Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan sover hunden din?

jeanette-k

Recommended Posts

Jeg syns det er litt morsomt å vite hvordan andre hunder sover :D

Det jeg lurer på da er, hvor sover den, hvordan (bur, egen seng, osv.) og hvorfor den sover som den gjør, og ha gjerne med bilder.

Jeg kan begynne med min hund da. Bono sover på rommet mitt, fordi jeg ikke vil at han skal ligge i kjelleren og fordi jeg syns det er koselig å høre når han snorker :D Tidligere har han lugget i buret sitt, men siden jeg har så lite rom, har jeg kjøpt en seng til han. Ikke at han bruker den om natten da <_< Han sover i sengen min om natten, men om dagen er sengen min forbudt, og det vet han. Da bruker han sengen sin :D

Bilde kommer så snart jeg har fått lastet det opp.

Jepp, da har jeg skrevet litt, så da håper jeg andre har lyst og :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund har en dyne på gulvet som han ligger på når vi legger oss om kvelden. Han får aldri lov til å ligge i sengen, men som regel våkner jeg allikevel med en liten hårete sak i fotenden nesten hver morgen... :D

Når han er alene hjemme, har han hele huset til disp, utenom mitt soverom.. Han har nå begynt å åpne døra inn dit, så stort sett ligger han i min seng og boller seg også på dagtid.. :D

Så egentlig ligger han alltid i min seng, untatt når jeg er våken og til stede. I stua har han et "hus" som han er for stor til å komme inn i, men elsker å ligge på soveplassen oppå. I hjørnet på sofaen med hodet på mors ben er heller ikke å forakte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oscar sover alltid i buret sitt, om natta har han døra åpen og når vi er borte på dagen er det lukket.

Nena sover i bur om dagen og i senga mi på natta, i tillegg har hun seng på gulvet, og "løpetid-rom" hvor hun har dobbeltseng og bur som står åpent, så er hun der om dagen under løpetida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om natta sover Tussie på soverrommet på madrassen sin på gulvet, men hun flytter seg rundt i løpet av natta. Om dagen ligger hun der vi er. Er vi på kjøkkenet ligger hun der, er vi på stua ligger hun der. Dersom samboer er på kontoret så ligger hun under databordet. Dersom det ikke skjer stort ligger hun som regel på teppet under spisebordet i stua.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freya ligger stort sett der det er varmt og hvor hun samtidig har oversikten over mor. Nå ligger hun foran peisovnen (kan også finne på å legge seg under!), ellers ligger hun gjerne i sofaen i en haug med pledd eller oppe på sofaryggen hvor hun har oversikten over gårdsplassen.

På natta ligger hun aller helst under dyna mi (helt under, helt inntil meg) eller med kroppen under dyna og hodet på puta ved siden av meg. Nå er det jo ikke alltid slik at det passer å ha hund i senga :D og da ligger hun i buret sitt på stua - i en haug med ulltepper.

Skal bli interessant å se hvordan hun trives på vinteren, frossenpinn som hun er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mike ligger oppå magen min under dyna sammen meg om natta :D

Han kommer alltid løpende etter meg når jeg sier til han"skal vi legge oss?" og gjør seg klar til å breie seg over meg da jeg legger meg.

Men på dagen da han sover, så ligger han i sofaen.. helst oppå meg og samboeren min :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

723.JPG

Inne i stoffhuset sitt som står i stuen og er oppe heletiden

04.JPG

På sofaen

bein06.JPG

Her er sengen hennes på soverommet etter at hun har ryddet den opp selv

Underst ligger en dyne brettet i to så ett hunde teppe og over det ligger to magnet madrasser som hun ELSKER.

uttur10.jpg

Under stuebordet på reinsdyrskinnet sitt

chickatrott02.jpg

I sengen, hun pleier å ligge oppå dynen og et fleeceteppe, men her har hun sovnet under dynen og er på vei til å våkne.

chickahvile1.jpg

Oppå dynen

Im000455.jpg

På sofaen under dynen.

Jepp jeg har en sove og kose gris. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amy sover nesten alltid på ryggen ;) Hun liger enten i senga mi, under senga eller i hundekurven sin :D

Nadia ligger i "flatdekk". Hun sover i skapet eller i senga til mamma og pappa.

Nova ligger litt forskjellig, ingen faste stillinger. Hun sover i bur om natta, om dagen så sover hun i senga si :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simba sover over alt egentlig, senga, sofaen, buret, gulvet, senga si ja over alt.. og nesten alltid på ryggen ;) Så søt da.. :D

Nana velger nesten alltid buret, men hun sover også i senga, sofaen og på gulvet men det er nesten alltid buret hun velger!

Kan ta bilde om jeg husker det når de sover... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bira sover nesten alltid på ryggen hun også. Beina godt spredt ut og gjerne med nakken i 90 graders vinkel. Som på bildet... På dagtid ligger hun i sofaene ller på gulvet om det er varmt. Om natten ligger hun i sengen. Bortskjemt, men fryktelig søt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zeta sover på rommet mitt. hu har egen kurv, men velger selv om hun vil ligge i den, eller hvilket som helst annet sted i rommet. senga er også lov å ligge i og det er som regel der hu ligger og det er bare kjempe koselig, selv om sengetøyet blir litt fortere møkkete en det ellers ville blitt:-) da sover hun enten i enden av sengen eller under dyna mi.. når det er kaldt i rommet kommer hun nesten alltid midt på natta og presser snuten under dyna, for da fryser hu på potene sine ;) hu elsker varme og hater når det er kaldt..hehe.. hender også at hun ligger i kurven eller på gulvet hvis det er varmt og hun vil være i fred, men oftest i senga...

grunnen til at hun sover på rommet mitt er enkelt og greit fordi jeg syns det er hyggelig og det tror jeg hun syns også,nå har jeg dessuten blitt så vant med å ha henne på rommet/i senga at jeg nesten ikke får sove når jeg av en eller annen grunn sover borte :D ¨

her er noen bilder av zeta som sover :(

zetajenta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får aldri lov til å ligge i sengen, men som regel våkner jeg allikevel med en liten hårete sak i fotenden nesten hver morgen... :D

Kjenner meg igjen der altså.. :rolleyes::(

Det sies at hunder ikke liker å ligge for mykt, men Chica er i såfall et bevis på at det nødvendigvis ikke er sant. For hun ligger nemlig veldig sjeldent rett på gulvet.. Hun legger seg i buret, eller på en genser eller et teppe jeg har lagt ut på gulvet, med mindre hun da ikke har havnet oppe i senga mi da.. Hun sover på rommet mitt, og hvis jeg ikke er hjemme en natt, sover hun på rommet til foreldrene mine. Hun sover aldri alene på et rom..ikke vet jeg hvorfor, men det har vssit blitt sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nessie sover som oftest i senga mi,noen ganger under teppet! ;) Hun sover på rommet mitt fordi hun er mest rolig der og da sovner hun med en gang. Hun sover nesten aldri ellers :D HUn skal ha med seg ALT!

Nansen sover ved sengen til mamma og pappa. Han sover på gulvet på rygg med alle beina støttet opp mot veggen! :( Irja sover i stua på madrassen sin :P Nansen og Irja pleier også å kose seg litt i senga mi før jeg og Nessie legger oss! :P

Irja og Nansen koser seg i senga mi! :P

hpim2884wb0.jpg

Nessie er KJEMPE trøtt og sover i senga mi! ;)

hpim5982zf3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buster sover litt her og der. Litt ute i gangen på matta, litt i kurven sin, litt under bordet, litt midt på gulvet, litt på soveromsgulvet, litt oppi sofaen, og litt i senga. Han legger seg egentlig hvor det skal være, men varierer mellom hardt og mykt, varmt og kaldt. Og så pleier han å legge seg på ryggen å snorke så det dirrer i gulvet hehe. Vi har ikke så mange restriksjoner på soveplass egentlig. Men selvsagt, enkelte ganger så passer det seg ikke akkurat å befinne seg på soverommet, og han blir "kastet" ut :D:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...