Gå til innhold
Hundesonen.no

Å ha hestepasser

Djervekvinnen

Ville du ha hatt en hestepasser for hesten din?  

12 stemmer

1. 1.

• Ja, ville gjerne hatt noen til å stelle og mosjonere hesten min noen dager i uka
      10
    • Nei, ville ha gjort alt selv
      2

Recommended Posts

Skrevet

Ja, jeg ville hatt det. Hadde det på den forrige hesten min. Gjerne en som er villig til å være med på stevner også ;)

Nå er jeg 16 år, og skole blir stadig viktigere, da er det greit med noen par dager fri. Jeg hadde så klart vært meget nøye på valg av fôrrytter da. Passet på at rytteren var ansvarsfull, hadde kjemi med hesten osv osv.. :P

Skrevet

Ja kunne tenkt med en fast person som kunne ha kommet faste dager i uken og stelle hesten. (hvis jeg har hatt hest) Godt å kunne ha noen til å trene hesten iblandt, slik at du slipper å ha dårlig samvittighet for at du kanskje ikke har ridd hesten på en uke eller noe sånnt. Men ja det måtte vært en person jeg stolte på.

Skrevet

Ja hvis jeg hadde hest så ville jeg nok hatt det ja.

Men som dere sier de burde være noen som du kunne stole på og først la dem bare være av og til med hesten og bli kjent med den, og dere kan bli kjent med personen, hvordan hun gjør ting og sånt.

Det er nå ihvertfall det jeg har gjort nå før jeg har blitt forrytter.

Jeg har fått lov å stelle hesten, tatt henne med på leie tur.Møkket hos henne, ikke så viktig det da.

Vært alene med henne.

Stått ca tre kvarter i dag og klappet henne mens hun som eier henne barberte hun, jeg holdt henne liksom rolig å sånt :P Nå på søndag skal jeg ri henne da, mens hun som eier henne skal se på, altså prøve ri henne, eller skal jeg si prøve "ha" henne siden jeg skal liksom gjøre alt som jeg skal gjøre når jeg skal ha henne.

Skrevet

Jeg har hestepasser 2 dager i uken, og er veldig fornøyd med det, hun rir han på tur og møkker og steller med han de dagene hun har han.

hesten min er en "mammadalt" og har godt av at andre driver med han også.

Silje

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg foretrekker å gjøre alt selv :)

Hender veninna mi rir ham for meg sånn at det blir litt variasjon

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...