Gå til innhold
Hundesonen.no

tur med katten

swimzy

Recommended Posts

Skrevet

jeg har sett noen folk som går tur med pusene sine, som man går tur med hunden, men bånd...noen som gjør det og hva slags erfaring har dere med det???

Skrevet

Nope. Psycho var med på en tur eller to på isen da han var 6 mnd gammel, men han var ikke særlig flink til å gå i bånd, så vi ga opp den karrieren ganske fort. :rolleyes:

De står som regel ute i bånd om de skal ut ellers er de inne.

Skrevet

Kattene jeg har nå er med å går tur dem, men uten bånd :D

Er en del turgåere som nesten har mista øya der jeg kommer gående med katter rundt meg på alle kanter ;) Men jeg hadde en herlig pus da jeg bodde i blokk og han gikk problemfritt i bånd, hadde ham med meg da jeg skulle på besøk noen ganger :huh: Var opplært til det da han var liten. Jeg hadde angst for at han skulle falle ned fra terrassen hvis jeg lufta med døra oppe. Hadde en annen innekatt samtidig, men han nytta det ikke på, var litt mere redd pus han. Så fant jeg meg et annet sted å bo og etter det var di begge utekatter :)

Skrevet

Har ikke gått tur med katt selv. Men min søster bodde en periode slik at katten ikke kunne gå ut alene. Da hadde hun sele på den og tok den med i parken..katten tror fortsatt den er en hund, og vil gjerne hilse på¨alle hundene hun møter ;) Men det gikk fint å ha henne i bånd.

Skrevet

Vi går tur, men han går uten bånd, og blir bare med om bikkja er hjemme :P Da klager han og syter som bare det i alle oppoverbakkene (men bæres, det skal han aldri), og løper som et lyn i alle nedoverbakkene.. :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...