Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan sover hunden din?

jeanette-k

Recommended Posts

Jeg syns det er litt morsomt å vite hvordan andre hunder sover :D

Det jeg lurer på da er, hvor sover den, hvordan (bur, egen seng, osv.) og hvorfor den sover som den gjør, og ha gjerne med bilder.

Jeg kan begynne med min hund da. Bono sover på rommet mitt, fordi jeg ikke vil at han skal ligge i kjelleren og fordi jeg syns det er koselig å høre når han snorker :D Tidligere har han lugget i buret sitt, men siden jeg har så lite rom, har jeg kjøpt en seng til han. Ikke at han bruker den om natten da <_< Han sover i sengen min om natten, men om dagen er sengen min forbudt, og det vet han. Da bruker han sengen sin :D

Bilde kommer så snart jeg har fått lastet det opp.

Jepp, da har jeg skrevet litt, så da håper jeg andre har lyst og :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund har en dyne på gulvet som han ligger på når vi legger oss om kvelden. Han får aldri lov til å ligge i sengen, men som regel våkner jeg allikevel med en liten hårete sak i fotenden nesten hver morgen... :D

Når han er alene hjemme, har han hele huset til disp, utenom mitt soverom.. Han har nå begynt å åpne døra inn dit, så stort sett ligger han i min seng og boller seg også på dagtid.. :D

Så egentlig ligger han alltid i min seng, untatt når jeg er våken og til stede. I stua har han et "hus" som han er for stor til å komme inn i, men elsker å ligge på soveplassen oppå. I hjørnet på sofaen med hodet på mors ben er heller ikke å forakte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oscar sover alltid i buret sitt, om natta har han døra åpen og når vi er borte på dagen er det lukket.

Nena sover i bur om dagen og i senga mi på natta, i tillegg har hun seng på gulvet, og "løpetid-rom" hvor hun har dobbeltseng og bur som står åpent, så er hun der om dagen under løpetida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om natta sover Tussie på soverrommet på madrassen sin på gulvet, men hun flytter seg rundt i løpet av natta. Om dagen ligger hun der vi er. Er vi på kjøkkenet ligger hun der, er vi på stua ligger hun der. Dersom samboer er på kontoret så ligger hun under databordet. Dersom det ikke skjer stort ligger hun som regel på teppet under spisebordet i stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freya ligger stort sett der det er varmt og hvor hun samtidig har oversikten over mor. Nå ligger hun foran peisovnen (kan også finne på å legge seg under!), ellers ligger hun gjerne i sofaen i en haug med pledd eller oppe på sofaryggen hvor hun har oversikten over gårdsplassen.

På natta ligger hun aller helst under dyna mi (helt under, helt inntil meg) eller med kroppen under dyna og hodet på puta ved siden av meg. Nå er det jo ikke alltid slik at det passer å ha hund i senga :D og da ligger hun i buret sitt på stua - i en haug med ulltepper.

Skal bli interessant å se hvordan hun trives på vinteren, frossenpinn som hun er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mike ligger oppå magen min under dyna sammen meg om natta :D

Han kommer alltid løpende etter meg når jeg sier til han"skal vi legge oss?" og gjør seg klar til å breie seg over meg da jeg legger meg.

Men på dagen da han sover, så ligger han i sofaen.. helst oppå meg og samboeren min :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

723.JPG

Inne i stoffhuset sitt som står i stuen og er oppe heletiden

04.JPG

På sofaen

bein06.JPG

Her er sengen hennes på soverommet etter at hun har ryddet den opp selv

Underst ligger en dyne brettet i to så ett hunde teppe og over det ligger to magnet madrasser som hun ELSKER.

uttur10.jpg

Under stuebordet på reinsdyrskinnet sitt

chickatrott02.jpg

I sengen, hun pleier å ligge oppå dynen og et fleeceteppe, men her har hun sovnet under dynen og er på vei til å våkne.

chickahvile1.jpg

Oppå dynen

Im000455.jpg

På sofaen under dynen.

Jepp jeg har en sove og kose gris. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amy sover nesten alltid på ryggen ;) Hun liger enten i senga mi, under senga eller i hundekurven sin :D

Nadia ligger i "flatdekk". Hun sover i skapet eller i senga til mamma og pappa.

Nova ligger litt forskjellig, ingen faste stillinger. Hun sover i bur om natta, om dagen så sover hun i senga si :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simba sover over alt egentlig, senga, sofaen, buret, gulvet, senga si ja over alt.. og nesten alltid på ryggen ;) Så søt da.. :D

Nana velger nesten alltid buret, men hun sover også i senga, sofaen og på gulvet men det er nesten alltid buret hun velger!

Kan ta bilde om jeg husker det når de sover... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bira sover nesten alltid på ryggen hun også. Beina godt spredt ut og gjerne med nakken i 90 graders vinkel. Som på bildet... På dagtid ligger hun i sofaene ller på gulvet om det er varmt. Om natten ligger hun i sengen. Bortskjemt, men fryktelig søt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zeta sover på rommet mitt. hu har egen kurv, men velger selv om hun vil ligge i den, eller hvilket som helst annet sted i rommet. senga er også lov å ligge i og det er som regel der hu ligger og det er bare kjempe koselig, selv om sengetøyet blir litt fortere møkkete en det ellers ville blitt:-) da sover hun enten i enden av sengen eller under dyna mi.. når det er kaldt i rommet kommer hun nesten alltid midt på natta og presser snuten under dyna, for da fryser hu på potene sine ;) hu elsker varme og hater når det er kaldt..hehe.. hender også at hun ligger i kurven eller på gulvet hvis det er varmt og hun vil være i fred, men oftest i senga...

grunnen til at hun sover på rommet mitt er enkelt og greit fordi jeg syns det er hyggelig og det tror jeg hun syns også,nå har jeg dessuten blitt så vant med å ha henne på rommet/i senga at jeg nesten ikke får sove når jeg av en eller annen grunn sover borte :D ¨

her er noen bilder av zeta som sover :(

zetajenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får aldri lov til å ligge i sengen, men som regel våkner jeg allikevel med en liten hårete sak i fotenden nesten hver morgen... :D

Kjenner meg igjen der altså.. :rolleyes::(

Det sies at hunder ikke liker å ligge for mykt, men Chica er i såfall et bevis på at det nødvendigvis ikke er sant. For hun ligger nemlig veldig sjeldent rett på gulvet.. Hun legger seg i buret, eller på en genser eller et teppe jeg har lagt ut på gulvet, med mindre hun da ikke har havnet oppe i senga mi da.. Hun sover på rommet mitt, og hvis jeg ikke er hjemme en natt, sover hun på rommet til foreldrene mine. Hun sover aldri alene på et rom..ikke vet jeg hvorfor, men det har vssit blitt sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nessie sover som oftest i senga mi,noen ganger under teppet! ;) Hun sover på rommet mitt fordi hun er mest rolig der og da sovner hun med en gang. Hun sover nesten aldri ellers :D HUn skal ha med seg ALT!

Nansen sover ved sengen til mamma og pappa. Han sover på gulvet på rygg med alle beina støttet opp mot veggen! :( Irja sover i stua på madrassen sin :P Nansen og Irja pleier også å kose seg litt i senga mi før jeg og Nessie legger oss! :P

Irja og Nansen koser seg i senga mi! :P

hpim2884wb0.jpg

Nessie er KJEMPE trøtt og sover i senga mi! ;)

hpim5982zf3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buster sover litt her og der. Litt ute i gangen på matta, litt i kurven sin, litt under bordet, litt midt på gulvet, litt på soveromsgulvet, litt oppi sofaen, og litt i senga. Han legger seg egentlig hvor det skal være, men varierer mellom hardt og mykt, varmt og kaldt. Og så pleier han å legge seg på ryggen å snorke så det dirrer i gulvet hehe. Vi har ikke så mange restriksjoner på soveplass egentlig. Men selvsagt, enkelte ganger så passer det seg ikke akkurat å befinne seg på soverommet, og han blir "kastet" ut :D:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei,  Vi har en cocker spaniel hannhund på litt over ett år. Fra han var liten, slet han med periodevis diaré - som viste seg å være bukspyttkjertelbetennelse. Vi har siden dette gått på for med lavt fettinnhold (7%) og han får bare godbiter med lite fett. Vi har likevel stadig episoder hvor han er litt dårlig i magen, typisk slimete avføring. Det kan ikke måle seg med perioden hvor han var skikkelig dårlig, men det er kjedelig at det ikke blir helt 100% bra selv om vi går på diettfor. Har selvsagt vært hos dyrlegen, som tok blodprøver en gang han var "frisk" som ikke viste tegn til kronisk bukspyttkjertelbetennelse.  Jeg har lest om mulighetene for å tilføre tørket bukspyttkjertel i maten, også nevnt av dyrlegen, for å "bøte" på svikten i bukspyttkjertelen. Har noen erfaringer med dette?  
    • Jeg hadde to veldig dyre runder med min. Først fikk hun livmorbetennelse, og det kom på godt over 100k. Deretter fikk hun kreft, og det ble en god sum der også med CT, operasjon, rehab osv. Jeg har tatt ut mye mer på forsikringen enn jeg betalte inn i løpet av hundens levetid. Det sagt, så kommer du knapt inn døra i en akutt situasjon med 20-30k. Jeg ville gått for høyest mulig dekning, og heller valgt høy egenandel for å få ned prisen. Jeg tenker at forsikring er for de tilfellene det virkelig går til h*lvete, ikke for "småting".
    • Har konsultert Twitter/X sin AI Grok3(*) om håndtering av Edes stressproblemer. Deler fordi jeg selv aldri har blitt informert om at kronisk forhøyet kortisol kan bli et problem med vintervalp i nordlige områder. Om dette har gått meg hus forbi, så er det sikkert flere som ikke vet dette fra før.  https://x.com/i/grok/share/kn2sCPvPbS7vXho8lO9zSJbtH     *)Som Simira ved en tidligere anledning påpekte, så skal en ikke sluke alt fra en AI rått, men jeg synes Grok3 er god på kildekritikk, ekstraksjon og presentasjon av informasjonen den har vurdert som essensen fra gode kilder. Internettet er stort og inneholder mye tull. Grok3 navigerer det godt og svarer vettugt og on case. 
    • Vi har kranglet i dag. Kjøkkenbenken. "No go zone!" mener Muttern. "Su casa, mi casa!" mener Ede. Det er steile fronter og lite håp om en fredlig løsning. Hver gang Ede "gir opp" blir det hard rock emo konsert i forsøk på å påkalle PETAs oppmerksomhet. Han har ingen frykt for kniver og varme plater. Lukter det mat trenger muttern forstå at han holder på å sulte ihjel, stakkars, og det er grove brudd på dyrevelferdslover og krigsforbrytelser og hele pakka å ikke tillate ham å forsyne seg selvstendig.  At han not even once har fått annet enn løk og sitron fra den benken har ikke drept håpet hans om å en dag få melk, yoghurt, fisk, kjøtt og kylling derfra. Lot som jeg ikke så det da han knabba en hel vårløk og struttet ekstatisk til plassen sin for å fortære byttet. Ble litt lang i maska først, for han gnagde og tygde og viste ingen tegn til discomfort først. Det tok mange lange sekunder før han oppdaget at det der ikke var doggie treatos. Tenkte jeg skulle være snill og bytte den til meg med vann og tørrfor, men ikke **** om han ville gi den fra seg. Samme hvor hoggorm den der smakte, så var den en massiv triumf, et krigsutbytte, og han voktet den som den hadde større verdi enn noe annet han har vært i besittelse av tidligere. Selv oppvasksvamper — også fra kjøkkenbenken, en location hvis dramatisk hever verdien av whatever, crap consistens og såpesmak betyr ingenting, beliggenhet, beliggenhet, beliggenhet — selv faktisk god mat lå lavere i kurs enn den vårløken der.  Jeg lot ham beholde den. Han tygde trassig på den mens han så på meg med DET blikket og forsøkte overbevise oss begge om at han hadde vunnet, mens han gren på nesen av den vemmelige smaken. Blikket var en blanding av påtatt triumf og disgust han ikke klarte skjule. Et dårlig skuespill.  Han kom til sansene sine, realiteten overvant stoltheten og ønsket om triumfere. Smaken av vårløken ble for mye. Ede sluttet projisere Hitler på meg og ble igjen en liten gutt som oppsøkte mamsen sin for hjelp. Han fikk nytt tilbud om vann og tørrfor og tok takknemlig i mot noe å døyve "Fysjom, pføy!" fra vårløken med.  Lærte han? Neeei.  Nye runder. Duften av stekt kylling overgikk ethvert ønske om fred. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg vekslet mellom Dr. Jekyll som roste ham med blid stemme og ga ham tørrforkuler med ujevne mellomrom og Mr. Hyde som med sinnastemme og sinnaansikt bryskt dyttet ham ned for så å umiddelbart bli Dr. Jekyll igjen. Ingen effekt. Han tror somehow at han skal få fri tilgang til den benken der om han bare prøver mange nok ganger.  Konsertene han holder mellom approachene er på et volum ment å presse meg til overgivelse vha naboklager fra nabokommunen. ..men han ga (midlertidig) opp til slutt(en av denne runden). Litt over midtveis i måltidet mitt, etter å ha holdt på i mer enn 30 min fra jeg begynte lage mat, så seg han sammen på gulvet med et tungt sukk og tidde stille. Han forventet ikke den kyllingbiten han fikk et par minutter senere, derfor fikk han en.  Senere på kvelden har han hentet vårløken igjen flere ganger og gitt den juling på sengen sin. Det handler bare om å vinne NOE fra den benken der, og han er sint på den ***** vårløken fordi det er alt han har fått tak i og den har nerver til å smake vondt: "GRRRR!"  Han er bare en liten gutt. Begge ballene er på plass, men de har ikke begynt å virke ennå. Det skal bli en bra festlig tid når jingle bellsa begynner blande seg i personligheten hans. Jeg fikk spørsmål, relatert til valget av kjønn og rase: "Du kommer ikke til å angre da?" Jeg svarte som sant er: "Selvsagt kommer jeg til å angre innimellom." Innimellom hadde det vært mer behagelig med en chihuahua tispe, no doubt.  ..men så hadde vi en nyyydelig treningsøkt hvor Ede var SÅ motivert og glad og jobbet IVRIG og med innlevelse for eneste tørrforkule. Som om lønna bare var en bonus, og ikke main reason for å gjøre det.  "Do what you love, you never have to work a day in your life!" Søteste, snilleste, nuskesnuske kosemose dansepartneren synes heelwork i alle andre posisjoner enn i LP  er KJEMPEGØY. Han viser også kreativitet ved å kombinere ting vi nylig har gjort. La uoppfordret på en "haka på target" på alle "targets" han syntes bød seg for anledningen i nesten alt jeg ba ham om hvor det lot seg gjøre, og oste en aura av: "Se på meg nå! Se så flink jeg er!"  Ble nødt til å belønne ham ekstra pga måten han la sjelen sin i det. Den haka på alt var så naivt forventningsfull og så helhjertet, jeg hadde knust hjertet hans om jeg ikke hadde gitt den positive feedbacken han håpet på for det der.  Han er så søt 🥰 .. selv når han er pøbel og rakker. 
    • Det er... råfôr uten kylling?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...