Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 1.oktober


WheatenMali

Recommended Posts

okei så må jeg fortelle resultatet vårt da(noen som har mast litt... :rolleyes: ), er også nyssjerrig med hvordan det gikk med andre som stilte der?

Fikk jo med meg Karine og Guro's resultater :P

Våre resultater kunne jeg ikke vært mer fornøyd med!

Kritikk: Mycket typig, maskulin hund. perfekt pels. kunne ha mer maskulint hode med mørkere øyne. Bra front og kropp. litt fallende kryss. viser seg vel.

1AK 1VK CERT 1BHK BIR

:P Er sinnsykt fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra gikk det ikke med oss... 3.plass (av 3)

Husker ikke kritikken i farten, men den var helt ok, så vi er godt fornøyd.

Nå skal vi sjekke terminlisten og se om det er noen andre utstillinger vi kan være med på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke allverdens med forventinger til utstillingen, siden pelsen til Foxy er for kort for tiden.

Vi gikk en runde i ringen, stod på bordet og stilte opp på gulvet, og ut av det kom dette:

1JK 1JKK HP 1VK CERT 1BTK og BiR :P

Kritikken:

Feminint hode og uttrykk. Flott bitt. God stopp. Velplasserte mørke øyne. Velansatte og velbårne ører. God hals/rygglinje/haleansetning. Velvinklet. God brystdybde og kropp for alder. God benstamme og poter?. Herlige bevegleser. Korrekt pels.

Det med korrekt pels går vel på striheten. Selv om pelslengde ikke er et kriterie, så skal de jo være rufsete og ikke korte og glatte slik som Foxy er nå.

Vi hadde egentlig tenkt å gå i gruppa, men da vi skulle gå til oppsamlingsringen nektet Foxy å komme ut av buret. Hun var alt for trøtt etter en lang helg med reising og utstillinger, og jeg så ikke noe poeng i å tvinge henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ble resulatet vårt:

1AUK, 2AUKK, HP og 4VK.

Kritikken ble skrevet på tysk og med en veldig utydelig skrift, men noe har vi skjønt av kritikken:

God type, vakkert hode, fine bein, korrekt bitt, typiske beveglser.

Er kjempefornøyd, for dette går bare fremover og fremover :P Hver dommer vi har stilt for, og mange som sitter rundt ringen har alltid sagt til oss at Chica er så kjønn og at hun har potensiale, men hun trenger mer ringtrening. Og vi har trent mer og skal fortsette å trene, for hvis vi får slik respons, tar vi det på alvor ;)

I går virket hun litt usikker og ville ikke stå helt riktig, derfor kom vi ikke videre enn til 4VK, men hey, det er jo bra det og :P

Gratulerer til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til alle med bra resultater! ;)

Fenris ble BIM på sitt første valpeshow med kritikken:

6 mnd hann. Meget god type. Velformet hode, våkne øyne, alerte ører, utmerket hals og overlinje. Velplasserte ben, godt vinklet, lette og spenstige bevegelser på alle hold, utmerket pelskvalitet og farge. Velansatt hale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...