Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater BSBK og spesialer i Bergen

MegaMarie

Recommended Posts

Skrevet

Stilte Birk for Margareth Everton (uk) søndagen:

Lovely, lively expression. Dark eyes in a good head. Good front, nice topline. Could have more muzzle, good coat and tailset.

1 auk, 1aukk, hp, 1bhk, 1vk, cert, bir :P

Er strålende fornøyd, Birkebomsen oppførte seg helt eksemplarisk i ringen ;)

Bilder ligger i bloggen på www.kennelrealscoop.com

Skrevet

Njaa. bortkastet helg, sånn halveis =P

Lørdag, BSBK:

Aris: 1AUK, 2AUKK av 8 så sånn nesten fornøyd

Lotto: 1CHK, CK, 3BHK (vi løp sikkert 7 runder og var 2 i chk! Jeg var jo varm som f**n!)

Søndag:

Dette snakker jeg ikke om. Dommern hadde ikke peiling!

Og tydeligvis flere som var enig, og hun dømte visst golden elendig også etter hva jeg hørte :/

(Hadde ikke ringsekretæren sagt noe hadde en hanne med bare rød fra AK slått oss i beste veteran hanne!)

Grattis til Birte & Sico med CERT!

Grattis til svein, Harriet & Zack med hannhund CERT og BIM lørdag! (Aris er halv onkelen til Zack B) )

Skrevet

Jeg vil høre kritikk Birte! :P

litt seint ute, men her er den;

BSBK 30.9

Dommer: Boogart-Kwint, Tuss V Adrichem

Nice type, attractive head and expression. Very good ears, good angulations

and body, bone and feet. Nice tailcarrige and coat, just needs to thighten

in front. Beautifully presented.

1auk, 1aukk, hp, 2vk

NRK 1.10

Dommer: Pedersen, Erling Kjær

Perfekt harm. bygget hann. Typisk hode. God hals og rygg. Normal vinklet,

kunne ha litt mer brystdybde. utmerket benstamme. Fin pels, sunne rørelser.

1auk, 1aukk, hp, 1vk, cert, 4bhk

Så her er vi strålende fornøyd! utrolig hvor stolt man blir over "barna" sine :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...