Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem kan gå løs?


Sfs

Recommended Posts

Enig med de andre, så lenge hunden kommer på innkalling og ikke plager folk så kan den gå løs.

Uansett rase.

Har selv jakthund og hun går løs i skogen.

Jeg kunne ikke tenke meg å ha en hund jeg aldri kunne slippe i skogen.

Joda, jeg vet ikke 100% hvor hunden min er hele tiden, men hun kommer på innkalling, bryr seg ikke om folk og fe og jager ikke elg ( da hun er redd dem ) og holder god kontakt, så jeg føler det forsvarlig.

Overholder selvsagt båndtvangen og trener masse innkalling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil ikke at noen hunder skal gå løs der det går an og møte andre mennesker og dyr.. selv er jeg redd når jeg ser folk går med hunden uten bånd.. kontroll eller ikke.. jeg vet at mangen tror de har kontroll over hunden men i visse situasjoner har de faktisk ikke det..

All hylles til båndtvang sier jeg! tenk ikke bare på om du har kontroll men de folka som er redde hunder og ikke kjenner deg eller hunden!

jeg blir jo selvfølgelig mer redd større hunder uten bånd enn mindre men ja.. bånd uannsett for min del.. finnes nok av øde steder til å slippe hunden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil ikke at noen hunder skal gå løs der det går an og møte andre mennesker og dyr.. selv er jeg redd når jeg ser folk går med hunden uten bånd.. kontroll eller ikke.. jeg vet at mangen tror de har kontroll over hunden men i visse situasjoner har de faktisk ikke det..

All hylles til båndtvang sier jeg! tenk ikke bare på om du har kontroll men de folka som er redde hunder og ikke kjenner deg eller hunden!

jeg blir jo selvfølgelig mer redd større hunder uten bånd enn mindre men ja.. bånd uannsett for min del.. finnes nok av øde steder til å slippe hunden..

andre mennesker og dyr kan man møte over alt uansett hvor øde det er. det er vel nærmest umulig å finne et sted å slippe hunden som man er garantert å ikke møte på noen! er enig med deg at man ikke skal ha hunden løs der det er mye folk og dyr, men det er umulig å vite sikkert at man ikke kan møte på noen. men det man må gjøre som hundeeier da er å være våken og følge med om man møter noen og da ta hunden inn i bånd mens man passerer mennesket eller dyret for den saks skyld! det mener jeg er en selvfølge..

båndtvangen på sin side er verdifull for å beskytte viltet i perioden båndtvangen er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har igrunn ikke noe med rasen å gjør vel?

De hundene som kan gå løse er de som kommer på innkalling uansett om de har sett andre hunder, katter osv..

Alle kan igrunn gå løse så lenge de ikke er agressive og kommer på innkalling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...