Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny hjemmeside


Huldra

Recommended Posts

Jeg har laget ny hjemmeside til Tulla, men trenger tips til forbedringer. Siden skal handle om Tulla, og hva hun gjør på.. :) Det skal ikke være en side som blir oppdatert hver gang hun fiser, men jeg vil legge inn bilder når jeg har tatt noen. Kom gjerne med ros og ris! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Da har jeg sett på siden din :)

- Bra og relevant stoff på "Borghild"

- På fotogalleri, er det sånn at de elste bildene ligger øverst? F.eks på Tulla. For jeg vil anbefale deg å ha de nyeste bildene øverst så man har lettest avgang til dem.

- likte ikke så godt gjesteboken, men det er vel smak og behag?

Når det er sagt syns jeg det virker som om dere har det kjempe koselig og jeg håper dere får det fint i det nye huset! Tulla er utrolig nydelig da :) Skikkelig søtnos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du så på den! :) Ja, de eldste bildene ligger øverst, det er jo litt dumt når du sier det. :) God tips! Gjesteboken er gammel, kan forandre utseendet på den, men vil gjerne beholde de gamle meldingene.. :rolleyes: Den er jo i freewebs, så det er ikke så mye å velge i, syns det var det beste alternativet sist jeg sjekket.. <_<

Joda, vi har det koselig! :) Har nettopp kommet inn fra badetur i elven, faktisk. :) Igjen; takk for tipsene!

Edit: bør jeg forandre noe av stoffet på Tulla og Til minne om Casper, er det for langt på til minne? Og er Tulla sitt stoff for kjedelig? Hva bør jeg evt skrive om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny gjestebok må du ha! Skaff deg en fra nuffe eller noe. Du kan jo beholde den gamle gjesteboka, eventuelt kopiere alle gjestebokmeldingene i et worddokument og lagre dem. Du kan til og med linke til den gamle gjesteboka også, men det er ingen som kommer til å lese hilsnene der. :)

Et annet tips, det er at bildene på bildesidene dine er aaalt for store og tar for lang tid å laste opp. Du har vel satt inn originalbildene og krympet dem i home-generatoren? Ser du har lastet dem opp i photobucket, da tar det jo ekstremt lang tid å laste opp alle bildene på nytt (har en sånn jobb foran meg, kan ikke si jeg gleder meg. er heldigvis ikke alle bildene mine som er for store, bare noen her og der). Men du kan jo kanskje gjøre det i framtiden, og med noen bilder her og der når du orker. Når du legger inn bildene, kopierer du de du vil legge ut og lager en egen undermappe for dem. Så lager du disse bildene mindre i f.eks. microsoft picture manager.

Hmm... Ellers har jeg ingenting å utsette på. Fine farger, passer godt til halsbånd, kobbel og sele.

På bildene med hvitveisen osv - de hun ikke har på halsbånd eller sele på - ser hun ekstremt voksen ut i utseendet! Mye mer voksen enn hun ser ut i levende live.

Jeg syns ikke det er for langt på Til minne, Casper fortjener såpass. Dessuten er det interessant lesning, ikke bare korte, kjedelige fakta. Det samme gjelder Tulla sin side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for konstruktiv kritikk! ;)

Dette med bildene.. mener du jeg skal lage mindre versjoner av de, og laste de opp i photobucket på nytt? Jeg pleier å krympe de i paint, strekk/forskyv, og så blir de mindre. Er det godt nok, før jeg legger de ut igjen? Eller er bildene for store på selve skjermen? (Og ja, det er noe sinnsykt herk. Jeg la de direkte i home før, så tok de for masse plass, så jeg måtte laste alle opp i photobucket, og nå sier du jeg skal gjøre det igjen?!?? ;):);) )

Og så en ting til, jeg tenkte egentlig å fjerne siden om huset, siden det tross alt ikke har en døyt med Tulla å gjøre.. Men så har jeg fått noen kommentarer på at det ser fint ut/koselig, og at de vil se bilder av innsiden.. Bør jeg da ikke fjerne siden? Vurderer å lage om home-siden til bare min og Bjarte sin side, og da kan jo huset være der, men det blir jo ikke de samme folka som ser på begge sidene, liksom.. :P

Bra at jeg ikke har skrevet for langt på Casper og Tulla, og ja, hun ser veldig voksen ut på det bildet.. hihi.. Det er nok bare en illusjon. ;)

Men uff, gjesteboken, ja.. Alle sier jeg må få meg ny gjestebok.. Skjønner jo at ingen leser meldingene der, men jeg er redd for at den forsvinner hvis jeg slutter å bruke den (sånn som hotmail og andre gratis ting). Hvorfor er nuffe så mye bedre? Er det layouten som er problemet, eller at det bare er en side, eller fargen, eller? :( Eller er det bare et prinsipp, at når man får ny side, skal det være ny gjestebok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med bildene.. mener du jeg skal lage mindre versjoner av de, og laste de opp i photobucket på nytt? Jeg pleier å krympe de i paint, strekk/forskyv, og så blir de mindre. Er det godt nok, før jeg legger de ut igjen? Eller er bildene for store på selve skjermen? (Og ja, det er noe sinnsykt herk. Jeg la de direkte i home før, så tok de for masse plass, så jeg måtte laste alle opp i photobucket, og nå sier du jeg skal gjøre det igjen?!?? :(:);) )

Om du ser på f.eks. dette bildet - http://i4.photobucket.com/albums/y117/Huld...ge/Sverige2.jpg så er det veldig mye "fysisk" større når du bare trykker på linken der og ser på bildet enn om du går inn i galleriet og ser på bildet der (http://www.home.no/huldrasinside/Tullahentes.html). Veit ikke helt hvordan du har satt inn bildene på home-sidene... Har du satt inn linken fra photobucket og gjort størrelsen mindre i home-generatoren? For da er jo bildene fremdeles like store i photobucket, og tar fremdeles like lang tid å laste opp på gallerisidene.

Du trenger ikke nødvendigvis å laste opp alle bildene på nytt, du kan jo gå inn å endre størrelsen på dem i photobucket (til søttifem, femti eller tjuefem prosent av original størrelse).

Men uff, gjesteboken, ja.. Alle sier jeg må få meg ny gjestebok.. Skjønner jo at ingen leser meldingene der, men jeg er redd for at den forsvinner hvis jeg slutter å bruke den (sånn som hotmail og andre gratis ting). Hvorfor er nuffe så mye bedre? Er det layouten som er problemet, eller at det bare er en side, eller fargen, eller? ;) Eller er det bare et prinsipp, at når man får ny side, skal det være ny gjestebok?

Tror ikke gjesteboken forsvinner om du slutter å bruke den, men om du skifter gjestebok så kan du jo som sagt kopiere inn alle meldingene og lagre dem i et word-dokument. Så har du dem, uansett.

Det er jo litt moro med gjestebøker hvor man kan legge inn f.eks. hjemmesideadresse og bosted over gjestebokhilsenen. Om jeg skriver en hilsen i gjesteboka hos noen pleier jeg å se hvem som har skrevet hilsner før meg (tre-seks stykker) og da er det jo moro å stikke innom hjemmesidene til dem jeg ikke har vært innom før.

Du har større valgmuligheter på nuffe når det kommer til farger osv.

Men selvsagt er det ikke nødvendig å skifte gjestebok. Det er bare om du vil ha en gjestebok som passer bedre til siden og som har mulighet for å legge igjen hjemmesideadresse.

Eeen ting til, bakgrunnsfargen.. Har forskjellig farge på sidene nå, hvilken fungerer best?

La faktisk ikke særlig merke til at det var forskjellig farge på sidene, men når du sier det så er det nok finest om alle sidene har samme farge. Jeg syns kanskje at agilitysiden hadde finest farge... Eventuelt Caspersiden.

Men alt i alt er siden veldig fin nå, langt mer oversiktlig enn den gamle. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...