Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny kanin:)


lisska

Recommended Posts

Heisann=)

Min kanin døde for ikke så lenge siden pga sykdom :( og er nå på leting etter en ny. Helst hermelinkanin eller hollender. Har dere noen forslag til hvor jeg får tak i en kanin :D

håper på svar snarest mulig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe på at de får inn i butikkene. Får bare vente da:) Skal få tak i en kanin før jul;) savne å ha en kosekanin.

Det var det jeg fant på finn.no av andre dyr :D --> http://www.finn.no/finn/bap/all/result?SEG...UBCATEGORY=5183

det er jo to kaniner der som gis bort da :( men du vil vel helst ha hermelin eller hollender...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med oppdretter da? Er det ingen oppdrettere i nærheten av der du bor? Vet også om oppdrettere som sender kaniner. Og det er faktisk ikke dyrere å kjøpe fra oppdretter enn dyrebutikk, det er iallefall mine erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Lykke til med kanin. :)

Vil bere sei noke ang. det å kjøpe fra dyrebutikker.

Det er heldigvis noken dyrebutikker som får inn kaniner fra oppdrettere som faktisk har stamtavle.

Men sånn er det vanligvis ikkje.

Så skjøl om kanina ser reinrasa ut, så veit man alikevel ingenting om slekta til kanina.

kanskje den bærer, eller har en arverlig/genetisk defekt eller sykdom, uten at man veit det.

Har dårlig erfaring med dyrebutikker, siden eg kjøpte kasper der, og han har en veldig alvorlig tannfeil, som kan gjøre til at han dør/blir avliva mye tidligere enn det han hadde blitt visst han var heilt frisk.

I tillegg så er det ofte sånn at dei som leverer kanin til dyrebutikken er folk som har fått uplanlagte kull. Mangen leverer også ALTFOR unge kaniner til dyrebutikk.

Men har derimot aldri hatt dårlig opplevelse av en oppdretter.

I dyrebutikken her koster det 350 kroner for en kanin, menst dei fleste oppdrettere eg har hørt om selger kaniner rundt 8 uker gamle, reinrasede med stamtavle osv, for 200 kroner (kjøpte Electra for 150 kroner, men fikk rabatt, så dei andre måtte kjøpe for 200).

I tillegg, når man har kjøpt hos oppdretter, så kan man jo kontakte dei visst man lurer på noke. Er ikkje alle i dyrebutikker som har masse kunnskap om kaniner.

Blei litt Off Topic det her, siden du egentlig spurte etter kor du kunne få tak i det. ville bere si at eg anbefaler å kjøpe fra en oppdretter :)

Var heller ikkje for å "henge ut" dyrebutikker altso. i tilfelle noken lurer :rolleyes:

Håper du finner kanina som er perfekt for deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...

Oppdretter er å anbefale .. du kan lete litt på http://www.kanin-nkf.net/ tror det er noen oppdrettere der ? Hvis du kjøper fra en seriøs oppdretter får du en kanin som er enda mer renraset. Man vet aldri med dyrebutikk kaniner, de sier det f.eks er en hermelin men det kan godt være 12 % dvergvedder. Ofte er hermelinene (tar det som exempel nå) større en rasestandaren ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Min nye kanin kjøpte jeg fra en oppdretter. Jeg fikk med stamtavle, tannforsikring og mye informasjon om min nye kaninunge ! Han har kjempe skjønne kaniner han som jeg kjøpte henne av, og hun er en utrolig snill og glad kanin her hos meg =) Foreldrene hennes var flinke i hopping, og når hun er stor nok, vuderer jeg og starte med dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vill kjøpt kanin fra ett seriøst oppdrett.

Prøv og finne ut om det finnes noe oppdrett i nærheten av deg, og de fleste er greie folk som forteller deg det meste du ikke visste om kanin! Samt. vis du kjøper renrase får du med stamtavle! www.kaninforum.no , der er de fleste kanin-oppdrettere. Meld deg inn der og du får masse tips og råd! Post samme emne der, som du har gjordt her nå, og du får masse av respons! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM

her er det hollendere til 300 kr. tror det stod unger. http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

jeg anbefaler ikke dyrebutikk. de gir feilinfo om kaniner, gir de gnagerblanding, har kanin og marsvin sammen, sier at det er feks hermelin når det er en blanding av masse rart osv.. mine er kjøpt i dyrebutikk, men jeg visste ingenting om dette her =/

Edit: Dyrebeskyttelsen har jo også kaninunger noen ganger. Noen ganger får de jo inn drektige hunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei :D

Jeg skal også snart få kanin, forresten, men var ikke det jeg skulle si, hehe :P

Det jeg skulle si var at man burde vurdere dyrebeskyttelsen når man skaffer seg kanin, eller et annet dyr. Når du først skal få deg et dyr, hvorfor ikke gjøre en god gjerning samtidig? Kaniner som har hatt det vondt fortjener å ha det godt og å bli skjemt bort resten av livet, og det er veldig fint å kunne gjøre noe så bra ;) Jeg, f.eks. skal få kanin fra dyrebeskttelsen. Og i hvert fall hvis den skal være til kos syns jeg det er noe å vurdere ;)

Selvfølgelig, oppdrettere og dyrebutikker er sikkert også veldig fint, men har du mulighet kan det å gi et godt hjem til et dyr som trenger det være et pluss om man skal få seg dyr. Da får man seg et dyr samtidig som du gjør en god gjerning ;)

Aner ikke hvem jeg sier dette til, alle kanskje, jeg har nettopp blitt medlem og skjønner ikke alt her enda XD

Hilsen fra Ane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...