Gå til innhold
Hundesonen.no

Tur område i Oslo

Comic

Recommended Posts

Heisann

Jeg skal til Oslo i helgen for å väre barnevakt for min 6 årige niese. Er det noen som har forslag om noen fine områder vi kan gå tur med barn og hund, gjerne ett sted vi kan gå til for å spise lunsj og som har en lekeplass for jenteungen å leke på med andre barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torshovdalen er en kjempe fin, stor park, og det er en lekeplass der og.

Masse hunder er det der også :D

Ta trikk 17, å gå av på Sinsenterassen. Eller ta tbanen til Sinsen, du kan også ta mange busser dit, bla. 31(grorud,Tonsenhagen) og gå av enten på Rosenhoff eller Sinsen Tbane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med noe gammelt (ikke muggent) brød og dra til Rustadsaga. Der går dere opp til Nøklevann og mater endene og ser på geitene. Gå en liten tur og finn hestene som går ute. De blir glade for litt friskt gress. Hvis hunden trenger å springe litt løs, er det nok av stier inn i skogen. Avslutt med lunsj på Rustadsaga. De har verdens beste boller. Man kan sitte på benkene ute, så bikkja slipper å stå alene! Bane nr 3 (Mortensrud) til Bogerud, eller buss nr 70 (fra Jernbanetorget) til Skullerud. Spør noen om veien når dere går av!

Alternativt, eller i tillegg kan dere ta turen til Frognerparken. Der er det mange stier å gå tur på og en stor lekeplass, med klatrestativ og husker og slikt!

Middelalderparken er også et fint turområde. I ruinene ved vannspeilet er det kjempefint å leke gjemsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med noe gammelt (ikke muggent) brød og dra til Rustadsaga. Der går dere opp til Nøklevann og mater endene og ser på geitene. Gå en liten tur og finn hestene som går ute. De blir glade for litt friskt gress. Hvis hunden trenger å springe litt løs, er det nok av stier inn i skogen. Avslutt med lunsj på Rustadsaga. De har verdens beste boller. Man kan sitte på benkene ute, så bikkja slipper å stå alene! Bane nr 3 (Mortensrud) til Bogerud, eller buss nr 70 (fra Jernbanetorget) til Skullerud. Spør noen om veien når dere går av!

Alternativt, eller i tillegg kan dere ta turen til Frognerparken. Der er det mange stier å gå tur på og en stor lekeplass, med klatrestativ og husker og slikt!

Middelalderparken er også et fint turområde. I ruinene ved vannspeilet er det kjempefint å leke gjemsel.

De bollene kan jeg skrive under på er konge gode.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på Ida og foreslår Rustadsaga og Nøklevann jeg også. Ved Rustadsaga er det også geiter (de går vel ute fremdeles?) niesen din kan se på. Kanelbollene der er verdens beste, og veien er fin å gå på. Du er ikke akkurat alene med hund der, men det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekeplassen i Frognerparken er under ombyggning, så det er ikke noe lurt. Fint å gå tur der likevel

Du har også Ekeberg, hvor dere kan gå inn på besøksgården. Her går det ann å ri og titte på mange forskjellige slags dyr. Hunden kan dere lufte i parkannlegget rund. Her er det koslig å gå synes jeg. Kafe er på stedet er det der å, samt en lekeplass.

God Tur :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekeplassen i Frognerparken er under ombyggning, så det er ikke noe lurt. Fint å gå tur der likevel

Du har også Ekeberg, hvor dere kan gå inn på besøksgården. Her går det ann å ri og titte på mange forskjellige slags dyr. Hunden kan dere lufte i parkannlegget rund. Her er det koslig å gå synes jeg. Kafe er på stedet er det der å, samt en lekeplass.

God Tur :P

Hvis du går på andre siden av forgnerparken (fra hoved ingangen), så er det fint å gå. Hvis du befinner deg i dette området kan du også gå til Bygdøy. Utrolig fint å gå innover "skogen" der. Masse forskjellige hyggelige stier ol, helt utrolig at det er så nærme byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg bodde på Skullerud gikk jeg masse på de stedene Ida nevner, kjempe flotte turområder.

Uff må ta med Chicka opp dit igjen og mimre over vår første tid sammen med masse stress og usikkerhet fra hennes side, noe som er borte vekk nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint å gå på Brannfjell også, som ligger rett ved Ekebergsletta. Men der er det ikke kafe eller lekeplass eller noe sånt. Du kan jo enten gå til gården, eller rusle ned til Utsikten (der er de hundevennlige). Men det spørs jo også litt på hvor langt ungen orker å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og takk for alle forslagene. Det var så ustabilt vær på lørdagen så det ble en liten tur til Liastua (?) på Stovner isteden (bodde like i nærheten)... På søndag var det jo strålende vær, men da hadde jeg lovet at vi skulle reise til Hoppe Loppe Land på Lillestrøm, så det ble desverre ingen "lang" tur på oss denne gangen. De bollene høres jo så gode ut at vi får satse på de nestegang =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann og takk for alle forslagene. Det var så ustabilt vær på lørdagen så det ble en liten tur til Liastua (?) på Stovner isteden (bodde like i nærheten)... På søndag var det jo strålende vær, men da hadde jeg lovet at vi skulle reise til Hoppe Loppe Land på Lillestrøm, så det ble desverre ingen "lang" tur på oss denne gangen. De bollene høres jo så gode ut at vi får satse på de nestegang =)

På lørdag fikk vi regn torden vind og strålende solskinn på vår vandring i østmarka! Helt suverent! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...