Gå til innhold
Hundesonen.no

Utgifter per måned (rottweiler)

petzl

Recommended Posts

En voksen rottweiler spiser jo ganske mye..

Så en sekk med 15 kg for i mnd tror jeg du må ut med.

Alså 500 kr.. Ellers er det jo ikke så mye mer utgifter enn andre hunder.

Selv om rottweileren ødelegger fortere lekene sine enn andre hunder.

Dyrlege utgifter er jo helst vaksine. Hvis ikke noe skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rottweiler øderlegger lekene sine fortere enn andre hunder? hehe, nå har jeg hørt det også. Det var vel en spøk? :D

Tja, regn hvertfall 500 kr per månde. det kommer jo helt ann på hva slags for du velger også. Det billigste eller dyreste osv...

Ellers må man regne som alle andre hunder. Regelmessige turer til veterinær, med vaksiner, HD røntgen osv... , Forsikring på hund er vel rundt 1200kr i året på en hund hvis jeg ikke husker helt feil. Jeg har flere hunder så husker ikke helt hva en koster.

Ellers blir det jo litt halsbånd skifting i starten ettersom den vokser. +alt annet utstyr hvis du ikke har noe fra før av. Bur?

Dressurkurs er jo å anbefale og det koster penger. Etter min mening så synes jeg det skulle vært obligatorisk for alle hundeiere å gå minst et kurs med hunden sin.

Så da er det jo bare å regnesammen og fordele det på månderne. De første to årene er jo de som koster mest også har man et opphold noen år somregel før det ofte blir flere veterinærbesøk og dyrere for på hunden sine gamle dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror hun kanskje mente at de ødelegger lekene fortere enn mindre hunder og sånnt...men skal ikke si noe...men det er jo ikke en rase som er kjent for det akkurat :D

Ja, line.. Du forsto.. :P

Hvis du foreks har en stor rase som en rottweiler eller doberman. og en litt mindre hund sånn så tolleren..

Da vil jeg si at rottweileren ødelegger lekene fortere, alså en må ut med mer utgifter enn hvis du har en mindre hund.

Rottweilere og sånne raser elsker jo å rive i stykker lekene sine. :P

Tror neppe du må ut med så jævligt mye utgifter i leker hvis du har en papillon.. tror dere at jeg mente : Ohh rottweileren er verdens sterkeste hund, den ødelegger lekene sine fortere enn alle andre hunder..????

Nei, alså dere misforsto..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man en stor hund så kjøper man leker for en stor hund, de tåler mer. :wink:

Tror neppe du må ut med så jævligt mye utgifter i leker hvis du har en papillon..

Har man en som ødelegger lekene sine så ødelegger en liten chi like mye som en Rottis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvis du foreks har en stor rase som en rottweiler eller doberman. og en litt mindre hund sånn så tolleren..Da vil jeg si at rottweileren ødelegger lekene fortere"

Som Renate A her sier. Om man har en hund som er en øderlegger så har ikke størrelsen/rasen så mye med saken å gjøre.

Jeg har vært krisehjem for raser fra små jackrussel terriere til store dobermen og rottweielere og er fast eier av en toller og schæfer og faktisk den hunden som har øderlagt minst i mitt hus er rottweieren og en grand danois. Mens den jackrussel terrieren jeg hadde skulle "drepe" alt den kom over omtrent. Husker min schæfer satt fortvilet og så på at den rev i strykker kosebamsen hennes på et par sekunder. Og de han ble omplassert til måtte la han spise ris og kylling en uke siden han hadde spist en madrass til en barnevogn første dagen og var ganske dårlig i magen. En av dobermennene jeg hadde var også litt sånn men øderla faktisk ikke så mye siden rasen er ikke like sta og i 100 som terriene ofte er så den er lettere å trene og for ikke å snakke om å få tak i:)

Så har nok mere med individ og stressfaktor + jakt/avlivingsinstinkt å gjøre enn størrelse og rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...