Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater BSBK og spesialer i Bergen

MegaMarie

Recommended Posts

Hvordan har det gått med folket i dag da?

I dag ble Blondie:

1AUK,2AUKK,HP,3VK,CK og 4BTK.

Det var på MHK utstillingen da.

Kritikken skriver jeg inn senere, tyder ikke den helt :P

Men er det noen som vet om det er Junior handling i morren på BSBK utstillingen?

EDIT:

Kritikken lyder slik:

Tricollor 17 month.

Very good fine shape and outline(tror jeg det står).

Good neck and shoulder.

Level topline.

Well (noe jeg ikke forstår) hind quater.

Plearing headshApe.

Large and well flaised ear.

Eye set well in the scall.

oves well

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på Bønes med Blondie og det var 37 papilloner :P

Det var 5 tisper i Åpen Unghund klassen.

Blondie fikk som følger:

1AUK,2AUKK,HP,4VK

Her er kritikken:

Meget god type.

Kraftig hode som kunne vært noe mer femi.

Utmerket hals,vinkler og bryst.

Meget bra pels.

Beveget seg meget bra fra alle sider.

Herlig tempramang.

Proft fremvist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte Ally der oppe i går på valpeshow og ble 2bt. Det var 8 dalmatiner valper. Er kjempe fornøyd jeg! Kritikken ble:

Growth very well. Plesant head with flat skull. Nice, dark eyes. Good bite, good lenght of neck. Good strong front, deep chest, good topline. Hindquater developed well, moves freely. Very promising.

Broren til Ally ble BIR og BIG 2 og moren til Ally ble BIR og BIG 3. Veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det! :P I tillegg kan jeg jo også si at tuppetroll's Ace sin halvbror Ace *hehe, confusing?! :P)* ble 3.BIG og Groenendael valpen A-Te-Ell's Madame Yatzie kom som nr 2 i gruppen etter Roma... that's what I say: Terver er best uansett.... hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1JK, 1JKK, HP, 1VK, CERT, BTK, BIM

Vi fikk vårt andre cert på vår andre utstilling :P:P

Hun er nå akkurat ett år, gjett om jeg er stolt mamma idag!

kritikken ligger på: www.123hjemmeside.dk/Frenchien-Chanel

(Det var forresten 8 franske bulldoger som stilte)

Åh, da satt vi og så på dere! B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det! :P I tillegg kan jeg jo også si at tuppetroll's Ace sin halvbror Ace *hehe, confusing?! :P)* ble 3.BIG og Groenendael valpen A-Te-Ell's Madame Yatzie kom som nr 2 i gruppen etter Roma... that's what I say: Terver er best uansett.... hehe

Hørtes ut som om dommeren hadde fått med seg hvilken rase som er den vakreste hvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, la meg se om jeg husker rett nå da..

Lørdag (dommer Erling Kjær Pedersen): 1AK 3VK

Fin harmonisk bygget, flott profil. Mangler litt fyll under øyne. Smukk overlinje, velvinklet. Fin brystkasse. Litt bløt i mellomhånd. Smukk pels, pene bevegelser.

Søndag (dommer Tuus V Adrichem Boogart-Kwint): 1AK 2VK CK 3BTK

Very feminine kind head. She just could do with a shade more substance in muzzle. Lovely expression. Beautiful ear placement. Nicely angled. Lovely body and topline. Good bone. Lovely waggle. I love her adoration for her boss. Movement in frontcould be tighter. Lovely temperament.

Ganske fornøyd jeg :-)

På lørdag var jeg glad bare jeg fikk rødt. 15% av de påmeldte fikk jo gult. Hadde muligens vunnet om hun ikke fransket med fremføttene, var det jeg skjønte på dommeren da han snakket med meg etterpå.

Søndag er jeg storfornøyd med :P

Forresten:

Er det noen som har bilder fra vinnerklasse tispe (flat) på søndag? Vi fikk et luksusproblem da begge to som dro nedover ble plassert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte Foxy på NMK-utstillingen i Ågotneshallen på Lørdag. Uten særlige forventninger, siden pelsen er alt for kort for tiden.

Foxy fikk 1jk 1jkk HP 1vk.

Kritikken:

9 1/2 mnd. Utmerket kroppsproposjoner. Velformet skalle. Bra neseplassering. Fin turn up. Utmerket overlinje. Velkroppet og vel samlet for sin alder?. Velvinklet bak. Tilr.? foran. Ganske? velbåren hale. Bevegelser meget bra bak, noe vide frambeinsbevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småen ble 3 beste tispe med CK.

Hannhunder som jeg stilte fikk 1AK og 3AKK og var feridg etter det.

Men som sagt det er ikke enkelt å stille en hannhund som aldri har vært på utstilling før og ikke er trent til det.

Men det eneste negative han fikk i kritikken var at han tenger mere ringtrening og det er jo bra då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilte lille Roma monsteret... :rolleyes: og hun ble BÌR, BIG og 3.BIS valp *hehe* gjett om det var en som ble paff jah, og så på første utstillingen ;) orker ikke skrive kritikken, har vært en laaaaang dag

Hun var jo bare helt nydelig! Satt å så på dere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stilte ut 3 sheltier. 2 i åpen unghund, Tispe, og en i åpen hannhund klasse.

Gino og Lita gjorde det greit. Fekk hvertfal rød sløyfe.

Tina (den eg stilte ut), vant åpen unghund, tisper, og fekk HP. Sammenlagt blei ho nr. 2 beste tispe, og fekk CK ;)

Var veldig fornøgde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var jo bare helt nydelig! Satt å så på dere ;)

Takker for det :P

Da så du vel hvor skjelven mor sjøl var da bildet skulle tas og ut av ringen i gruppebedømmelsen :P:P

Noen ville kanskje tro at jeg så "skuffet ut" da jeg ble 3.BIS... var helst det at jeg ble så paff over å i det hele tatt bli plassert i BIS at jeg gikk i en eneste tåke... Spesielt så trøtt og lei og obsternasi som Roma tøtto var på slutten (hoppe, bite mor i leggen, boffe litt, bite båndet, bite litt mer på leggen til mor) *hehe* er kjempestolt av høno...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det :P

Da så du vel hvor skjelven mor sjøl var da bildet skulle tas og ut av ringen i gruppebedømmelsen :P:P

Noen ville kanskje tro at jeg så "skuffet ut" da jeg ble 3.BIS... var helst det at jeg ble så paff over å i det hele tatt bli plassert i BIS at jeg gikk i en eneste tåke... Spesielt så trøtt og lei og obsternasi som Roma tøtto var på slutten (hoppe, bite mor i leggen, boffe litt, bite båndet, bite litt mer på leggen til mor) *hehe* er kjempestolt av høno...

Hehe, du så litt skjlven ut ja, men jeg synes du klarte deg meget bra! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...