Gå til innhold
Hundesonen.no

Brå Deby i Elite

Guest Jonna

Recommended Posts

Vi brå bestemte oss for å starte i Elite i dag :) (Det var en uoffisiell klubb cup)

Har så vidt begynnt å lære henne øvelsene, men hun gir når alt hun har og syns det var kjempe kult i ringen. Hun var klar for en runde til hun *lille gullet til mor*

Dere får se litt mellom fingrene på resultatene. Noen av øvelsene kan hun bare slutten på (holder på å baklengsskjede under innlærinen nå) og andre øvelser har hun ikke gjort siden november i fjor når vi startet kl.3 sist.

Felles Sitt 0 Gjennomførte ikke pga det var bare jeg som startet i Elite

Fellesdekk 6 Trippel ko på neddekk ellers perfekt(låste seg helt på kontakten med meg)

Fri v/Fot 7,5 Meget heit, pendlet MYE

Stå-sitt-dekk 9 Pendlet her også

Innkalling m/stå & Dekk 9 Dårlig tempo siste meterene, jeg stirret på henne :ph34r:

Ruten 0 Stod over øvelsen

Apportering m/dirrigering 5 Kjeglen var egentlig ikke godlkjent, Blaze kan bare øvelsen fra kjeglen.

Apportering hinder metall 8 Jeg trodde hun var på vei rundt og gav dk akkurat i det hun bestemte seg for å hoppe hindere

Neseprøve 7 Som vandlig tok Blaze riktig pinne på overvær og dommer mente jeg hadde flaks... hun søker faktisk på den måten. Hun er så skrå sikker på nesen sin at hun trenger ikke sjekke! Ellers så snudde hun seg når jeg snudde meg...(har ikke gjort øvelsen siden november i fjor)

Avstand 7,5 Blaze trodde det var kryp hun, så når jeg begynnte å gå så krøp hun etter (heller ikke gjort dette som fulløvelse siden i vinter)

187,5 poeng tilsammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brå bestemte oss for å starte i Elite i dag :) (Det var en uoffisiell klubb cup)

Har så vidt begynnt å lære henne øvelsene, men hun gir når alt hun har og syns det var kjempe kult i ringen. Hun var klar for en runde til hun *lille gullet til mor*

Dere får se litt mellom fingrene på resultatene. Noen av øvelsene kan hun bare slutten på (holder på å baklengsskjede under innlærinen nå) og andre øvelser har hun ikke gjort siden november i fjor når vi startet kl.3 sist.

Felles Sitt 0 Gjennomførte ikke pga det var bare jeg som startet i Elite

Fellesdekk 6 Trippel ko på neddekk ellers perfekt(låste seg helt på kontakten med meg)

Fri v/Fot 7,5 Meget heit, pendlet MYE

Stå-sitt-dekk 9 Pendlet her også

Innkalling m/stå & Dekk 9 Dårlig tempo siste meterene, jeg stirret på henne :ph34r:

Ruten 0 Stod over øvelsen

Apportering m/dirrigering 5 Kjeglen var egentlig ikke godlkjent, Blaze kan bare øvelsen fra kjeglen.

Apportering hinder metall 8 Jeg trodde hun var på vei rundt og gav dk akkurat i det hun bestemte seg for å hoppe hindere

Neseprøve 7 Som vandlig tok Blaze riktig pinne på overvær og dommer mente jeg hadde flaks... hun søker faktisk på den måten. Hun er så skrå sikker på nesen sin at hun trenger ikke sjekke! Ellers så snudde hun seg når jeg snudde meg...(har ikke gjort øvelsen siden november i fjor)

Avstand 7,5 Blaze trodde det var kryp hun, så når jeg begynnte å gå så krøp hun etter (heller ikke gjort dette som fulløvelse siden i vinter)

187,5 poeng tilsammen

wee dette var jo bra da, Jeanette. 9'ere er da absolutt ikke å kimse av på de to øvelsene! Og metallen var jo bare din feil.. men det var jo førerfeil og skal ikke trekkes så mye som 2 p for.. hmfr. Jaja, det var uoff, nå vet du jo hvor du ligger, inntil start i Elite. Kanskje vi møtes til dyst, jeg debuterer på nyåret ein gong :D Skal bare få en viss orden på noe "småtterier" <_<

Lykke til videre :D

(melde meg inn i klubb så jeg å får gått noen uoff)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åy, det var jo meget bra da (i forhold til treningsmengden). ;) Blir gøy å se hvordan det går når dere debuterer offisielt! :D Tar nok ikke lang tid før NLCH er i boks. ;)

Ja det er liiiiitt mer trening igjen til vi egetnlig er klar til å starte :rolleyes: Men det var morro å prøve.

wee dette var jo bra da, Jeanette. 9'ere er da absolutt ikke å kimse av på de to øvelsene! Og metallen var jo bare din feil.. men det var jo førerfeil og skal ikke trekkes så mye som 2 p for.. hmfr. Jaja, det var uoff, nå vet du jo hvor du ligger, inntil start i Elite. Kanskje vi møtes til dyst, jeg debuterer på nyåret ein gong ;) Skal bare få en viss orden på noe "småtterier" <_<

Lykke til videre :)

(melde meg inn i klubb så jeg å får gått noen uoff)

Jeg forflyttet vell meg også når jeg trodde hun skulle går rundt hindere... Ukontrollerte bevegelser-jeg har noen av dem. :huh:

Vi får håpe det blir bedre etter litt trening. Jeg er selv forferdelig usikker på hvordan øvelsene egentlig skal se ut. Tenkte jeg skulle prøve å få tittet litt nøyere på Kongsvinger.

Merker at Blaze også er vant med å gå 2 km spor og ett felt før vi går lydigheten. Hun var så høyt oppe at jeg trodde hun skulle eksplodere under fri ved foten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så mye :)

Gratulerer :D

Takk takk ;)

Hun er dyktig! ;) Deilig at hun synes det er morro! 2km spor og et felt først?? Da hadde Loke sovet nattinatti tror jeg :huh:

Vi må jo trene som vi konkurrerer vet du ;)

Men hun er ganske nattinatti hun også når vi kommer hjem etter en slik økt/stevne :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...