Gå til innhold
Hundesonen.no

Se livet ved et vannhull i Afrika

Guest Just me!!

Recommended Posts

• Svar 64
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Nå er det et eller annet dyr med horn som står å drikker vann!

Og i stad var det tre villsvin som rulla seg i vannet der det "horndyret" drikker av ;)

Skrevet

Det er nå typisk når det stor skjer så får ikke jeg se noe av det :rolleyes: <_<

Helt enig! Føler jeg er innom stadig for å få med meg noe, men da er det ikke noe å se. Men nå så jeg også det hjortedyret (?) og apekatter. Men nå får jeg ikke lyd da :unsure:

Guest Christine
Skrevet

Klokken 16:00 synes jeg at ejg så en løveaktig skikkelse...Den gikk laangt borte fra men lignet en løve altså!

Dataen her er skikelig klikk nå så jeg kommer nok til og kapre dataen til noen andre og studere <_<

Skrevet

Dette er en gnu. Det var ikke sånn jeg så.

Kanskje jeg så en Impala?

Det var definitivt gnuer jeg så. Mange forskjellige dyrearter her. Regnet med at du hadde sett de samme dyrene siden det bare var noen minutter i mellom ;)

Skrevet

Det krøyp en liten bille over skjermen i stad.. ;) Nå er det ikke så mye som skjer igjen.. Kan ikke folk informere meg når det skjer noe, jeg er litt vel hekta! :P :P

Vett :rolleyes:

Skrevet

I dag har jeg sett masse slags rare fugler, inkludert noen av de som bråker som værst, masse gnuer, sånn hjortedyr-sak med ring på rumpa, masse aper, villsvin også et hjortedyr til, så ut som blanding av lama og rådyr.. *Fritidsproblemer*

Skrevet

DEt var ikke Gazelle da?

gazelle.jpg

Det har iallefall jeg sett. :P

Kanskje. Er ikke så god på afrikanske dyr :P Men den jeg så var et litt stort dyr og litt kraftigere enn det jeg trodde gazeller var. Men i mine øyne så er de ganske like.. ;)

Edit: Nå er det en hare der!

Edit 2: Det dyret jeg så hadde svarte striper/flekker nederst på bakbena sånn som Impalaen på bildet har..

Skrevet

Jeg har forresten også sett bil der! ;)

EDIT: Se her! Jeg fant det dyret jeg tror mange snakker om! Det heter waterbuck på engelsk, og jeg aner ikke hva det hter på norsk, men jeg kan gjette at det er noe med vann! Ihvertfall, her er den:

Et bilde.

Ett bilde til.

Og enda ett, bare for å være sikker på at alle fikk det med seg!

Om man oversetter det direkte vil det bli vannhjort ;)

Mulig det er sånn jeg har sett der å, men er ikke sikker.

Nå i det siste har bildet bare låst seg, eller hakka :) I begynnelsen var dte jo så greit å se ;)

Skrevet

Om man oversetter det direkte vil det bli vannhjort ;)

Mulig det er sånn jeg har sett der å, men er ikke sikker.

Nå i det siste har bildet bare låst seg, eller hakka :) I begynnelsen var dte jo så greit å se ;)

Ja, jeg søkte litt rundt, men det stod igrunn bare på engelsk, selv i norsk sammenheng.. Men ja, mitt har begynt å kødde mitt og.. Innmari kjedelig.. Kanskje det er sånn for å få oss til å skaffe oss sånn som koster penger eller noe.. Gjøe oss hekta, og så få oss til å kjøpe sånn super-versjon eller noe.. ;)

Skrevet

Jeg har forresten også sett bil der! ;)

EDIT: Se her! Jeg fant det dyret jeg tror mange snakker om! Det heter waterbuck på engelsk, og jeg aner ikke hva det hter på norsk, men jeg kan gjette at det er noe med vann! Ihvertfall, her er den:

Et bilde.

Ett bilde til.

Og enda ett, bare for å være sikker på at alle fikk det med seg!

Jeg har sett et hus der også.. Men altså ikke sett det dyret Camilla har sett. Det dyret jeg har sett har en sort ring på rumpa der den Camilla sin har hvit ring. Men synes fortsatt at alle disse hjortedyra er nesten klin like :unsure:

Nå har jeg studert dyret nøye og jeg er helt sikker på at det er en impala. På wikipedia står det at impala er en afrikask gaselle :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Impala.JPG

Skrevet

Jeg har sett et hus der også.. Men altså ikke sett det dyret Camilla har sett. Det dyret jeg har sett har en sort ring på rumpa der den Camilla sin har hvit ring. Men synes fortsatt at alle disse hjortedyra er nesten klin like :unsure:

Nå har jeg studert dyret nøye og jeg er helt sikker på at det er en impala. På wikipedia står det at impala er en afrikask gaselle :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Impala.JPG

Hmm.. Ok, sånne tror jeg ikke jeg har sett.. Men mens vi snakker om ting som IKKE lever som vi har sett, så har jeg sett hus og parabol også.. ;)

Guest Christine
Skrevet

Nå er det en stor fugl der :P

Edit: to Zebraer

og en fugl til :P

Edit: Tre antiloper og ro zebras!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...