Gå til innhold
Hundesonen.no

Uno, flaskevalp


Voff

Recommended Posts

Det slår meg her at man trenger ikke å ha lært så mye selv om man har gått 12 år på skole heller...

10 år på diverse debattfora - jaja - det VIRKER ikke slik i måten det debatteres på - og kanskje skulle man lære seg selv å sitere riktig før man kritiserer andre for å sitere feil...

Han blir 3 uker til onsdag..og jeg må si jeg er en smule matt...over litt av hans adferd..på ett slikt tidlgig stadium..

Tispemoren...er opptatt av han..slikker/vasker og passer på...mm..

Gårsdagens og dagens 'omsorg' ifra hennes side ble møtt av en ganske innstendig knurring ifra herremannen..samt ett hodekastende 'glefsing'..hmm..

Det er DETTE - helheten i det du skriver her - JEG blir bekymret for. En rottisvalp på 3 uker som knurrer og glefser etter sin mamma - hvor betryggende er det liksom ? Er det rart andre reagerer ? Jeg synes det er greit å male fanden på veggen jeg - så kan man være litt mer føre var i forhold til MULIG problemadferd. Det er greit å være forberedt DERSOM noe uggent skulle oppstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slår meg her at man trenger ikke å ha lært så mye selv om man har gått 12 år på skole heller...

10 år på diverse debattfora - jaja - det VIRKER ikke slik i måten det debatteres på - og kanskje skulle man lære seg selv å sitere riktig før man kritiserer andre for å sitere feil...

Det er DETTE - helheten i det du skriver her - JEG blir bekymret for. En rottisvalp på 3 uker som knurrer og glefser etter sin mamma - hvor betryggende er det liksom ? Er det rart andre reagerer ? Jeg synes det er greit å male fanden på veggen jeg - så kan man være litt mer føre var i forhold til MULIG problemadferd. Det er greit å være forberedt DERSOM noe uggent skulle oppstå.

Begynner igrunnen å bli ganske underholdende dette :)

Festlig at dere er så personfokusert, antar at det kommer av min utrolige sjarme :D

Spydigheter og sure oppstøt er dere flinke til, men tviler på at noen av disse personangrepene deres hadde gitt noen stjerne i 'bokji' ved en evt gemyttest :D

Ser du også lager deg en bekymring angående vesle Uno...blir snart helt rørt jeg..over hvor omtenksomme og sånt dere er her...hehe

Du glemte å ta med det jeg skrev i sammenheng med de du liksom forsøker å 'sitere'... :

Nå har ike han noen kullsøsken å 'bryne' seg på..med småbiting..knurring mm..så det blri vel moren som blir gjenstand for det..

Vet ikke hvor vant du er til å ha kull, og følge utviklingen hos valpene. De småknurrer,leker biter og 'herjer' med hverandre..*s* Nå har som sagt ikke Uno noen søsken, så han 'leker' med sin mor...murrer og småbiter...slik valper gjør..

Flott det at han viser normal adferd. JEG hadde blitt bekymret om han bare hadde ligget der, uten vilje elelr ønske om å ta kontakt med verken mor eller oss tobente.

Hehe......så rart at folk som jeg trodde var hundevante ikke har opplevd det. Og at en slik normal adferd hos en valp gir bekymring. ?

Og en holdning som går på at man i utgangspunket maler fanden på veggen ...det kaller jeg en negativ holdning. Greit nok å være oppmerksom på adferd og følge med, men å male fanden på veggen slik jeg har sett enkelte her har gjort...i forhold til noen hyggelige kommentarer jeg har fortalt om min valp...ja det hører nå heldigvis til sjeldenhetene.

Du har rett i det, at man kan gjerne gå på skole i 12 år uten å ha lært noe. Og du må gjerne fortsette å ty til slike usakeligheter som belgerpia..og kritisere min debatteknikk i når dere ikke har annet å henge dere opp i. Men forsøk nå å ikke sutre og gnåle om personangrep og piping etter moderator, når dere får svar på tiltale og blir satt på plass.

Det tar seg dårlig ut.

Og du er også velkommen til å kommentere valpen Uno, er han ikke skjønn ? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Du må gjerne begynne å synes dette er morsomt - og hadde du fortjent respekt så hadde du fått det - men nå begynner jeg å bli bittelitt lei.

Festlig at dere er så personfokusert, antar at det kommer av min utrolige sjarme :D

OK - enlighten me please - hvem andre enn DU er det som går til personangrep? Ingen............

Du er den eneste som ikke klarer å holde tingene på ett objektivt nivå uten å slenge dritt, forsøke å knøvle meddebatanter ved å forsøke å briljere med mer kunnskap osv. - og så langt i denne tråden er du den eneste på det nivået.

Spydigheter og sure oppstøt er dere flinke til, men tviler på at noen av disse personangrepene deres hadde gitt noen stjerne i 'bokji' ved en evt gemyttest :D

........... ja, siden du vet så mye om akkurat dette så burde det ikke komme som noen overraskelse at det man ønsker er en reaksjon og så kjapp avreaksjon, det er ikke ønskelig med individer som får hang-ups...

Vet ikke hvor vant du er til å ha kull, og følge utviklingen hos valpene. De småknurrer,leker biter og 'herjer' med hverandre..*s* Nå har som sagt ikke Uno noen søsken, så han 'leker' med sin mor...murrer og småbiter...slik valper gjør..

Flott det at han viser normal adferd. JEG hadde blitt bekymret om han bare hadde ligget der, uten vilje elelr ønske om å ta kontakt med verken mor eller oss tobente.

Dette er tragikomisk egentlig, på grensen til å være absurd........... Hvorfor? Jo, fordi du legger på og legger på i hvert eneste innlegg du skriver - i den første sammenhengen hvor dette stod i ditt innlegg så skriver du:

Han blir 3 uker til onsdag..og jeg må si jeg er en smule matt...over litt av hans adferd..på ett slikt tidlgig stadium..

Tispemoren...er opptatt av han..slikker/vasker og passer på...mm..

Gårsdagens og dagens 'omsorg' ifra hennes side ble møtt av en ganske innstendig knurring ifra herremannen..samt ett hodekastende 'glefsing'..hmm..

Videre i ett senere innlegg får jeg kjeft for at jeg ikke forstår at "matt" i denne sammenhengen betyr at du er imponert over hvor tidlig ute han er ........ (for det burde jeg jo skjønne helt av meg selv selvsagt - hva ordboken sier om definisjonen av ordet matt blir naturlig nok helt uvesentlig......... :unsure: )

Så i innlegget du refererer til her så betyr det jo selvsagt at du blir matt - eller imponert og er svært fornøyd med at han viser normal adferd........... og det burde vi jo også selvsagt forstå ut ifra første innlegg med den teksten :) (ekstremt klønete av oss sikkert)

Og unnskyld at jeg spør - men kan du lese?

Jeg finner nemlig ikke noe innlegg hvor jeg maler fanden på veggen eller er negativ jeg - ikke ett eneste ett (bortsett fra dette faktisk). Jeg konstaterer bare fakta - nemlig at en valp som vokser opp uten søsken har potensiale til å utvikle uønsket adferd og basert på dine innlegg så nevner jeg hva man bør passe på.

Men det passer visst ikke deg...............

Du har rett i det, at man kan gjerne gå på skole i 12 år uten å ha lært noe. Og du må gjerne fortsette å ty til slike usakeligheter som belgerpia..og kritisere min debatteknikk i når dere ikke har annet å henge dere opp i. Men forsøk nå å ikke sutre og gnåle om personangrep og piping etter moderator, når dere får svar på tiltale og blir satt på plass.

:P Sorry - men leser du gjennom det du skriver?

Jeg repterer gjerne - den eneste som til nå har tydd til personangrep og følt trang til å kneble andre for å hevde sin egen suverenitet (som jeg etter disse innleggene setter store spørsmålstegn ved) er du.

Ingen har heller pepet etter moderatorer - men om du er så bevandret i diskusjonsfora som du hevder så ville du visst at ett av poengene er å holde seg til saken - når ting sklir ut så kommer moderatorene helt automatisk.

Og :P juhuuuuuuu liksom - NÅR ble vi satt på plass? Aner virkelig ikke hva du snakker om faktisk - for ingen har i utgangspunktet "tiltalt" deg for noen ting ........... så hva du har svart på skjønner jeg fortsatt ikke, for jeg kan ikke i min villeste fantasi finne noe i mine innlegg som skulle frembringe dine personangrep, hånlige latter og patetiske forsøk på å latteliggjøre meg............

Foreslår at du leser alle innleggene en gang til - i ro og mak - pust med magen og les enda en gang - vent en dag eller to og les på nytt ............. det er langt mer konstruktivt å lese hva som står i ett innlegg enn å forsøke å gjette at det står noe mer enn det som er skrevet. I motsetning til deg så har jeg ikke for vane å skrive noe som ikke synes - dvs. jeg forventer at folk leser det som står skrevet og ikke legger til ting inne hodet sitt og så fyrer av..........

Blir litt som hunder som ser spøkelser på høy lys dag - de er overbevist om at noe lusker i buskene og uttaggerer villt og uhemmet - og så er det ikke noe annet enn nettopp buskene.........

............... dette har blitt fullstendig OT (off topic om du ikke skjønte forkortelsen) og jeg beklager med dette ovenfor moderatorteamet..

...... forøvrig - alle valper er søte, så også lille Uno - han ser ut som en liten "fleskepetter"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At små valper glefser og knurrer er da bare del av lek! Ikke noe som tyder på at han kommer til å fortsette med det i oppveksten. Siden han ikke har søsken leker han med sin mor. Er det så vanskelig å skjønne?

Hun har jo sagt at han selvfølgelig skal sosialiseres?

Ikke bry deg om dem, de bare misforstår.

Har en hund her selv som er 3,5 år. Han knurrer og glefser til meg når han leker så folk tror han er et mannevondt monster og skal ta meg :D Men egentlig er han snill som et lam :)

Lykke til med skjønn valp, det går nok bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det åpenbart for de fleste at du har kommet med den ene surheten etter den andre. Sånt kan man risikere å få svar på vettu :)

Hmm.. for de fleste? ja da er ikke jeg en av de for jeg har ikke sett surheter fra andre enn deg Rottwuddel...

Men, det er nok noe galt med min evne til å oppfatte det jeg leser, jeg oppfattet det nemlig på den samme måten som belgerpia forklarte her...

Men nydelig var lille Uno uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. for de fleste? ja da er ikke jeg en av de for jeg har ikke sett surheter fra andre enn deg Rottwuddel...

Men, det er nok noe galt med min evne til å oppfatte det jeg leser, jeg oppfattet det nemlig på den samme måten som belgerpia forklarte her...

Men nydelig var lille Uno uansett :)

Støtter den. Liker heller ikke at du illegger 'de fleste' meninger de kanskje ikke har. Jeg er ikke alltid enig med Belgerpia, men i denne diskusjonen skjønner jeg godt hva hun mener - hun svarte saklig, og fra mitt synsunkt var det ikke hun som kom med de sure oppstøtene.

Uno er kjempeskjønn - lykke til med ham! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. for de fleste? ja da er ikke jeg en av de for jeg har ikke sett surheter fra andre enn deg Rottwuddel...

Men, det er nok noe galt med min evne til å oppfatte det jeg leser, jeg oppfattet det nemlig på den samme måten som belgerpia forklarte her...

Men nydelig var lille Uno uansett :)

Jaja, du leser vel det du vil lese da. Som sagt, surhet og negativitet er ikke noe jeg setter pris på.

Hadde vært hyggeligere med en positiv tone, istedenfor dommedagsprofetier om rasen rottweiler, spesielt (Uno)alenevalper, og hannhund. Var sikkert bare hyggelig med hennes nedsettende kommentarer da..hehe. Mistenkeliggjør fakta som jeg kommer med. Spør hånlig om jeg kan lese. Kommer med påstander om min person, osvosv..

Ja, det er ganske merkelig hva ett postivt innlegg om en valp og gleden over at han har klart seg mm, kan gi av reaksjoner. Hehe, får trøste dere med at fleskepetteren monsterhund er i full vigør, skal snart begynne å trene angrep med han tenker jeg..*lol*

Forstår igrunnen godt de som ikke er så veldig intetressert i å delta på dette forumet, dersom de møter den samme (ikke alle) 'harde kjerne' som har vært her i ørten år og er negative til nye mennesker på forumet. Men det er sikkert fint med en slik 'sammenspleiset' gjeng hvor man kjøper valper av hverandre, og har kontakt forellers. Ganske negativt er det jo for en objektiv debatt, og for de som evt ikke er enige hele tiden. Men det er nå ikke meg som er administrator her, det er visst valpekjøperen til belgerpia, har jeg forstått.

Jaja, okei. Ser tegninga etter diverse personangrep mot meg, så regner med at dette blir mitt siste innlegg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til barnslig pjatt ? Og sånt skal komme fra et voksent menneske liksom ?

Du la ikke fram noen rosenrød historie i ditt første innlegg, men beskrev en situasjon som flere her har kommet med bekymringer rundt. At DU ikke har evnet å beskrive situasjonen slik at ALLE forstår at dette jo selvsagt bare er fryd og gammen er i grunnen ditt problem. Din reaksjon her synes jeg er direkte barnslig - og jeg er IKKE en av Belgerpias valpekjøpere eller disipler. Jeg kjenner ikke mange her inne selv - og har ikke behov for å tilhøre noe "hoff" for å fremme egne synspunkter.

Dersom man er så hårsår at man ikke tåler kritikk, da har man ikke mye å gjøre på et diskusjonsforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...