Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger hjelp av noen...


Djervekvinnen

Recommended Posts

Jeg er ganske dårlig på dette, så derfor lurte jeg på om noen kanskje kunne forklare meg dette? Der jeg har server nå (start.no) , der støtter de ikke lenger frontpage.. Derfor får jeg ikke oppdatert hjemmesiden min.. Så jeg vurderer å få domene. Men hvordan gjør jeg det? Ok skritt en er jo å kjøpe/registere domene. Men hvordan får jeg min hjemmeside over på det nye domenet? Kan jeg oppdatere som før etterpå? Håper noe kan forklare det på en enkel måte, slik at jeg kan få det til... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

jeg har hosting i usa, www.eleven2.com , så har jeg domene via www.dotster.com

da må jeg passe på å fornye domenet mitt.

men, de fleste hostingfirmaer kan ordne domenekjøp/fornying for deeg, men jeg er en av de som vil sitte på hele kontrollen selv, med tanke på portabilitet.

men, ja..

du har feks. www.domeneshop.no , www.eleven2.com som jeg bruker selv, m.m.

eleven2 tilbyr for ca. 1100kr i året:

5gb harddiskplass

uendelig med epostadresser

uendelig med databaser

cpanel admin interface (ganske digg å ha)

statistikk

masse scriptgreier du kan installere via GUI

mysqladmin (GUI på mysql)

uendelig med ftp kontoer

160gb overføring per mnd.

for ca. 700kr året, får du 75gb overføring og 2gb lagringsplass..

du finner sikkert billigere ting også, men jeg er veldig fornøyd med eleven2.. veldig bra service og jeg betaler gjerne 100kr mer i året, for å føle meg litt tryggere på at firmaet er der neste år.

ps. du kan kjøre flere domener på samme kontoen også og opprette epostkontoer på flere domener..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ til å skaffe seg domene/webhotell er å skaffe seg et FTP-program (Kan lastes ned gratis fra nettet, f.eks her: http://www.smartftp.com/.) Da lager du filene i FrontPage og laster dem opp til start.no, med FTP-programmet i stedet for gjennom FrontPage. Det er ikke så vanskelig som det høres ut som. :)

Ellers har http://www.one.com veldig rimelig webhotell som holder i massevis til ditt bruk. De har også støtte for FrontPage, så du kan fortsette som du gjør nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kompetent er du selv dersom noe skulle bli litt vanskelig?

Selv er jeg avhengig av hjelp og derfor velger jeg en leverandør som faktisk tar telefonen og hjelper, som enterweb.no Det er mulig man sparer en hundrelapp eller to i året på å velge utenlandske leverandører, men ma kan ikke regne med like mye hjelp. De kan også hjelpe deg med hvordan du skal få den eksisterende siden over på det nye domenet.

Når det gjelder domenenavn så må man være registrert i foretaksregisteret (ha organisasjonsnr) for å få no-domene - eller kjenne noen som har det og lar deg registrere på vedkommende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...