Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunder er intenst sjalu skapninger!


Fillerya

Recommended Posts

:) hunden vår Mike en alaska husky har tendenser til å være sjalu på meg og gubben hvis vi står å klemmer el kysser,det vil han ikke ha noe av og trenger seg i mellom.

har også en erfaring fra 20 år tilbake,hadde en dalmantiner før jeg fikk barn. hunden var barnet mitt og det ble helt umulig da min datter ble født. hunden var sjalu på ungen,angrep barne vogna og var helt umulig så lenge jeg hadde ungen i nærheten,som dattern min på soverommet var alt ok.dette ble så plagsomt at jeg desverre mått omplasere henne,men hun fikk ett langt og godt liv hos dem som tok henne over ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med Akela og andre her... De "sjalu" hundene er ofte usikre, og oppfattes derfor som sjalu...

Min forrige tispe var litt som her beskrives, hun var ikke noe monster, men gikk veldig i mellom meg og andre hunder, eller andre mennesker.

Hun var en litt usikker sjel, som syntes både ukjente hunder og ukjente mennesker var litt skumle og ville derfor gå i mellom når hun syntes de ble litt nærgående på meg. Folk eller hunder hun kjente og var sikker på gikk det greit med, så lenge de ikke var foooor tett liksom...

Hunden jeg har nå er trygg, og elsker alt av både to og firbente, og kunne ikke brydd seg mindre om jeg har nærkontakt med andre... Når det kommer til utdeling av godbiter er det selvfølgelig noe annet, da melder matvraket seg på og ønsker sin del av kaka, men det handler vel mer om egiostiske "meg først" grunner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil nok ikke si at Taika er sjalu hvis jeg gir andre hunder kos, godbiter eller prater med dem.

Bare at hun også vil ha litt :)

Andre situasjoner der vi er på naboens gressplen å spiller fotball, mens hun må stå alene i hagen, og hun uler og vil være med. Det ser jeg ikke på som sjalusi, men at hun har lyst å være med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjalu? vet ikke... men han reagerer! men hvis jeg koser med en annen hund, presser han seg mellom meg og den andre hunden. jeg vet ikke hvorfor, men han gjør det iallefall. men jeg vet han er usikker på andre hunder. tror det er derfor han bjeffer sånn når vi treffer andre hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldar er ikke særlig sjalu, men jeg kan merke litt til det når mannen min koser med eldste katta, det er jo hun som er sjefsdyret. Da bare må han blande seg inn å bli med å kose. Eller når mannen min leker med sønnen vår, da kommer han fort med ei leke i munnen å skal være med :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min Tinka er også sjalu..

Noe ekstremt..

Hvis jeg koser med en av de beste kompissene hennes kommer hun bort og begynner å flekke tenner til han og hyyle.. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor.. Men det er bare mot dyr da, ikke mot mennesker..:s

Noen som har noen tips på hvordan jeg kan fjerne denne uvanen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...