Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva skjer hos deg i dag?


Emmalover

Recommended Posts

Jeg skal bli u-kvalm etter i går. Det hjalp litt, ikke mye, å gå en halv mil opp til agilitybanen og trene litt.. Men det var i grunn ikke verdt det. Ble nesten bare tull. Men er fornøyd med fremgangen på vippa og farten generelt. Ellers venter jeg på at måltid nr to, en moussaka, skal bli ferdig. Da skal jeg sette meg foran tv'n og prøve å spise uten å få vondt i tennene. (Tåler ikke å drikke vin, jeg..) Jeg skal gjøre ingenting, rett og slett. Håper det går noe bra på tv.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal spise stekte poteter med biff(bare at jeg ikke spiser biff, så glem den) og grønnsakssalat. Innbakt banan med is til dessert. Mamma har virkelig slått til med kokkekunsten i dag. Skal også sitte godt plassert foran tven og se på Heartbeat. Skal virkelig nyte den nest siste dagen i høstferien min og misunne dem som ikke har fått ferie før nå og som har en hel uke fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg skal spise stekte poteter med biff(bare at jeg ikke spiser biff, så glem den) og grønnsakssalat. Innbakt banan med is til dessert. Mamma har virkelig slått til med kokkekunsten i dag. Skal også sitte godt plassert foran tven og se på Heartbeat. Skal virkelig nyte den nest siste dagen i høstferien min og misunne dem som ikke har fått ferie før nå og som har en hel uke fri.

Leste jeg riktig? Spiser du ikke biff? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste jeg riktig? Spiser du ikke biff? :P

Hey- jeg spiser heller ikke biff. Ikke noe godt. Ugh.

Anyway, i kveld aner jeg ikke, har vært ute på tur i stormen på stranda, og har ikke kjempelyst til å gå ut igjen. Men jeg har fryktelig lyst på en fest. Så vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet er avslapping :P . Det firbente barnet har fått seg en lang skogstur i dag, og deretter en lang seanse med underullskammen <_< . Det tobente barnet har hatt besøk og er akkurat nå litt for full av sukker. Håper på å få han i seng om ikke så lenge - for nå er jeg sliten av denne dagen her. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg gått tre timer i skauen. Traff verken elg eller kantareller (bare noe smått). Selvfølgelig ble det tordenvær og det er bare noe av det skumleste jeg vet. Vi var langt inni furuskogen og det var bare å gå på. Fibi syns heller ikke torden er noe spesiellt gøy, så vi lusket innimellom trærne, jeg først og bikkja hakk i hæl, i håp om at lynet skulle se en annen vei! :P Sola kom fram etter hvert og da er det utrolig svett med regndress! :P

Nå har jeg dusja og spist reker og sitter i joggedress og verdens beste tøfler og lurer på om jeg skal jobbe litt, men tror jeg lar det være!

Ha en fin lørdagskveld alle sammen! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste jeg riktig? Spiser du ikke biff? :P

Sier som Aya: Ugh! :P "Mhm..." En rød, blodig kjøttbit. Liker ikke biff. De fleste jeg kjenner får vann i munnen når de tenker på biff, mens jeg blir litt uggen av å tenke på det.

Hey- jeg spiser heller ikke biff. Ikke noe godt. Ugh.

:o Godt det ikke bare er meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte heller ikke biff før, men nå er det noe av det beste jeg vet. Hvalbiff på grill er også veldig godt.

I dag har vi vært noen timer i skogen med hundene og lett (uoffisielt) etter fugl. Fant ikke noe, men de fikk løpt godt av seg. Så kjørte vi et par timer for å se på en hest som ene lillesøstra mi kanskje skal ha på for, en kjempeskjønn islandshest med masse motor. Ridde en tur med ham for å prøve han ut. På hjemturen stoppet vi på et sted i ødemarken og spiste nordnorges mest berømte hamburger; Bjerkviking. Nå har vi nettopp kommet hjem etter å ha lekt karaoke i bilen. :o Nå blir det avslapning resten av kvelden tror jeg, vi er noen slakt alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg nattevakt og i dag var vi oppe tidlig for å dra til Kongsvinger. Så etter at vi kom hjem har vi sovet noen timer og spist pizza og sett på fotballkamp. Tussie var så sliten at vi måtte løfe vekk salongbordet for å få henne fram og med ut på tissetur.

Edit: Biff er knallgodt.. nam nam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, iogmed at det er søndag nå når jeg skriver. Så skal det skje at jeg sover snart, og skal stå opp og spise frokost. Så bærer det til stua for å lese Medieproduksjonsfag boka mediemøter for å lese til prøven som er mandag dagen etter. Hehe, det er hva som skjer hos meg idag. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, iogmed at det er søndag nå når jeg skriver. Så skal det skje at jeg sover snart, og skal stå opp og spise frokost. Så bærer det til stua for å lese Medieproduksjonsfag boka mediemøter for å lese til prøven som er mandag dagen etter. Hehe, det er hva som skjer hos meg idag. Hehe.

Pøh, du skal da ikke legge deg :rolleyes:

Hm, ja nå er det søndag, og idag skjer det :P jeg reiser bort og blir antageligvis uten nett om jeg ikke er veldig heldig og den familien jeg skal bo hos har internett. Men det vet jeg jo ikke, for jeg kjenner dem ikke. Heldigvis skal Rex få bli med meg. :P Hva skulle jeg gjort uten han.

Bo der i to uker, jobbe på gården, (driver med griser), og hjem til helga, og borte en uke til :o Må si jeg gruer meg. Så blir vel pakking da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...