Gå til innhold
Hundesonen.no

valp og søvn


Marita

Recommended Posts

Hvor lenge sover valpen din om natten?

Og hvor mye av dagen blir brukt til å sove?

Vår 9 uker gammel jente går på duracell batterier og sover ca 8t om natten.

Om dagen er hun våken 1 - 1 1/2t og sover så 1-3t.

Så f.eks idag har det gått ca 8t til å sove (+ 9t i natt).

Er ikke altid hun legger seg selv, men må "tvangslegges" ;)

Morro å høre hvordan dere andre har det...har glemt litt fra da Bosse var liten, he he ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Tussie var så liten sov hun nesten hele tiden. Hun sov mer enn hun var våken, men da hun først var våken var det turbo og full fart. Følte at enten så sov hun, ellers var vi ute for å tisse. Vi var ute etter soving, leking, spising og drikking.

Mener å huske at hun ikke alltid sov så lenge i strekk og at det var en nytelse når hun sov en liten stund. Man ble litt lei av herjing og biting og passe på at hun ikke tisset inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokrates er snart 9 uker gammel. Han sover i ca en-to timer, og er våken i ca to timer. Dette er på dagen, når han er våken, er det full guffe hele tiden. I to netter har han faktisk sove hele natten, men er vekkerklokke nøyaktig klokka syv.:) Så han sover vel omtrent 8timer på dagen og 8 timer på natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Troja var mellom 8-12 uker, sov hun nesten annenhver time om dagen og ca. 8 timer om natta. Nå er hun 5 mnd og sover mellom 2-3 timer om dagen (ikke sammen hengende, kanskje 1,5 t. hver gang). Også sover mellom 10-12 timer om natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår valp er nå rett over 6 måneder.

Han er med min samboer på jobb, og da går det mye i soving. Så legger han seg som regel til å sove fra kl. 16-18. Og så er det ut på aktiviteter etc., og så legger han seg for natten ca. 23.30. Og da sover han til 07.30. Det er standard hver natt. Han er en skikkelig B hund, så det skal litt til for å få han til å stå opp på morgenen. Så som sine eiere ser han frem til å sove litt lenger i helgene.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Heldiggriser! Dere er priviligierte valpe-eiere!

Min forrige valp var en belger, som ALDRI sov mer enn 4 timer sammenhengende :icon_redface: Det var sinnsykt slitsomt fram til hun var 6-7 mnd, da begynte hun å sove mer. Da kunne hun sove nesten 8 timer. God grunn til å revurdere valpekjøp igjen for min del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggriser! Dere er priviligierte valpe-eiere!

Min forrige valp var en belger, som ALDRI sov mer enn 4 timer sammenhengende :icon_redface: Det var sinnsykt slitsomt fram til hun var 6-7 mnd, da begynte hun å sove mer. Da kunne hun sove nesten 8 timer. God grunn til å revurdere valpekjøp igjen for min del..

Høh.. Hva slags belger har du hatt da?

Tøtta her sover så og si hele natta, og store deler av dagen. Hun er rett nok veldig våken når hun er våken, og da er hun gjerne våken i en time eller to, og da er det rett nok veldig godt når hun sovner igjen.. Men hun sover nok normalt til valp å være, selv til å være belger.. hehe :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...