Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilke bøker har gjort spesielt inntrykk på dere?


Guest Snusmumrikk

Recommended Posts

Guest Snusmumrikk

Ble litt inspirert av tråden verdens tristeste bok her. Og det er sikkert flere enn meg her som liker å lese bøker :D . Både triste, glade, morsjomme, spennende osv. Hvilke bøker anbefaller dere og hvorfor? Hvilke bøker har gjort spesielt inntrykk på dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt inspirert av tråden verdens tristeste bok her. Og det er sikkert flere enn meg her som liker å lese bøker :D . Både triste, glade, morsjomme, spennende osv. Hvilke bøker anbefaller dere og hvorfor? Hvilke bøker har gjort spesielt inntrykk på dere?

"Der gud gråter." Skikkelig bra bok om en kvinne i Afganistan. Bokhandleren i Kabul er dårlig i sammenligning.

"Den merkelige hendelsen med hunden den natten." Utrolig morsom -og litt trist- bok Sett ut fra en gutt med autisme sitt perspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lille Tre" av Forrest Carter. Om en liten indianergutt som vokser opp hos besteforeldrene sine (1920-30-åra), fantastisk bok! Også en av de jeg har grått mest til, når Lille Tre blir sent fra besteforeldrene til en skole. Og flotte beskrivelser av jakt med coonhunder.. Anbefales! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bok og bok. Det var mer et hefte. Walktrough (?) of Silent hill 1 :D Faktisk den som gjorde at jeg klarte å komme meg gjennom første spillet.. Uten den hadde jeg vært lost! ;)

Hihi nei for å være mer seriøs.. Har lest mange gode bøker. Men ingen spesielle som skiller seg ut.. Må nesten tenke litt på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. "Kjære Timo" var en bok som gjorde skikkelig inntrykk på meg da jeg var et par år yngre. "Maria Magdalena den elskede" var og en bok som jeg husker godt. Skal vi se.. Harry Potter bøkene har vel vært noe av det viktigste i min litterære verden de siste årene;)

Bøker som "Amtmandens Døtre" av Camilla Collett er også fantastiske.. Æsj, jeg har lest så mye at jeg ikke husker enkeltbøker lengre:S JO, SELVSAGT, Sofies Verden av Jostein Gaarder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Ja, det er vanskelig å komme på sånn i farta selv om jeg har lest mange bra bøker.

Må starte med Helge Ingstad jeg da. Pelsjegerliv og Nunamiut

Kaptein Corellis mandolin

Gulldronning, Perledronning

Momo, kampen om tiden (er vel egentlig en barnebok, men veldig fin)

Alle tides torsdag av john steinbeck

Leste akkurat ut å stjæle hester, og den var jo fin. Er så mange, så dette er vanskelig. Ellers er jeg stor fan av både ringenes herre og harry potter (men ikke filmene).

Kommer nok fler etter hvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den merkelige hendelsen med hunden den natten." Utrolig morsom -og litt trist- bok Sett ut fra en gutt med autisme sitt perspektiv.

Den har jeg på engelsk. The curious incident of the dog in the night-time. Har ikke fått lest den enda, men har hørt mye bra om den. En halvt engelsk venninne av meg overbeviste meg om å kjøpe den. Hun s det var den beste boka hun hadde lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemmer mange bøker nå, men noen har jo nevnt "the curious incident of the dog in the night-time" og den er kjempesøt, "timbuktu" er en nyydelig bok, Harry Potter bøkene er bra, "about a boy" "a long way down" og andre bøker av samme forfatter som jeg ikke husker navnet på er morsomme.

Men den boken som har gjort størst inntrykk på meg i det siste heter "kafka på stranden" og er skrevet av Haruki Murakami, og er så søt. Nydelig nydelig bok :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den merkelige hendelsen med hunden den natten" er en søt bok ja :P

Men min mest nylig favotitt er "Kafka på stranden". Den er helt fantastisk... "Hoggere" like så...

Ellers har "ut å stjæle hester" gjort såpass inntrykk at min neste hund blir oppkalt etter tispa i boka :P

Men den absolutt beste boken jeg har lest de siste par årene er "Historien om Pi". Den boken tenker jeg på nesten daglig enda..og det begynner å bli et par år siden jeg leste den. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lasso rundt fru Luna" av Agnar Mykle gjorde et uutslettelig inntrykk på en ung mann en gang i tiden...

Ellers "Vildanden" av Ibsen, "En bønn for Owen Meany" av John Irving, "Catch 22" av Joseph Heller og "High fidelity" av Nick Hornby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest et par gamle TL bøker skrevet av Lurlene McDaniel, som omhandler leukemi, og de gjorde inntrykk på meg da.

En annen bok er "De gales hus" av Karin Fossum som også setter inntrykk. Og "Sarahs hemmelighet" av Diane Chamberlain, som på en måte har to historier, og begge, men spesielt den ene, setter inntrykk.

Og sist, men ikke minst så er det "Ida's dans" skrevet av Gunnhild Corwin. Det er en mor som forteller om hennes 18 år gamle datters kamp mot kreften helt fra den ble oppdaget og til siste slutt. En veldig sterk og gripende bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte jo et par bøker jeg leste i sommer. Dopler og Volvo lastvagnar av Erlend Loe! Tror de bøkene er sånn at enten har du sansen, eller så er de bare rare! Jeg fikk sansen. Særlig for den første! Traff forresten Bongo i skogen i går! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ikke uten min datter" var en bok som gjorde veldig inntrykk på meg, samtidig som den er veldig godt skrevet.

"Gulldragens rike" av Isabel Allende

"Ensom blant ulver" av (husker ikke)

"Ikke uten min datter" ligger nede på hylla og venter på å bli lest av meg. Lånte den av tanta mi etter at jeg så filmen, men har ikke fått tid til å lese den enda. Fint å høre at den er en bra bok da. Får enda mer lyst til å begynne å lese da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen bok er "De gales hus" av Karin Fossum som også setter inntrykk.

Den har jeg akkurat lest! Gikk nedover Karl Johan da jeg leste slutten. Både fordi jeg ikke klarte helt å legge den fra meg og fordi søstra mi skulle få låne den og jeg var på vei til å møte henne! Hun jobbet på Dikemark akkurat i de årene boka handker om, så det var litt spesiellt! Fin bok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry Potter bøkene da jeg endelig skjønte at det var bøker som måtte leses :P

Parvana serien av Deborah Ellis

Jeg er Dina av(husker ikke)

Ni måners *******(fryktelig babysjuk om dagen :o )

Ellers har kongsdøtrene(serien av Frid Ingulstad faktisk gjort såpass inntrykk på meg at jeg kjøpte alle 14 av dem :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...