Gå til innhold
Hundesonen.no

Baby drept av rottiser


Mud

Recommended Posts

Så rart.. og så at de "tok babyen med seg".. Skulle tro at hvis de var ute etter å drepe, så ville de gjort det med en gang, og at de uansett ville klart å drept henne temmelig kjapt, hvis de var ute etter det. En liten 5mnd gammel baby har jo ikke akkurat sjans mot to (?) rottweilere, akkurat. Ikke en voksen heller, for den saks skyld. Men nøyaktig hva som foregikk i hodene deres, skjønner jeg ikke. Og hvor kom de fra? Puben? Og hvorfor må det søkes om tillatelse om å avlive de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff trist sak.. vet jo ikke hva som skjedde, men høres ut som at hundene kanskje skulle ta ungen med seg, kanskje ikke nødvendigvis skade den, men at ungen ble skadet pga. at hunden drasset den med seg. :unsure: kanskje de ikke ville den vondt, men alikevel vet man jo ikke hva som skjedde eller hvordan hundene var/tenkte. Jeg skjønner heller ikke hva en baby gjør uten oppsyn. Nei huff unasett trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å miste en baby på 5 måneder trist uansett, også miste den pga. hunder da.

Forbedrer jo ikke akkurat synet på hunder :)

Men som dere sier, det må jo ha vert en grunn.

Håper de finner ut hva som har skjedd gjennom etterforskningen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart å la barnet være alene sammen med agressive hunder! det er jo rart av en mamma...? jeg lurer også på hvorfor de tok babyen med seg. men hva tenker en hund når de ser en baby? tviler sterkt på at det var å drepe den! jeg tenker at det kan være at de skulle ta den med seg, som de gjør med en ball.. men vi vet jo veldi lite om denne saken. og det var det jeg tenkte først, men jeg har ikke peiling. stakkars foreldre! grusomt trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og HVORFOR leker hunder med ball, eller pipeleker, og det ganske så viltert? Jaktlyst, jaktlyst, jaktlyst. Noen ganger er det greit styrbart, andre ganger - heldigvis sjelden - så kan det gå over alle grenser. Når noe "piper" - enten det er mindre, redde hunder i et "normalt" oppgjør, eller det kanskje er en baby - så kan det trigge byttedrapslyst. Det ligger i hundene, men hos noen hunder ligger det tettere oppe i dagen.

Det har vel skjedd en god del ganger at både babyer og mindre småbarn er blitt angrepet - forrige episode var dessverre også med en rottweiler her til lands, og det ER neppe "aggresjon", jeg tror det er en form for ustyrlig jaktlyst som ikke er bra.

Synd for rottweilerklubben som prøver å kjøre strenge avlskrav, at gud og hvermann synes det er helt greit å kjøpe valper som er langt fra godkjent, som kommer fra useriøse eller uvitende oppdrettere.

Klubben prøver jo, mens det er fritt frem å registrere alt mulig - eller folk ikke engang ønsker "papirer". Man ser jo utviklingen i USA og England, der denne rasen har fått et noe dårlig rykte.

Men rottis er blitt "motehund", det KRYR av dem i parker - hos eiere som skal ha "en stor hund". Synd for rasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at to (?) Rotwailere tok med seg babyen?... Hørtes litt rart ut for min del.. Venninna mi har en Rottis og det er det snilleste dyret du kan komme borti, trist at hunder kan gjøre slikt! Men de måtte jo hatt en grunn, hvis de ikke er blitt trent opp til slikt!

Er jo egentlig litt eierene sin skyld da, de må passe på hundene sine.. Og hvor kom hundene fra egentlig, hvis ungen var i hjemmet sitt? :P

En baby på 5 mnd burde ikke være alene sammen med to svære Rottiser uansett!

Trist :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...