Gå til innhold
Hundesonen.no

Klippet for mye av kloen..

C.J

Recommended Posts

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Du trenger ikke gjøre noe som helt, det stopper av seg selv. Men selv om det stopper av seg selv kan du jo hjelpe det litt på vei med å enten ta en fystikk å sette borti kloa der det blør eller ta på litt potetmel (det har jeg ikke prøvd selv). Setter du borti en fyrstikk stopper det med en gang.

Det viktigste er at du later som ingen ting og ikke syns synd på hunden og trøster når du klipper feil. Jeg har klippet feil to ganger og hverken jeg eller bikkja brydde oss noe i det hele tatt.

Skrevet

Har også hørt om du tenner ei frystikke blåser den ut og rett på kloa, hadde ikke gjort dette selv da, men det er en del som gjør dette.

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Har også hørt om du tenner ei frystikke blåser den ut og rett på kloa, hadde ikke gjort dette selv da, men det er en del som gjør dette.

ja, var det jeg mente også :) . Jeg var litt kjapp i svingene med forklarings mi, men dette funker fint! Gjorde det ene gangen jeg klipte for langt. Første gangen lot jeg det bare blø til det stoppa av seg selv.

Skrevet

Dette har jeg også lært. Hvorfor ville du ikke gjort det?

Skrevet

ja, var det jeg mente også ;) . Jeg var litt kjapp i svingene med forklarings mi, men dette funker fint! Gjorde det ene gangen jeg klipte for langt. Første gangen lot jeg det bare blø til det stoppa av seg selv.

Oki kanskje jeg gjør det neste gang da ;)

Dette har jeg også lært. Hvorfor ville du ikke gjort det?

Syntest det virker så vondt bare hehe, men det er sikkert ikke så vondt da :)

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Syntest det virker så vondt bare hehe, men det er sikkert ikke så vondt da ;)

Tror ikke det er så ille. Hunden min rykka litt i labben i det jeg satte den innpå, men det var eneste reaksjonen jeg så. På samme måte som at hun rykker til seg labben iblandt når jeg klipper pelsen der fordi hun er kilen. Jeg har en hund som tåler en del før hun sier i fra da, men jeg tror ikke du skal bekymre deg for at det er vondt. Etterpå så jeg ikke noen antydning til at det skulle være vondt eller ubehaglig i det hele tatt. Og så slipper du alt blodet rundt i huset. Men du kan jo prøve potetmel også da. Jeg har ikke prøvd det, men det sies å skulle stoppe blodet.

Skrevet

Jeg har klippet litt for langt et par ganger og da stoppet blodet med potetmel. Det fungerer utmerket. Bare å ha litt potetmel på fingeren og holde mot kloa.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...