Gå til innhold
Hundesonen.no

Jakthunden Toya

MonicaT

Recommended Posts

Fineste, fineste Toya! Hvis jeg skal ha fuglis igjen og det IKKE blir GS så står Bretonen høyt i kurs. Hvor lenge siden er det vi tok toget nå? Jeg hadde Puma, hadde jeg ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Fineste, fineste Toya! Hvis jeg skal ha fuglis igjen og det IKKE blir GS så står Bretonen høyt i kurs. Hvor lenge siden er det vi tok toget nå? Jeg hadde Puma, hadde jeg ikke?

Det er 2 år siden ( hvor er de årene blitt av ???? )

Du hadde Puma ja, stemmer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2 år siden ( hvor er de årene blitt av ???? )

Du hadde Puma ja, stemmer det.

Tenk det.. De årene har jammen gått fort! Si fra hvis du er i Stavanger-området en gang da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jaktet 5 dager i Nord Sverige. Helt herlig.

Og så skal vi jakte en uke i Norge fra 10 sept. Høsten er fantastisk.

Noen bilder fra Sverige:

Flott natur

se-jakt07-vann-natur.gif

Regnbuen

se-jakt07-regnbuen.gif

se-jakt07-natur%20m%20oss.gif

En rype som fløy fint videre ......

*kremt* kanskje skytebanen bør oppsøkes litt mer

se-jakt07-rypa%20flyr.gif

På jakt er det slik at når en hund tar stand skal den andre hunden ta stand på synet av hunden som står ( sekundering ). Dette for å ikke ødelegge sjanser og konkurranse om fugl i situasjonen. Her står min hund og makker sekunderer på Toya.

se-jakt07-sekundering.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...

Nesten et år siden sist, så da burde man kanskje oppdatere litt ...he he he

I sommer har vi trent masse på lavland ( fasan og rapphøns ). Har stor tro på denne høsten og at vi endelig skal få vår jakt premie *krysser fingrene*

Noen bilder fra trening i sommer:

amir1.gif

krokstadnbk1.gif

På vei til fjellet for å trene så vi en røy i vei kanten. Fine fugler.

trening_aug_1.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 months later...

*kremt* Ser nesten ut som det har blitt en trend å bare oppdatere her en gang hvert år :blink:

Noen bilder fra jakta i fjor:

Uten mat og drikke duger helten ikke, så lunsj må en ha og hva er bedre enn å steke pølser

sollia08-1.gif

Meg og Toya

sollia08-megogtoya.jpg

En av de andre jakthundene står i stand og jeg løper opp for å skyte

sollia08-5.gif

Deilig å være på fjellet

sollia08-6.gif

Livet er herlig

sollia08-16.gif

Vi jaktet også noen dager på lavland - på fasan og rapphøns.

Her står Toya og jeg er på vei opp ( jeger bom-bom )

skane08-13.gif

Litt sommerbilder

Vann apport

apportmai09-toya1.gif

Deilig med egen hage

sommerkos1.gif

På friområdet til Kongsvinger JFF sammen med noen hundevenner

sommer09-11-forside.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...