Gå til innhold
Hundesonen.no

Brå Deby i Elite

Guest Jonna

Recommended Posts

Skrevet

Vi brå bestemte oss for å starte i Elite i dag :) (Det var en uoffisiell klubb cup)

Har så vidt begynnt å lære henne øvelsene, men hun gir når alt hun har og syns det var kjempe kult i ringen. Hun var klar for en runde til hun *lille gullet til mor*

Dere får se litt mellom fingrene på resultatene. Noen av øvelsene kan hun bare slutten på (holder på å baklengsskjede under innlærinen nå) og andre øvelser har hun ikke gjort siden november i fjor når vi startet kl.3 sist.

Felles Sitt 0 Gjennomførte ikke pga det var bare jeg som startet i Elite

Fellesdekk 6 Trippel ko på neddekk ellers perfekt(låste seg helt på kontakten med meg)

Fri v/Fot 7,5 Meget heit, pendlet MYE

Stå-sitt-dekk 9 Pendlet her også

Innkalling m/stå & Dekk 9 Dårlig tempo siste meterene, jeg stirret på henne :ph34r:

Ruten 0 Stod over øvelsen

Apportering m/dirrigering 5 Kjeglen var egentlig ikke godlkjent, Blaze kan bare øvelsen fra kjeglen.

Apportering hinder metall 8 Jeg trodde hun var på vei rundt og gav dk akkurat i det hun bestemte seg for å hoppe hindere

Neseprøve 7 Som vandlig tok Blaze riktig pinne på overvær og dommer mente jeg hadde flaks... hun søker faktisk på den måten. Hun er så skrå sikker på nesen sin at hun trenger ikke sjekke! Ellers så snudde hun seg når jeg snudde meg...(har ikke gjort øvelsen siden november i fjor)

Avstand 7,5 Blaze trodde det var kryp hun, så når jeg begynnte å gå så krøp hun etter (heller ikke gjort dette som fulløvelse siden i vinter)

187,5 poeng tilsammen

Skrevet

Åy, det var jo meget bra da (i forhold til treningsmengden). :) Blir gøy å se hvordan det går når dere debuterer offisielt! :D Tar nok ikke lang tid før NLCH er i boks. :D

Skrevet

Vi brå bestemte oss for å starte i Elite i dag :) (Det var en uoffisiell klubb cup)

Har så vidt begynnt å lære henne øvelsene, men hun gir når alt hun har og syns det var kjempe kult i ringen. Hun var klar for en runde til hun *lille gullet til mor*

Dere får se litt mellom fingrene på resultatene. Noen av øvelsene kan hun bare slutten på (holder på å baklengsskjede under innlærinen nå) og andre øvelser har hun ikke gjort siden november i fjor når vi startet kl.3 sist.

Felles Sitt 0 Gjennomførte ikke pga det var bare jeg som startet i Elite

Fellesdekk 6 Trippel ko på neddekk ellers perfekt(låste seg helt på kontakten med meg)

Fri v/Fot 7,5 Meget heit, pendlet MYE

Stå-sitt-dekk 9 Pendlet her også

Innkalling m/stå & Dekk 9 Dårlig tempo siste meterene, jeg stirret på henne :ph34r:

Ruten 0 Stod over øvelsen

Apportering m/dirrigering 5 Kjeglen var egentlig ikke godlkjent, Blaze kan bare øvelsen fra kjeglen.

Apportering hinder metall 8 Jeg trodde hun var på vei rundt og gav dk akkurat i det hun bestemte seg for å hoppe hindere

Neseprøve 7 Som vandlig tok Blaze riktig pinne på overvær og dommer mente jeg hadde flaks... hun søker faktisk på den måten. Hun er så skrå sikker på nesen sin at hun trenger ikke sjekke! Ellers så snudde hun seg når jeg snudde meg...(har ikke gjort øvelsen siden november i fjor)

Avstand 7,5 Blaze trodde det var kryp hun, så når jeg begynnte å gå så krøp hun etter (heller ikke gjort dette som fulløvelse siden i vinter)

187,5 poeng tilsammen

wee dette var jo bra da, Jeanette. 9'ere er da absolutt ikke å kimse av på de to øvelsene! Og metallen var jo bare din feil.. men det var jo førerfeil og skal ikke trekkes så mye som 2 p for.. hmfr. Jaja, det var uoff, nå vet du jo hvor du ligger, inntil start i Elite. Kanskje vi møtes til dyst, jeg debuterer på nyåret ein gong :D Skal bare få en viss orden på noe "småtterier" <_<

Lykke til videre :D

(melde meg inn i klubb så jeg å får gått noen uoff)

Skrevet

Åy, det var jo meget bra da (i forhold til treningsmengden). ;) Blir gøy å se hvordan det går når dere debuterer offisielt! :D Tar nok ikke lang tid før NLCH er i boks. ;)

Ja det er liiiiitt mer trening igjen til vi egetnlig er klar til å starte :rolleyes: Men det var morro å prøve.

wee dette var jo bra da, Jeanette. 9'ere er da absolutt ikke å kimse av på de to øvelsene! Og metallen var jo bare din feil.. men det var jo førerfeil og skal ikke trekkes så mye som 2 p for.. hmfr. Jaja, det var uoff, nå vet du jo hvor du ligger, inntil start i Elite. Kanskje vi møtes til dyst, jeg debuterer på nyåret ein gong ;) Skal bare få en viss orden på noe "småtterier" <_<

Lykke til videre :)

(melde meg inn i klubb så jeg å får gått noen uoff)

Jeg forflyttet vell meg også når jeg trodde hun skulle går rundt hindere... Ukontrollerte bevegelser-jeg har noen av dem. :huh:

Vi får håpe det blir bedre etter litt trening. Jeg er selv forferdelig usikker på hvordan øvelsene egentlig skal se ut. Tenkte jeg skulle prøve å få tittet litt nøyere på Kongsvinger.

Merker at Blaze også er vant med å gå 2 km spor og ett felt før vi går lydigheten. Hun var så høyt oppe at jeg trodde hun skulle eksplodere under fri ved foten ;)

Skrevet

gratulerer så mye :)

Gratulerer :D

Takk takk ;)

Hun er dyktig! ;) Deilig at hun synes det er morro! 2km spor og et felt først?? Da hadde Loke sovet nattinatti tror jeg :huh:

Vi må jo trene som vi konkurrerer vet du ;)

Men hun er ganske nattinatti hun også når vi kommer hjem etter en slik økt/stevne :closedeyes:

Skrevet

Grattis, dette var jo supert da! Helt enig i at det ikke er så lenge før NLCH er i boks, men først får vi håpe at det blir bebiser! :huh:

Skrevet

Grattis da. :P Bare å vente på den offisielle debuten nå, så rasker dere nok med dere N LCH ganske fort.

Noen er heldig og har en hund som er i riktig ring altså. :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...