Gå til innhold
Hundesonen.no

Henger med hode

Tyra

Recommended Posts

Hunden min helger bare med hode. I det siste har bare Wilma hengt med hode og hat triste øyne, :cry: det er greit at st.bernharden har triste øyne men jeg mener sikelig triste ser ut som hun skal til å begyne å gråte :) , jeg greier ikke å se på den triste hunden lengere. Når jeg seter meg ned for å kose med henne seter hun seg som før men hun bøyer seg ned og henger med hode og vil ikke se på meg, løfter jeg litt på hode hennes vrir hun det una og henger enda mer. Hva kan dette være hun har også begynt å lakt seg der ingen går sånn som under bor, atmed utgangsdøren men når jeg siter på datan kommer hun å leger seg inne på dataromme ilag med meg. :oops: Seter jeg henne ute bak huse begyner hun bare og bjeffe til vi kommer å henter henne.

Alt er som før vi går turer, får samma for og likke mye oppmerksomhet som før, enenste forselene er at vi trener litt mere og hun får ikke møte Beanca mer fordi dama til Simon blir drit sur vist han snaker med meg (Kvinfolk å sjalusi) .

Hva skal jeg gjøre, og hva tror du det kan være???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg har hatt newfoundlandshunder og av å til ser det ut som om de er sinnsykt triste! Men de har nå aldri vært særlig deppa selv om :wink:

Hva med litt forandringer? Gå turer nye steder? Belønn og hent henne inn KUN når hun ikke bjeffer. Gi henne forskjellige godbiter under trening? La henne måte nye hunder osv..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan faktisk glede hunder med en bit sjokolade. Jeg gidde Wilma en bitt sjokolade og tok med en rose fra rosebusken inn, dere skule set hva de øynene strålte av glede dere. :P:cry::) Vertfal av rosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund på 20kg tåler 100g sokolade før det går galt, det vil si at hunden min tåler 250g sokolade før den dør av det. Ja jeg ungår og gi den sokolade. Hun sto og tag også sa jeg til henne "nei du får ikke sokoladen min" også kom mamma "Astrid har sakt at hun kan få smake en litten bit iblandt" (Astrid er oppdreteren min). Så hun fikk bare en halv sokoldbit, det gjør inngen skade, alle tar vel noen untak iblandt og ingen gjør det helt parfekt i hunde miljøe heller. Ingen kan komme og si at man er helt feilfri og kan alt, for det er det ingen som kan, man lerer av hverandre. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går vel å gi en liten bit en sjelden gang. De hunden som har tatt skade av det har enten spist overdose eller fått det jevnlig over lang tid.

Men det er farlig så man skal ikke kimse med det nei.

Jeg har også latt hundene mine smake det, men de ville ikke ha det og det er jo like greit :cry:

Noen gir sukkerbit til hunden, folk er lite opplyste ja... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Jeg har aldri gitt hunden min sjokolade/gift uansett situasjon. Hvis folk ikke er opplyste må de lære.... klart at en bitte liten sjokolade bit ikke gjør noe, men jeg ville aldri gitt noe giftig i noen som helst situasjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man lærer hele tiden nye ting, så håper du nå har lært at den IKKE skal ha sjokolade :cry:

Cita tåler ikke krydder, men jeg gir henne ikke små doser krydder selv om (fordi hun ikke reagerermot små mengder). Det finnes så mye man kan stappe i en hund, så disse farligesakene er absolutt ikke noe "must"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan gi meg EN god grunn til å gi hunden sjokolade så lenge det finnes så mye annet for den som er både godt og sunnere for den, så er det greit.

Tviler på at du finner en god nok grunn :cry:

Var det forresten deg på canis som skulle ha blandigsvalper på tispa di, eller var det ei anna jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er som før vi går turer, får samma for og likke mye oppmerksomhet som før, enenste forselene er at vi trener litt mere og hun får ikke møte Beanca mer fordi dama til Simon blir drit sur vist han snaker med meg (Kvinfolk å sjalusi) .

Hva skal jeg gjøre, og hva tror du det kan være???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan gi meg EN god grunn til å gi hunden sjokolade så lenge det finnes så mye annet for den som er både godt og sunnere for den, så er det greit.

Tviler på at du finner en god nok grunn :cry:

Var det forresten deg på canis som skulle ha blandigsvalper på tispa di, eller var det ei anna jente?

Om det er henne som hadde valper på en St.bernhard og keeshound blanding? Eller 2 kull faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om det er henne... For hvertfall, det var jo ei jente som var fram og tilbake med det kullet sitt, om det var planlagt eller ei på canis. Så jeg bare lurte på om det var henne. Tror det. Men alle kan ta feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blandings valper???

Jeg har aldri hat valper på hunden min og hun skal aldri ha valper. Har man en renraset hund så skal men ikke ordne blandingsvalper på dem!!!!!!!!!!!

Det eneste jeg har nevnt om blandingshunder på canis er om noen hadde blandingshunder fordi kompisen min vil ha en blandingshund.

Jeg vil ikke ha dårlige rykter på meg for ting andre folk har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blandings valper???

Jeg har aldri hat valper på hunden min og hun skal aldri ha valper. Har man en renraset hund så skal men ikke ordne blandingsvalper på dem!!!!!!!!!!!  

Det eneste jeg har nevnt om blandingshunder på canis er om noen hadde blandingshunder fordi kompisen min vil ha en blandingshund.

Jeg vil ikke ha dårlige rykter på meg for ting andre folk har gjort.

Beklager.. Var bare ett spørsmål..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...