Gå til innhold
Hundesonen.no

Fra Data til TV skjerm

Nirm

Recommended Posts

Prøver å få koplet datamaskinen min til TVen. Slik at jeg kan glo på det som ligger på dataen på TV-skjermen. (Krøkkete forklart sikkert....).

Har en slik kabel mellom dataen og Tven, men intet bilde blir overført... :)

Noen som har aning om hvordan skal jeg få det til?

Hilsen en teknisk idiot..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vanskelig du spør Espen. :)

TVen er en Grundig, kjøpt i fjor. Kabelen har et likt uttak som DVD spilleren (er vel scart det heter...), og to plugger i den enden som skal inn i PCen (en for lyd og en for bilde gjetter jeg til...). Stasjonær PC.

Prøvd meg på den med å overføre bildet på skjermegenskaper, men finner ingen mulighet for det.

(Han Nissen som solgte meg PCen sa det skulle gå an å overføre mellom TV og PC, men kanskje han bare fortalte eventyr....).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bare en skjerm der jeg..... *snufs* og teksten under "Vis: Plug and Play skjerm etc etc"... Ikke noe identifiser eller noe... Prøvd begge de utgangene bak på TVen og, uten at noe skjer.

*hvorfor må alle slike tekniske ting være så vanskelige.... grrr*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kan være skjermkortet ditt ikke støtter 2 skjermer da? Er det en sånn rund utgang (ca sånn som du har i tven til tv antenne/kabel) du har satt ledningen i pcen?

Og hva står det etter plug and play skjerm? Står ofte navnet på grafikk kortet der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg en ledning som har en plugg som passer til den S-VHS pluggen på den adapteren, og en "hannplugg" (til lyd?). Og en slik Scart kontakt i andre enden. Men den får jeg ikke noe bilde over på TVen på...

Har slike utganger på grafikk-kortet jo. (I hvert fall står de fast ved siden av der utgangen til PC-skjermen er...). Er det noen instillinger på TVen som kanskje må forandres på?

Men om grafikk-kortet mitt ikke støtter to skjermer. Finnes det noen mulighet (dvs en ledning da...) som kan kople PCen til TVen i stede for PC-skjermen?

*noen har generelt litt for lite å gjøre i dag. :D *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...