sende gratulasjonene vidre

• 2 weeks later...
Skrevet

Har ikke sett denne tråden før nå jeg.

Men jeg grattulerer alle vinnere og de med flotte resultater.

Vi ble BIR,BIG og BEST IN SHOW 5 med vår 14mnd. gamle whippet. Ikke nok med det hadde vi også Bim og Beste hannhund nr. 1,2,3,4 og Beste tispe Nr.1 og 2. Så tilslutt ble vi også BEST IN SHOW oppdrettere med en hel gjeng tullete hannhunder..

Men var litt av en dag for oss i kennel Courtborne :) jippi.

Klem

Kristin

orkanger111106bir-bim.jpg

Skrevet

Jeg er så frekk at jeg svarer for deg jeg kristin :D Hannhunden på bildet heter softouch little big man,alias Chaplin :D

Skrevet

Gratulerer Kristin! Det var jo helt suverent da :D Er litt snurt for at vi ikke kom oss oppover, for certtispa var helt grusom, men det virker som om dommeren liker den typen da, så det var kanskje greit likevel <_<

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...