Gå til innhold
Hundesonen.no

Nye NKK

PsychoLynx

Recommended Posts

Fikk et brev i posten idag ang Nye NKK, medlemskap osv osv. Slik jeg forstår det nå kan jeg ikke lenger være direkte medlem i NKK, men må være medlem via en annen hundeklubb for SÅ å være medlem i NKK og motta Hundesport 10 g i året...

Siden den siste (og eneste) hunden jeg har hatt og vært reg i NKK med, er en schæferhund, har NKK da automatisk tatt valget for meg (eller foreslått et valg som jeg må gå inn å avbryte om jeg ikke godkjenner) og sier jeg ikke fra innen 2. 11 så blir jeg automatisk medlem i Norsk Schæferhundklubb avd. Oslo. Der koster det (etter det jeg forstår) 350 kr, PLUSS at jeg må betale en "grunnavgift" til NKK for å fortsatt motta Hundesport. Eller for å være medlem i NKK. Jeg har ikke funnet ut noe sted hvor mye denne "grunnavgiften" dreier seg om...

Uansett, jeg kan fritt gå inn å velge hvilken klubb jeg vil være medlem i. Problemet mitt da, er 1. jeg har dårlig råd, og kan ikke bare velge en eller annen klubb og håpe at grunnavgiften ikke er stor. 2. jeg har ikke hund, jeg aner ikke hva slags hund jeg skal ha, når jeg får meg ny hund eller om det i det hele tatt er en rasehund, hvilken klubb skal jeg da melde meg inn i? Lokale hundeklubber blir ogsp litt dumt, siden jeg fortsatt ikke har hund, og aldri kommer til å delta på noen arrangement i deres regi.

Er det bare jeg som sliter med dette her?

Jeg har veldig lyst til å fortsatt få Hundesport, som jeg syns er blitt et veldig bra blad. Men er det virkelig sånn at jeg først må velge en klubb å bli medlem av, betale kontigent der, for SÅ å betale til NKK for å få Hundesport? eller har jeg misforstått et sted?

Alternativene om evnt rasehundklubb er ikke så mange, men hva om jeg ender opp med blandingshund? Hvorfor skal jeg da være medlem av en raseklubb?

Jeg vil ha Hundesport jeg... ferdig med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Mange hundeklubber, både raseklubber og lokale klubber, tilbyr også noe som kalles for familiemedlem. Denne typen medlemsskap er billigere enn fullt medlem, men om du vil motta Hundesport som fam.medl. er jeg usikker på.

Kan du ikke ta noen tlf. til noen klubber og spørre om det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er man familiemedlm, så bør jo en annen i familien være hovedmedlem vil jeg tro.

Og hverken jeg eller noen av kattene er medlem der hvis jeg ikke melder meg inn i en raseklubb, og det er jo der dilemmaet mitt ligger. HVILKEN klubb liksom? Jeg vil ikke velge enda jeg, men har kun 1 uke på meg til å velge NOE... Vil jo fortsatt gjerne få hundesport, ha tilgang på Dogweb osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Sånn helt enkelt forklart.

Ja, direkte medl.skap i NKK utgår nå 1/1. Alle hundeeiere som vil drive aktivt i en eller annen organisert hundesport MÅ være medlem et eller annet sted.

NKK kommer til å stå for all medl.registrering, og sentralt derifra går alle regninger på medl.avgifter ut.

Hver enkelt klubb koster da X antall kroner å være med i, og i tillegg til disse klubbkontingentene skal man betale inn en grunnavgift til NKK. Denne grunnavg. betales KUN en gang pr år, uansett om man er med i 1 eller 10 hundeklubber.

Grunnavgiften til NKK er 140,- .

Så hvis det er kun for å få Hundesport (og tilgang til Dogweb) man må være medlem et eller annet sted, vil det selvsagt lønne seg å finne den klubben som har lavest klubbkontingent.

Dessverre er dette noe man må finne ut av selv, og da er det bare å enten surfe rundt på nettet for å finne dette, eller ta en ringerunde til eventuelle klubber.

NKK har sendt ut brev til ganske mange tusen folk i det siste - de som har vært kun medl. av NKK. De har så "gjettet" seg til hvilken/hvilke klubber som kan være aktuelle for nettopp "deg" ved å se på geografi, tidl. rase, etc.

Familiemedl. må selvsagt ha et hovedmedlem i familien (så dette hjelper jo ikke deg stort), og endel klubber vil nok ha fam.medl. uten at de skal betale grunnavgiften til NKK - og da får man ikke delta på det organiserte hundelivet likevel..

Litt kjeitete sånn nå helt i starten, og det er visstnok unikt i hundeverden å organisere det på denne måten, så vi alle venter spent på hvordan det kommer til å gå....

Lykke til i ditt valg!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnavgiften er som tidligere nevnt her 140 kroner.

For enkeltmedlemmer så tar vi i Romsdal Hundeklubb 150 kroner, så våre medlemmer vil få en tilnærmet dobling av avgiften, så vi er redde for at det skal forsvinne enormt med medlemmer.

Men allikevel så er vel vi nå en av norges billigste hundeklubber tror jeg nå, det er ingen i klubben som husker når det sist var endring i kontingenten :D

Så hvis du vil ha et billig alternativ, så er du velkommen til oss

(www.romsdalhundeklubb.no)

Det var dagens reklame :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hva skal vi som allerede er medlemm i både raseklubb og hundeklubb gjøre? Melde oss inn på nytt?

Du vil få sammen med neste Hundesport en faktura med medlemskort (tror jeg) med følgende:

NKK Grunnkontingent

Medlemskap Raseklubb

Medlemskap Hundeklubb

Dette forutsatt at du er registrert med likt navn på alle klubber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha..da skjønnner vi det! :D Men vi er registrert på pappas navn i NKK og raseklubben, men den lokale hundeklubben står i mitt navn..

Hva synns dere forresten om det nye NKK? Hva med de nye spaltene for raseklubbene?

Jeg trur det blir bra, de forandringene hundesport har gjenomgått til nå har jo gjort bladet mye bedre, så hvorfor ikke klubbspaltene også. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil få sammen med neste Hundesport en faktura med medlemskort (tror jeg) med følgende:

NKK Grunnkontingent

Medlemskap Raseklubb

Medlemskap Hundeklubb

Dette forutsatt at du er registrert med likt navn på alle klubber.

.. så om jeg ikke har misforstått helt, så vil dette faktisk innebærer MINDRE utgifter til kontingenter for oss som er medlemmer i flere klubber :D. Juhuuu !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

buhund-jenta - husk da på at dere vil da være nødt til å betale TO grunnkontingenter til NKK, hvis dere ikke endrer det slik at det er samme person som står som eier til hunden + i hundeklubben(e).

Ang. klubbspaltene - så blir de jo borte. Synes det er helt greit, da det jo ikke sto stort annet enn en værrapport og utst.resultater i dem likevel..

Jeg synes det nye hundesport har blitt så "blekt" jeg, litt sånn dus og trist på en måte.. Men egentlig spiller det jo ingen som helst rolle hvordan det ser ut, da.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, Donnygutten, vil selvsagt også få din regning i samme blad.

Det samme som meg som er medl. av raseklubb + en dressurklubb her i Oslo. Jeg har heller ikke fått noe brev fra NKK - da jeg allerede er "registrert" som medlem i et par klubber. Det er kun de som IKKE har vært medlem av noen steds- eller raseklubber som har blitt kontaktet nå. De hadde jo ellers bare blitt strøket - da de ikke "tilhører" noe sted.. Så derfor har NKK sendt brev til dem og foreslått "nære"klubber som de kan være medlemmer av.

På din regning vil det da stå grunnavgiften til NKK (140,-)+ kontingenten til Sunnmøre Hundeklubb.

Det som blir interessant å høre nå er jo hvor mange raseklubber som har satt NED sin egen kontingent - for å kompansere det at de sparer rundt 100,- pr år pr medlem ved at de slipper å betale samarbeidsavgift + evt abonnement av Hundesport til NKK..

Noen klubber ser nok sitt snitt til å beholde sin kontingent, og derved tjene godt på hvert enkelt medlem.. Samtidig som medlemmet da får 140,- mer pr år og betale.

Så Siri - hvor mye billigere det blir for deg (og meg) kommer helt an på hva klubbene vi er medlemmer av har bestemt seg for.. Heldigvis sitter jeg i styret i NBCK, så vi senket vår medl.avgift fra 250,- til 150,- på generalforsamlingen i år pga ovennevnte summer som vi slipper å betale til NKK.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Siri - hvor mye billigere det blir for deg (og meg) kommer helt an på hva klubbene vi er medlemmer av har bestemt seg for.. Heldigvis sitter jeg i styret i NBCK, så vi senket vår medl.avgift fra 250,- til 150,- på generalforsamlingen i år pga ovennevnte summer som vi slipper å betale til NKK.

Susanne

Nå sitter jeg ikke lenger i styret i briardklubben, men som ivrig deltaker på generalforsamlingen var også jeg med på å senke medlemskontingenten til 140,- ...tror jeg det ble :D.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

NESK(Norsk Engelsk Setter Klubb) har visst en medlemsavgift pålydende 400,- om jeg ikke mistolket alt. Vel gikk inn på nkk.no/medlem og endret medlemsskapet mitt til NESK, håper det ikke blir mer enn 400,- nå, fordi det ikke er jeg som betaler regningene og fordi jeg vurderer og begynne og abonnere på et annet blad også..

Vel, jeg venter i spenning på om jeg har fortsått alt riktig.Svaret finner jeg i neste hundesport <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, Donnygutten, vil selvsagt også få din regning i samme blad.

Det samme som meg som er medl. av raseklubb + en dressurklubb her i Oslo. Jeg har heller ikke fått noe brev fra NKK - da jeg allerede er "registrert" som medlem i et par klubber. Det er kun de som IKKE har vært medlem av noen steds- eller raseklubber som har blitt kontaktet nå. De hadde jo ellers bare blitt strøket - da de ikke "tilhører" noe sted.. Så derfor har NKK sendt brev til dem og foreslått "nære"klubber som de kan være medlemmer av.

På din regning vil det da stå grunnavgiften til NKK (140,-)+ kontingenten til Sunnmøre Hundeklubb.

Det som blir interessant å høre nå er jo hvor mange raseklubber som har satt NED sin egen kontingent - for å kompansere det at de sparer rundt 100,- pr år pr medlem ved at de slipper å betale samarbeidsavgift + evt abonnement av Hundesport til NKK..

Noen klubber ser nok sitt snitt til å beholde sin kontingent, og derved tjene godt på hvert enkelt medlem.. Samtidig som medlemmet da får 140,- mer pr år og betale.

Susanne

men jeg får ikke hundesport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tildelt stovner hundeklubb, kontigentet var på 250kr + 140kr til nkk da er pris økningen for å motta hundesport 120kr!

Jeg har medlemskap fram til april 2007 så jeg syns det er litt vel drøyt at jeg må betale ny kontigent til nkk 1 januar 07!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei,  Vi har en cocker spaniel hannhund på litt over ett år. Fra han var liten, slet han med periodevis diaré - som viste seg å være bukspyttkjertelbetennelse. Vi har siden dette gått på for med lavt fettinnhold (7%) og han får bare godbiter med lite fett. Vi har likevel stadig episoder hvor han er litt dårlig i magen, typisk slimete avføring. Det kan ikke måle seg med perioden hvor han var skikkelig dårlig, men det er kjedelig at det ikke blir helt 100% bra selv om vi går på diettfor. Har selvsagt vært hos dyrlegen, som tok blodprøver en gang han var "frisk" som ikke viste tegn til kronisk bukspyttkjertelbetennelse.  Jeg har lest om mulighetene for å tilføre tørket bukspyttkjertel i maten, også nevnt av dyrlegen, for å "bøte" på svikten i bukspyttkjertelen. Har noen erfaringer med dette?  
    • Jeg hadde to veldig dyre runder med min. Først fikk hun livmorbetennelse, og det kom på godt over 100k. Deretter fikk hun kreft, og det ble en god sum der også med CT, operasjon, rehab osv. Jeg har tatt ut mye mer på forsikringen enn jeg betalte inn i løpet av hundens levetid. Det sagt, så kommer du knapt inn døra i en akutt situasjon med 20-30k. Jeg ville gått for høyest mulig dekning, og heller valgt høy egenandel for å få ned prisen. Jeg tenker at forsikring er for de tilfellene det virkelig går til h*lvete, ikke for "småting".
    • Har konsultert Twitter/X sin AI Grok3(*) om håndtering av Edes stressproblemer. Deler fordi jeg selv aldri har blitt informert om at kronisk forhøyet kortisol kan bli et problem med vintervalp i nordlige områder. Om dette har gått meg hus forbi, så er det sikkert flere som ikke vet dette fra før.  https://x.com/i/grok/share/kn2sCPvPbS7vXho8lO9zSJbtH     *)Som Simira ved en tidligere anledning påpekte, så skal en ikke sluke alt fra en AI rått, men jeg synes Grok3 er god på kildekritikk, ekstraksjon og presentasjon av informasjonen den har vurdert som essensen fra gode kilder. Internettet er stort og inneholder mye tull. Grok3 navigerer det godt og svarer vettugt og on case. 
    • Vi har kranglet i dag. Kjøkkenbenken. "No go zone!" mener Muttern. "Su casa, mi casa!" mener Ede. Det er steile fronter og lite håp om en fredlig løsning. Hver gang Ede "gir opp" blir det hard rock emo konsert i forsøk på å påkalle PETAs oppmerksomhet. Han har ingen frykt for kniver og varme plater. Lukter det mat trenger muttern forstå at han holder på å sulte ihjel, stakkars, og det er grove brudd på dyrevelferdslover og krigsforbrytelser og hele pakka å ikke tillate ham å forsyne seg selvstendig.  At han not even once har fått annet enn løk og sitron fra den benken har ikke drept håpet hans om å en dag få melk, yoghurt, fisk, kjøtt og kylling derfra. Lot som jeg ikke så det da han knabba en hel vårløk og struttet ekstatisk til plassen sin for å fortære byttet. Ble litt lang i maska først, for han gnagde og tygde og viste ingen tegn til discomfort først. Det tok mange lange sekunder før han oppdaget at det der ikke var doggie treatos. Tenkte jeg skulle være snill og bytte den til meg med vann og tørrfor, men ikke **** om han ville gi den fra seg. Samme hvor hoggorm den der smakte, så var den en massiv triumf, et krigsutbytte, og han voktet den som den hadde større verdi enn noe annet han har vært i besittelse av tidligere. Selv oppvasksvamper — også fra kjøkkenbenken, en location hvis dramatisk hever verdien av whatever, crap consistens og såpesmak betyr ingenting, beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet — selv faktisk god mat lå lavere i kurs enn den vårløken der.  Jeg lot ham beholde den. Han tygde trassig på den mens han så på meg med DET blikket og forsøkte overbevise oss begge om at han hadde vunnet, mens han gren på nesen av den vemmelige smaken. Blikket var en blanding av påtatt triumf og disgust han ikke klarte skjule. Et dårlig skuespill.  Han kom til sansene sine, realiteten overvant stoltheten og ønsket om triumfere. Smaken av vårløken ble for mye. Ede sluttet projisere Hitler på meg og ble igjen en liten gutt som oppsøkte mamsen sin for hjelp. Han fikk nytt tilbud om vann og tørrfor og tok takknemlig i mot noe å døyve "Fysjom, pføy!" fra vårløken med.  Lærte han? Neeei.  Nye runder. Duften av stekt kylling overgikk ethvert ønske om fred. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg vekslet mellom Dr. Jekyll som roste ham med blid stemme og ga ham tørrforkuler med ujevne mellomrom og Mr. Hyde som med sinnastemme og sinnaansikt bryskt dyttet ham ned for så å umiddelbart bli Dr. Jekyll igjen. Ingen effekt. Han tror somehow at han skal få fri tilgang til den benken der om han bare prøver mange nok ganger.  Konsertene han holder mellom approachene er på et volum ment å presse meg til overgivelse vha naboklager fra nabokommunen. ..men han ga (midlertidig) opp til slutt(en av denne runden). Litt over midtveis i måltidet mitt, etter å ha holdt på i mer enn 30 min fra jeg begynte lage mat, så seg han sammen på gulvet med et tungt sukk og tidde stille. Han forventet ikke den kyllingbiten han fikk et par minutter senere, derfor fikk han en.  Senere på kvelden har han hentet vårløken igjen flere ganger og gitt den juling på sengen sin. Det handler bare om å vinne NOE fra den benken der, og han er sint på den ***** vårløken fordi det er alt han har fått tak i og den har nerver til å smake vondt: "GRRRR!"  Han er bare en liten gutt. Begge ballene er på plass, men de har ikke begynt å virke ennå. Det skal bli en bra festlig tid når jingle bellsa begynner blande seg i personligheten hans. Jeg fikk spørsmål, relatert til valget av kjønn og rase: "Du kommer ikke til å angre da?" Jeg svarte som sant er: "Selvsagt kommer jeg til å angre innimellom." Innimellom hadde det vært mer behagelig med en chihuahua tispe, no doubt.  ..men så hadde vi en nyyydelig treningsøkt hvor Ede var SÅ motivert og glad og jobbet IVRIG og med innlevelse for eneste tørrforkule. Som om lønna bare var en bonus, og ikke main reason for å gjøre det.  "Do what you love, you never have to work a day in your life!" Søteste, snilleste, nuskesnuske kosemose dansepartneren synes heelwork i alle andre posisjoner enn i LP  er KJEMPEGØY. Han viser også kreativitet ved å kombinere ting vi nylig har gjort. La uoppfordret på en "haka på target" på alle "targets" han syntes bød seg for anledningen i nesten alt jeg ba ham om hvor det lot seg gjøre, og oste en aura av: "Se på meg nå! Se så flink jeg er!"  Ble nødt til å belønne ham ekstra pga måten han la sjelen sin i det. Den haka på alt var så naivt forventningsfull og så helhjertet, jeg hadde knust hjertet hans om jeg ikke hadde gitt den positive feedbacken han håpet på for det der.  Han er så søt 🥰 .. selv når han er pøbel og rakker. 
    • Det er... råfôr uten kylling?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...