Gå til innhold
Hundesonen.no

Photofiltre

borderen

Recommended Posts

River håret av meg av dette...! Alt jeg har fått til etter å ha prøvd ut masse forskjellig er:

- Bytte farge til svart-hvitt og brunt-hvitt

- Gjøre bildet lysere/mørkere

- Gjøre fargene sterkere/svakere

- Sette på tekst

That's it!

Hvordan kan jeg klippe ut f.eks en hund fra resten av bildet og sette utklippet på en annen bakrunn? Hvordan kan jeg f.eks gjøre DELER av bildet i svarthvitt, og beholde noe med farger? Lurer egentlig på det meste annet også.

Noen som har lyst til å hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med dette programmet men har brukt photoshop litt...

Der var det ivertfall ett verktøy så du kunne lage flere lag o gputte oppå hverandre.

F.eks ha svart kvitt bakgrunn som ett lag og hunden i farger i ett annet lag oppå..vist du skjønner ;) Er litt dårlig å forklare, men du kan jo se etter om du har ett slikt verktøy i dette programmet å?

Sverami

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. jeg er en dårlig forklarer, så nå vet du det ;)

Du legger inn et bilde, eks. av amira. ved å klippe ut amira så bruker du LASSO på høyre side. klipp på den også går du tilbake til bilde å begynner, det er litt vanskelig, syns ihvertfall jeg første gangen ;) sliter egentlig fortsatt :P men i hvertfall så så klikker du på høyre pila lixsom og velger COPY.

Etter du har klippet ut sånn som du vil ha den tar du et blankt ark helt øverst til venstre som heter NEW, klikk på den og du får opp noe dingseboms, trykk ok. og simsallabim det kommer opp et hvit ark ;)

Der klikker du igjen på høyre pil og og velger PASTE! Skjønner :P ??

for å klippe ut av bilder lixsom.. Så bruker du RECTANGLE på høyre side og går tilbake til bilde og da skjønner du sikkert resten :P håper jeg..

jeg er så sinnsykt dårlig på å forklare, men jeg prøvde i hvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...