Gå til innhold
Hundesonen.no

Brå Deby i Elite

Guest Jonna

Recommended Posts

Vi brå bestemte oss for å starte i Elite i dag :) (Det var en uoffisiell klubb cup)

Har så vidt begynnt å lære henne øvelsene, men hun gir når alt hun har og syns det var kjempe kult i ringen. Hun var klar for en runde til hun *lille gullet til mor*

Dere får se litt mellom fingrene på resultatene. Noen av øvelsene kan hun bare slutten på (holder på å baklengsskjede under innlærinen nå) og andre øvelser har hun ikke gjort siden november i fjor når vi startet kl.3 sist.

Felles Sitt 0 Gjennomførte ikke pga det var bare jeg som startet i Elite

Fellesdekk 6 Trippel ko på neddekk ellers perfekt(låste seg helt på kontakten med meg)

Fri v/Fot 7,5 Meget heit, pendlet MYE

Stå-sitt-dekk 9 Pendlet her også

Innkalling m/stå & Dekk 9 Dårlig tempo siste meterene, jeg stirret på henne :ph34r:

Ruten 0 Stod over øvelsen

Apportering m/dirrigering 5 Kjeglen var egentlig ikke godlkjent, Blaze kan bare øvelsen fra kjeglen.

Apportering hinder metall 8 Jeg trodde hun var på vei rundt og gav dk akkurat i det hun bestemte seg for å hoppe hindere

Neseprøve 7 Som vandlig tok Blaze riktig pinne på overvær og dommer mente jeg hadde flaks... hun søker faktisk på den måten. Hun er så skrå sikker på nesen sin at hun trenger ikke sjekke! Ellers så snudde hun seg når jeg snudde meg...(har ikke gjort øvelsen siden november i fjor)

Avstand 7,5 Blaze trodde det var kryp hun, så når jeg begynnte å gå så krøp hun etter (heller ikke gjort dette som fulløvelse siden i vinter)

187,5 poeng tilsammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brå bestemte oss for å starte i Elite i dag :) (Det var en uoffisiell klubb cup)

Har så vidt begynnt å lære henne øvelsene, men hun gir når alt hun har og syns det var kjempe kult i ringen. Hun var klar for en runde til hun *lille gullet til mor*

Dere får se litt mellom fingrene på resultatene. Noen av øvelsene kan hun bare slutten på (holder på å baklengsskjede under innlærinen nå) og andre øvelser har hun ikke gjort siden november i fjor når vi startet kl.3 sist.

Felles Sitt 0 Gjennomførte ikke pga det var bare jeg som startet i Elite

Fellesdekk 6 Trippel ko på neddekk ellers perfekt(låste seg helt på kontakten med meg)

Fri v/Fot 7,5 Meget heit, pendlet MYE

Stå-sitt-dekk 9 Pendlet her også

Innkalling m/stå & Dekk 9 Dårlig tempo siste meterene, jeg stirret på henne :ph34r:

Ruten 0 Stod over øvelsen

Apportering m/dirrigering 5 Kjeglen var egentlig ikke godlkjent, Blaze kan bare øvelsen fra kjeglen.

Apportering hinder metall 8 Jeg trodde hun var på vei rundt og gav dk akkurat i det hun bestemte seg for å hoppe hindere

Neseprøve 7 Som vandlig tok Blaze riktig pinne på overvær og dommer mente jeg hadde flaks... hun søker faktisk på den måten. Hun er så skrå sikker på nesen sin at hun trenger ikke sjekke! Ellers så snudde hun seg når jeg snudde meg...(har ikke gjort øvelsen siden november i fjor)

Avstand 7,5 Blaze trodde det var kryp hun, så når jeg begynnte å gå så krøp hun etter (heller ikke gjort dette som fulløvelse siden i vinter)

187,5 poeng tilsammen

wee dette var jo bra da, Jeanette. 9'ere er da absolutt ikke å kimse av på de to øvelsene! Og metallen var jo bare din feil.. men det var jo førerfeil og skal ikke trekkes så mye som 2 p for.. hmfr. Jaja, det var uoff, nå vet du jo hvor du ligger, inntil start i Elite. Kanskje vi møtes til dyst, jeg debuterer på nyåret ein gong :D Skal bare få en viss orden på noe "småtterier" <_<

Lykke til videre :D

(melde meg inn i klubb så jeg å får gått noen uoff)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åy, det var jo meget bra da (i forhold til treningsmengden). ;) Blir gøy å se hvordan det går når dere debuterer offisielt! :D Tar nok ikke lang tid før NLCH er i boks. ;)

Ja det er liiiiitt mer trening igjen til vi egetnlig er klar til å starte :rolleyes: Men det var morro å prøve.

wee dette var jo bra da, Jeanette. 9'ere er da absolutt ikke å kimse av på de to øvelsene! Og metallen var jo bare din feil.. men det var jo førerfeil og skal ikke trekkes så mye som 2 p for.. hmfr. Jaja, det var uoff, nå vet du jo hvor du ligger, inntil start i Elite. Kanskje vi møtes til dyst, jeg debuterer på nyåret ein gong ;) Skal bare få en viss orden på noe "småtterier" <_<

Lykke til videre :)

(melde meg inn i klubb så jeg å får gått noen uoff)

Jeg forflyttet vell meg også når jeg trodde hun skulle går rundt hindere... Ukontrollerte bevegelser-jeg har noen av dem. :huh:

Vi får håpe det blir bedre etter litt trening. Jeg er selv forferdelig usikker på hvordan øvelsene egentlig skal se ut. Tenkte jeg skulle prøve å få tittet litt nøyere på Kongsvinger.

Merker at Blaze også er vant med å gå 2 km spor og ett felt før vi går lydigheten. Hun var så høyt oppe at jeg trodde hun skulle eksplodere under fri ved foten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer så mye :)

Gratulerer :D

Takk takk ;)

Hun er dyktig! ;) Deilig at hun synes det er morro! 2km spor og et felt først?? Da hadde Loke sovet nattinatti tror jeg :huh:

Vi må jo trene som vi konkurrerer vet du ;)

Men hun er ganske nattinatti hun også når vi kommer hjem etter en slik økt/stevne :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva annet har dere gjort? Får han nok aktivisering? Hvor går grensen mellom at dette er et problem, og naturlig adferd? Det er normalt at en hannhund ikke går overens med andre hannhunder. Og at de kan stresse en del når det er løpetid i nærheten, og stikke på damejakt om de får muligheten. En del adferd blir fort forsterket om hunden ikke får nok eller riktig aktivisering. Og en del kan bli bedre med trening. Og så er det noen som har såppas sterk hormonell adferd at det er et problem som bare kan løses med å kastrere. Uten at jeg vet bakgrunnen din for hundetrening så ville jeg vurdert en time med en adferdsekspert for å vurdere hunden også, om han får riktig aktivitet, og om det er noe som evt. kan hjelpe.
    • Jeg har en hannhund på 3,5 år. Han var tidlig (1 år) veldig stresset,peip,sov ikke, dro seg ut av seler/åpnet dører for å stikke av, jokket på ting. Så han ble kjemisk kastrert da han var litt 14 måneder. Dette funket kjempe bra! Vi fikk en rolig hund, uten piping, stressing, sov om natten, stakk ikke av og sluttet å jokke. For 6 måneder siden valgte vi å ikke kjemisk kastrere han, for å sjekke hvordan han var i væremåte nå. Nå, 6 måneder etter er han superstresset, piper og ynker seg, og blitt yppete og hissig mot hannhunder, noe vi aldri har sett før! Han har også behybtå dominere leken. Han har pr nå ikke fått sjangs til å stikke av, men jeg stoler heller ikke på han. Væremåten er helt forandret.  Kommer dette av at vi sluttet med kjemisk tro? Burde vi bare bestille kastrering? Vet vi burde, og skal, snakke med veterinæren vår, men måtte bare lufte ting nå, høre om dere har hatt noen lignende tilfeller..?? Hilsen frustrert eier, og hund!
    • Går an å tørke av hunden, samt ha et teppe i sofaen feks. La hunden få velge selv om den vil ligge i sin egen seng, eller på sofaen med menneskene. Det er vel det minste man kan gjøre for denne skapningen som er i vårt fangenskap, totalt prisgitt oss.. så mye trist hundehold.
    • Takk for innspill, men jeg tror hunden min kommer til å ha et fullverdig og helt fint liv selv om den ikke får være i sofaen når den er våt og skitten. Jeg ville heller ikke latt en et barn som nettopp hadde rullet seg i gjørme eller bæsjet på seg sette seg rett ned i sofaen i stua (da bør jeg kanskje heller aldri ha barn?). Jeg tror at en hund som får ligge i sin egen seng i stua, midt i mellom alle menneskene den er glad i, har det veldig fint og føler seg som en del av flokken. 
    • De menneskelige medlemmene forventes å gjøre det etterhvert, ja.. som er hele poenget her.. ser ikke ut til at du forstår hva jeg skriver. Jeg orker ikke å gjenta meg selv, de som evner å reflektere over dette får gjøre det. At du ikke ser noen grunn til at hunden får et dårligere liv av å nektes å oppholde seg i sofaen sammen med familien sin er triste greier.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...