Gå til innhold
Hundesonen.no

God hundeeier?

Karina&Chica

Recommended Posts

En god hundeeier er en som tar hundeholdet på alvor. Vil at hunden skal ha det best mulig. En god hundeeier aktiviserer hunden hver dag og tar og holder det ansvaret det er å ha hund iforhold til samfunnet og andre mennesker. En person som alltid vil lære og som har erfart. Sørger for at hunden er frisk og mett og gir kjærlighet til hunden, men samtidig er en god leder og setter grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja, en god eier er vel en som sørger for at hunden får så mye mat den trenger, men alikevel sørger for at den ikke blir overvektig, sørger for at hunden alltid har vann tilgjengelig, at eier tar seg tid til hunden, til kos og til å være sammen med den sånn at den ikke blir for mye aleine, at eier gir hunden tilstrekkelig mosjon utifra hva rasen, individet eier har trenger for å trives, at eier gir hunden oppdragelse og legger tilrette og tar hensyn slik at hunden kan leve et trygt liv, og slik at mennesker og dyr hunden møter på sin vei ikke blir plaget eller føler seg utrygge. en god eier er en som har hunden under kontroll, slik at den ikke blir skadet, plaget, eller skader, plager andre. en god eier tar hunden til dyrlege hvis den er skadet eller syk, gir hunden en verdig slutt på livet, sørger for at hunden har stor nok plass å utfolde seg på, at den ikke blir stengt inne for lenge av gangen, at den får gå på do når den må...

det er vel ikke akkurat noen fasit svar på hva en god eier er, men dette er i hvertfall noen av tingene jeg tenker må være til stede for at man skal være en god eier for sin hund :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare legge til at en god hunde-eier også forsøker å informere sine omgivelser om hva det vi si å ha hund. Slik at folk flest får en mulighet til å øke sin forståelse av hunder og hundehold. Dette er info folk som ikke har hund og som ikke er spesielt intressert i hund søker opp på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at jeg er så utrolig enig med Djervkvinnen :)

En god hundeeier er en som tar hundeholdet på alvor. Vil at hunden skal ha det best mulig. En god hundeeier aktiviserer hunden hver dag og tar og holder det ansvaret det er å ha hund iforhold til samfunnet og andre mennesker. En person som alltid vil lære og som har erfart. Sørger for at hunden er frisk og mett og gir kjærlighet til hunden, men samtidig er en god leder og setter grenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...