Gå til innhold
Hundesonen.no

Gode, solide bånd!


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Vel, Milo har blitt Engelsk Setter igjen! (Godt sagt, Marie :P )

Etter jakta synes jeg at han har blitt ivrigere og mer ukontrollerbar.(Kan bare være noe jeg synes.)

Nå i det siste har jeg hatt en del trøbbel med å holde han igjen( Ja, kanskje noen diskusjoner på visse fora om at ungdom under 15 ikke bør være alene med en Setter stemmer :rolleyes: ), fordi han trekker mye mer intens, hopper og spretter, setter seg ned og nekter og gå, og mange andre ting.

Vel, jeg kan jo gi han en kommando om gå pent eller noe sånt, men vil jo gi han litt fri også da :P

Båndene mine er skikkelige ubehagelige er glatte og ekle og holde i når han lever livet sitt...

Nå vil jeg gjerne ha tips om et solid bånd. Krav:

* Må være solid

* Må tåle rykking og en sterk hund

* Vanskelig og få knuter på det ;)

* Godt å holde i

Så har jeg tenkt på disse båndene fra Ezy-dog med vannskihåndtak...Er de gode å holde i når hunden har skikkelig raptus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg anbefaler dette. Slitesterkt og god kvalitet.

Kanskje det hadde vært noe! Har jo et sånnet på en halv meter, og synes det er bra, men alt for kort... Men jeg synes ikke det er så godt å holde i når han drar da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker leietau som vi har tilhestene og har mange av dem her hjemme, ikke så dyre er dem heller.

Men jeg elsker også kobbelet som hører til dette halsbåndet:

1302.JPG

Mykt og digg, får i nesten alle netthandler, tror hundeutstyr.no har dem også

106.JPG

Dette er jeg også veldig glad i noe av det samme som M.J anbefalt,men dette er grasshoppa bånd

1812.JPG

Men hesteleietauene er best!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Aha.. :P Takk for svar alle sammen :P

Har det som tilhører det halsbåndet du har Renate, men jeg er en mester i og lage knuter og nå er båndet fult av floker og knuter :P

Tror jeg skal ta meg en tur på Dyrenes Verden i dag, og se etter bånd og leietau :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kobbelet til MR er veldig bra. Det har innesydd strikk sånn at det ikke armer ramler av dersom hunden skulle få en raptus. Det er fleecefor i håndtaket. Dessuten har båndet mange ringer sånn at man kan lett regulere lengden på båndet i tillegg kan man ha det rundt livet. link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe så kommer jeg med min samme anbefaling hver gang....(A)

Lag selv! Kjøpt et mykt tau på en jarnvare handel og få noen til å sveise det sammen for deg. Har hatt mitt hjemmelagede i 1 1/2 år nå og det er godt som nytt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...