Gå til innhold
Hundesonen.no

Baby drept av rottiser

Mud

Recommended Posts

Skrevet

Så rart.. og så at de "tok babyen med seg".. Skulle tro at hvis de var ute etter å drepe, så ville de gjort det med en gang, og at de uansett ville klart å drept henne temmelig kjapt, hvis de var ute etter det. En liten 5mnd gammel baby har jo ikke akkurat sjans mot to (?) rottweilere, akkurat. Ikke en voksen heller, for den saks skyld. Men nøyaktig hva som foregikk i hodene deres, skjønner jeg ikke. Og hvor kom de fra? Puben? Og hvorfor må det søkes om tillatelse om å avlive de?

Skrevet

Uff trist sak.. vet jo ikke hva som skjedde, men høres ut som at hundene kanskje skulle ta ungen med seg, kanskje ikke nødvendigvis skade den, men at ungen ble skadet pga. at hunden drasset den med seg. :unsure: kanskje de ikke ville den vondt, men alikevel vet man jo ikke hva som skjedde eller hvordan hundene var/tenkte. Jeg skjønner heller ikke hva en baby gjør uten oppsyn. Nei huff unasett trist.

Skrevet

Uff, stakkars foreldre og barnet :);) Jeg blir skikkelig deppa og trist av sånne saker... Sitter med tårer i øynene

Hvorfor gjorde hundene det? Det må vel ha vært en grunn? Skjønner ikke noe jeg...;)

Skrevet

Trist å miste en baby på 5 måneder trist uansett, også miste den pga. hunder da.

Forbedrer jo ikke akkurat synet på hunder :)

Men som dere sier, det må jo ha vert en grunn.

Håper de finner ut hva som har skjedd gjennom etterforskningen ;)

Skrevet

Nå har det kommet frem at hundene var kjent for å være aggresive :) Jeg tenkte at det kanskje kunne være en slags "misforstått lek"...

Skrevet

Nå har det kommet frem at hundene var kjent for å være aggresive :) Jeg tenkte at det kanskje kunne være en slags "misforstått lek"...

Synd de var agressive ;)

Tenkte det samme som du jeg...

Skrevet

rart å la barnet være alene sammen med agressive hunder! det er jo rart av en mamma...? jeg lurer også på hvorfor de tok babyen med seg. men hva tenker en hund når de ser en baby? tviler sterkt på at det var å drepe den! jeg tenker at det kan være at de skulle ta den med seg, som de gjør med en ball.. men vi vet jo veldi lite om denne saken. og det var det jeg tenkte først, men jeg har ikke peiling. stakkars foreldre! grusomt trist!

Skrevet

Mentalt friske bikkjer klarer nok å se forskjell på en unge og en ball....

Trist tilfelle i alle fall.. som nok sikkert kommer til å forsterke folks frykt for denne rasen. :)

Skrevet

Og HVORFOR leker hunder med ball, eller pipeleker, og det ganske så viltert? Jaktlyst, jaktlyst, jaktlyst. Noen ganger er det greit styrbart, andre ganger - heldigvis sjelden - så kan det gå over alle grenser. Når noe "piper" - enten det er mindre, redde hunder i et "normalt" oppgjør, eller det kanskje er en baby - så kan det trigge byttedrapslyst. Det ligger i hundene, men hos noen hunder ligger det tettere oppe i dagen.

Det har vel skjedd en god del ganger at både babyer og mindre småbarn er blitt angrepet - forrige episode var dessverre også med en rottweiler her til lands, og det ER neppe "aggresjon", jeg tror det er en form for ustyrlig jaktlyst som ikke er bra.

Synd for rottweilerklubben som prøver å kjøre strenge avlskrav, at gud og hvermann synes det er helt greit å kjøpe valper som er langt fra godkjent, som kommer fra useriøse eller uvitende oppdrettere.

Klubben prøver jo, mens det er fritt frem å registrere alt mulig - eller folk ikke engang ønsker "papirer". Man ser jo utviklingen i USA og England, der denne rasen har fått et noe dårlig rykte.

Men rottis er blitt "motehund", det KRYR av dem i parker - hos eiere som skal ha "en stor hund". Synd for rasen.

Skrevet

Rart at to (?) Rotwailere tok med seg babyen?... Hørtes litt rart ut for min del.. Venninna mi har en Rottis og det er det snilleste dyret du kan komme borti, trist at hunder kan gjøre slikt! Men de måtte jo hatt en grunn, hvis de ikke er blitt trent opp til slikt!

Er jo egentlig litt eierene sin skyld da, de må passe på hundene sine.. Og hvor kom hundene fra egentlig, hvis ungen var i hjemmet sitt? :P

En baby på 5 mnd burde ikke være alene sammen med to svære Rottiser uansett!

Trist :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...