Gå til innhold
Hundesonen.no

Jakthunden Toya

MonicaT

Recommended Posts

Fineste, fineste Toya! Hvis jeg skal ha fuglis igjen og det IKKE blir GS så står Bretonen høyt i kurs. Hvor lenge siden er det vi tok toget nå? Jeg hadde Puma, hadde jeg ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Fineste, fineste Toya! Hvis jeg skal ha fuglis igjen og det IKKE blir GS så står Bretonen høyt i kurs. Hvor lenge siden er det vi tok toget nå? Jeg hadde Puma, hadde jeg ikke?

Det er 2 år siden ( hvor er de årene blitt av ???? )

Du hadde Puma ja, stemmer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2 år siden ( hvor er de årene blitt av ???? )

Du hadde Puma ja, stemmer det.

Tenk det.. De årene har jammen gått fort! Si fra hvis du er i Stavanger-området en gang da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jaktet 5 dager i Nord Sverige. Helt herlig.

Og så skal vi jakte en uke i Norge fra 10 sept. Høsten er fantastisk.

Noen bilder fra Sverige:

Flott natur

se-jakt07-vann-natur.gif

Regnbuen

se-jakt07-regnbuen.gif

se-jakt07-natur%20m%20oss.gif

En rype som fløy fint videre ......

*kremt* kanskje skytebanen bør oppsøkes litt mer

se-jakt07-rypa%20flyr.gif

På jakt er det slik at når en hund tar stand skal den andre hunden ta stand på synet av hunden som står ( sekundering ). Dette for å ikke ødelegge sjanser og konkurranse om fugl i situasjonen. Her står min hund og makker sekunderer på Toya.

se-jakt07-sekundering.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...

Nesten et år siden sist, så da burde man kanskje oppdatere litt ...he he he

I sommer har vi trent masse på lavland ( fasan og rapphøns ). Har stor tro på denne høsten og at vi endelig skal få vår jakt premie *krysser fingrene*

Noen bilder fra trening i sommer:

amir1.gif

krokstadnbk1.gif

På vei til fjellet for å trene så vi en røy i vei kanten. Fine fugler.

trening_aug_1.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 months later...

*kremt* Ser nesten ut som det har blitt en trend å bare oppdatere her en gang hvert år :blink:

Noen bilder fra jakta i fjor:

Uten mat og drikke duger helten ikke, så lunsj må en ha og hva er bedre enn å steke pølser

sollia08-1.gif

Meg og Toya

sollia08-megogtoya.jpg

En av de andre jakthundene står i stand og jeg løper opp for å skyte

sollia08-5.gif

Deilig å være på fjellet

sollia08-6.gif

Livet er herlig

sollia08-16.gif

Vi jaktet også noen dager på lavland - på fasan og rapphøns.

Her står Toya og jeg er på vei opp ( jeger bom-bom )

skane08-13.gif

Litt sommerbilder

Vann apport

apportmai09-toya1.gif

Deilig med egen hage

sommerkos1.gif

På friområdet til Kongsvinger JFF sammen med noen hundevenner

sommer09-11-forside.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...