Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra valpe- og matchshow på Leangen og Verdaln

Monab88

Recommended Posts

Skrevet

I helga stilte Bella i sine første valpeshow, og jeg er kjempefornøy selv om hun ble slått av søstra si Bitte begge dagene :P Hun oppførte seg eksemplarisk i ringen, og fikk knallkritikker! Bitte ble på lørdag BIR og ble plassert som nr. 2 i gruppa.

På søndag stilte også to av brødrene deres(pluss en annen hannvalp) og Zarek, som ene broren heter, ble BIR, BIG og BEST IN SHOW! ;) Kjempemoro!

Vi stilte også på matchshow. Albin ble slått ut i første runde begge dagene. På lørdag ble han slått av valpen til cavalita og på søndag tapte han for en aldeles nydelig australian sheperd som ble bis2 i matchshowet.

Bella ble slått av en saluki i første runde på søndag, men på lørdag greide hun seg gjennom til 3 runde :P Hun slo en whipet om jeg ikke husker feil, og valpen til cavalita.

Alma, søstra til Albin, stilte også i matchshow på søndag om kom seg videre helt til semifinalen, kun slått av bis vinneren!

sokkel036.jpg

Jeg og Bella på lørdag.

leangen026.jpg

Bella på søndag.

leangen164.jpg

Jeg og Albin i matcshow på søndag.

puddelklubben131.jpg

Zarek Best In Show!

Flere bilder kan sees på kennel-nellyvill.com

Kritikkene kommer senere i dag.

Skrevet

Kritikker:

Lørdag:

4 mnd. Godt skåret hode. Velplasserte ører. Hengende øyne. Godt utviklet kropp for alderen. Særdeles god benstamme. Meget gode vinkler foran og bak. Tåer inn i bevegelse. Kunne med fordel hatt kortere haser. God pels og farge. Trivelig temperament. Velvist.

Søndag:

4 mnd. tispe. Meget god type. Meget bra hode med godt uttrykk. Velansatte ører. Utmerket hals + overlinje. Velvinklet. Velutviklet kropp med god benstamme. Bra pelsanlegg. Bra tegninger. Meget bra bevegelser.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...