Gå til innhold
Hundesonen.no

Mopedlappen


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Vel, vurderer å skippe t av Spansk som valgfag neste år, pga at jeg vil ta mopedlappen. Men jeg vil ikke kjøre moped da, jeg vil kjøre firhjuling :P Så jeg lurer på en ting:

Om jeg tatr mopedlappen, kan jeg kjøre firhjuling da? :D

Og er det dumt av meg og skippe ut av spansken for å ta lappen?

Altså...mopedkurs er et valgfag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke du ha språkfag da? Uansett liksom (da tenker jeg utenom norsk og engelsk, selvsagt)? På skolen min måtte alle som var to år yngre enn meg ha det, så i tiende var vi bare to trinn med praktisk.

Jeg ville valgt å fortsette med spansken (og jobbe med den). Om du begynner på allmenn så kan du ha det som b-språk i stedet for c-språk (veit at det er flere skoler som har spansk - Ringve, Brundalen, alle tre byskolene (de har felles språkundervisning) osv).

Jeg veit ikke om du trenger å ha lappen for å kjøre firhjuling? Tremenningene mine har gjort det siden de var fire liksom. Om du ikke har planer om å kjøre moped, ville jeg heller fortsatt med spansk og kjørt opp til bil senere i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Må ikke du ha språkfag da? Uansett liksom (da tenker jeg utenom norsk og engelsk, selvsagt)? På skolen min måtte alle som var to år yngre enn meg ha det, så i tiende var vi bare to trinn med praktisk.

Jeg ville valgt å fortsette med spansken (og jobbe med den). Om du begynner på allmenn så kan du ha det som b-språk i stedet for c-språk (veit at det er flere skoler som har spansk - Ringve, Brundalen, alle tre byskolene (de har felles språkundervisning) osv).

Jeg veit ikke om du trenger å ha lappen for å kjøre firhjuling? Tremenningene mine har gjort det siden de var fire liksom. Om du ikke har planer om å kjøre moped, ville jeg heller fortsatt med spansk og kjørt opp til bil senere i stedet.

Hmm..jo ja.. :P

Vurderer Ringve eller Skjetlein da liksom..Greit og ha framkomstmiddel til skolen også :rolleyes:

Men om jeg skal kjøre fihjuling i traffiken så trenger jeg vel lappen...Var jo toooore "har du lappen" kontroller ved KBS idag, og vi ble stoppa..Mamma uten lapp :D

Men ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den kan jeg kjøre når jeg er 16? :P

Har sikert ikke penger nok da :P

Den er 16 års-aldersgrense ja.

Kan sikkert kjøpe en brukt da, selv om det blir dyrere enn firhjuling/scooter/moped likevel.. :P

Men er verdt det da. Jeg tar heller bussen enn å kjøpe noe åpent kjøretøy.

Kjøre rundt i kulden og regnet, med insekter som skyter som prosjektiler rett mot ansiktet ditt, når man kan sitte trygt inne med varmeanlegg og musikkanlegg?

Lett valg :P

Dessuten kjenner jeg mange som har veltet på moped, og det er ikke noe gøy. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Den er 16 års-aldersgrense ja.

Kan sikkert kjøpe en brukt da, selv om det blir dyrere enn firhjuling/scooter/moped likevel.. :P

Men er verdt det da. Jeg tar heller bussen enn å kjøpe noe åpent kjøretøy.

Kjøre rundt i kulden og regnet, med insekter som skyter som prosjektiler rett mot ansiktet ditt, når man kan sitte trygt inne med varmeanlegg og musikkanlegg?

Lett valg :P

Dessuten kjenner jeg mange som har veltet på moped, og det er ikke noe gøy. :P

Haha, jeg har også velta moped! Det er som du sier ikke gøy! Fikk hodepine iet par dager ja..Men nå har jeg ikke hatt mopedopplæring da, tok bare mopeden til broren min :D:rolleyes:

Men kan den mopedbilen kjøres på vinteren? Fordi det kan jo ikke mopeden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer Ringve eller Skjetlein da liksom..Greit og ha framkomstmiddel til skolen også :rolleyes:

Om du har planer om å kjøre moped til Ringve, er du lat. Dit kan du sykle eller gå, hehe.

Og til Skjetlein (om du ikke skal bo på internatet), ville jeg heller satset på buss jeg altså, enn firhjuling eller moped. Man blir litt ubeskyttet på motorveien, og ikke er det vel lov til å kjøre der heller med moped eller firhjuling. Selvsagt kan du kjøre om Spongdal, men det er lengre og mer kronglete. Og dårligere veier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, jeg har også velta moped! Det er som du sier ikke gøy! Fikk hodepine iet par dager ja..Men nå har jeg ikke hatt mopedopplæring da, tok bare mopeden til broren min :D:rolleyes:

Men kan den mopedbilen kjøres på vinteren? Fordi det kan jo ikke mopeden!

Ser folk som kjører mopedbil nå isåfall, men her er det ikke så mye snø enda da. Det blir det vel ikke heller, bare slaps.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...