Gå til innhold
Hundesonen.no

Kennel Standal


sonja027

Recommended Posts

Noen her som har hatt hunden sin på hundepensjonatet Standal?Vis jeg engang i fremtiden må reise fra hundene mine så vil jeg jo selfølgelig at de har det best mulig når jeg er borte.Leste på hjemmesiden deres og det ser virkelig ut som et bra hundepensjonat,men jeg vet jo ikke,for jeg har jo aldri hatt hundene der eller vært å sett der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hentet hunder derfra og vil ikke anbefale stedet. Har hentet hunder som skulle gå på medisin mens de var der, de bl elevert med full tablettpakke. Videre ble hunder levert uten vask og kloklipp, noe eier hadde betalt ekstra for. En hund ble levert med bittskader, dette var en hund eieren hadde gitt beskjed om at IKKE skulle gå med andre hunder, men den hadde blitt satt ut med andr hunder og resultatet var en hund med masse bitt rundt halsen. den var full av arr.

Jeg kan sitte i timesvis å fortelle om erfaringer fra denne kennelen, og det er ikke åositivt, men velger slutte nå. Anbefaler INGEn å ha hundene sine der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hentet hunder derfra og vil ikke anbefale stedet. Har hentet hunder som skulle gå på medisin mens de var der, de bl elevert med full tablettpakke. Videre ble hunder levert uten vask og kloklipp, noe eier hadde betalt ekstra for. En hund ble levert med bittskader, dette var en hund eieren hadde gitt beskjed om at IKKE skulle gå med andre hunder, men den hadde blitt satt ut med andr hunder og resultatet var en hund med masse bitt rundt halsen. den var full av arr.

Jeg kan sitte i timesvis å fortelle om erfaringer fra denne kennelen, og det er ikke åositivt, men velger slutte nå. Anbefaler INGEn å ha hundene sine der!

oj :) å jeg som bare har hørt posetivt. Men veldig greit å høre noen som har hatt /hentet hund derfra da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hentet hunder derfra og vil ikke anbefale stedet. Har hentet hunder som skulle gå på medisin mens de var der, de bl elevert med full tablettpakke. Videre ble hunder levert uten vask og kloklipp, noe eier hadde betalt ekstra for. En hund ble levert med bittskader, dette var en hund eieren hadde gitt beskjed om at IKKE skulle gå med andre hunder, men den hadde blitt satt ut med andr hunder og resultatet var en hund med masse bitt rundt halsen. den var full av arr.

Jeg kan sitte i timesvis å fortelle om erfaringer fra denne kennelen, og det er ikke åositivt, men velger slutte nå. Anbefaler INGEn å ha hundene sine der!

Oj!

Kommer ALDRI til å ha hundene mine der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://oslopuls.no/nyheter/article1481959.ece

Og så har du jo denne, der Standal - uten å sjekke med eier - satte en voksen hannhund inn til en tispe, og heller ikke merket at det var løpetid på gang, med påfølgende parring. Sier sitt om hvor mye tilsyn hundene har, og hvor lite observante de må være? Påstått internettovervåkning til tross...

Jeg merker meg også veldig hva Standals eier svarer, noe jeg opplever som helt på trynet holdninger - i stil med det Alucinor skriver. Og det er disse holdningene som ikke passer meg som potensiell kunde.

Jeg har prøvd stedet, for meg er det for stort, og for mye sirkus og stress for hundene, med flere ansatte. Men viktigst er de holdningene; om at de setter sammen de hundene de synes passer, i bur, uten at eier orienteres - og helt ærlig... det ER jo for å få plass til flere hunder og tjene mer penger.... Finn heller et mindre sted, kanskje med et ektepar som driver, der du på forhånd kan få komme på besøk og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hentet hunder derfra og vil ikke anbefale stedet. Har hentet hunder som skulle gå på medisin mens de var der, de bl elevert med full tablettpakke. Videre ble hunder levert uten vask og kloklipp, noe eier hadde betalt ekstra for. En hund ble levert med bittskader, dette var en hund eieren hadde gitt beskjed om at IKKE skulle gå med andre hunder, men den hadde blitt satt ut med andr hunder og resultatet var en hund med masse bitt rundt halsen. den var full av arr.

Jeg kan sitte i timesvis å fortelle om erfaringer fra denne kennelen, og det er ikke åositivt, men velger slutte nå. Anbefaler INGEn å ha hundene sine der!

Kommer aldri til å ha hunden min der, what so ever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev et innlegg om hva jeg synes om hundepensjonater i en tråd under "debattkjelleren". Min erfaring, som jeg skrev om, var akkurat Standal... Limer inn det jeg skrev; og melder meg samtidig inn i ikke-fornøyd-klubben... <_<

Jeg reagerte for det første på at Casper ble satt i bås sammen med en annen hund uten at vi ble spurt på forhånd om det var ok for oss, vi ble da vi bestilte oppholdet opplyst om at alle hundene bodde i hver sine båser dersom ikke noe annet var avtalt... Casper var da svært ung, og veldig "lettstresset" sammen med andre ukjente hunder. Dette var forresten et av de liksom "bedre" stedene. Vi ble dessuten lovet at bikkja skulle være nybadet ved henting, noe som heller ikke stemte. Han var full av dritt og møkk - og luktet noe helt forj****g. Da vi hentet han var han heeeelt segneferdig, halen hang mellom bena og han var liksom ikke seg selv (mener ikke at han ble mishandlet akkurat, men sitt "lykkelige jeg" var han i hvertfall ikke). Skal ikke dømme alle hundepensjonater nedenom og hjem fordi jeg har vært uheldig én gang, men kan ikke si at erfaringen frister til gjentakelse. Pelsen har forøvrig ikke noe problem med å være hos familie eller venner, uansett hvor godt han kjenner de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde Toya og gamlefar der en døgn for 4 år siden.

Det jeg synes var kjedelig var at når vi hentet hundene fikk vi så lite info om hvordan de hadde hatt det. Jeg ville gjerne vite mest mulig om hvordan hundene hadde hatt det, men fikk lite info. Så jeg tror nok at det er litt for stort og upersonlig. Mine hunder var helt fine når jeg hentet dem og ikke noe negativt ( men så var de der kun 24 timer og stod sammen ).

Vil nok velge et annet sted om jeg må ha Toya på pensjonat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der oppe og ble ikke akkuratt imponert. Jeg sier ikke at de misshandlet eller feilbehandlet dyrene men jeg mener at tilbudet generelt kunne vært bedre. bla. var burene hvor hundene sto to og to var alt for små i mine øyne.

Jeg har fått et veldig positivt inntrykk av drøbak hundehotell (de har både dagkennel og lengre opphold?) men etter annonser om blandingshunder til 22.000 og feilfargede papilloner til 10.000 vet man jo ikke hva man skal tro.

Det er ikke så enkelt med valg av kennel, hvor pelsen skal stå helt alene uten mulighet for å ringe å fortelle hvordan den har det...

MEN, for de som har katter kan jeg skryte av follo kattepensjonat. Der hadde kattene rom inne hvor de gikk løs + fri mulighet for utegang i store inngjerdede gårder med klatrehyller og hjemmesteder overalt både inne og ute.

vipsen: Jeg skjønner at man ikke kan henge ut enkeltpersoner eller bedrifter men det må kunne gå ann å si i fra om steder man ikke er fornøyd med på en sakelig måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vipsen: Jeg skjønner at man ikke kan henge ut enkeltpersoner eller bedrifter men det må kunne gå ann å si i fra om steder man ikke er fornøyd med på en sakelig måte?

Derfor står tråden også åpen fremdeles. Kommentaren var på grunnlag av et innlegg som er fjernet. Så lenge man er saklig og har grunnlag for det man sier er det ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
    • Gratulerer! Kult med de norske rasene!
    • Gratulerer. Så nydelig hun er.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...