Gå til innhold
Hundesonen.no

å sette seg etter hinderet..(fremadsending)


MarieR

Recommended Posts

Hei! :P

Vi har så smått begynt å gjøre noe annet enn klasse 1, og nå holder vi bla på med fremadsending over hinder. Husker ikke eksakt hva øvelsen heter..høyde, kan det være det? i hvertfall blir hunden kommandert over hinderet, så skal den dnu og sette seg bak hinderet, og så komme inn til fører igjenn på kommando. Ask kan nå, fremmad hopp, og tilbake hopp, men jeg har problemer med å lære han sitte på andre siden..

Noe jeg tenkte på var at vl det hjelpe om det står en person på andre siden av hinderet som kan kommandere sitt når han har hoppet over på "fremmad hopp"? Gjorde nesten dette når jeg lærte inn hopp over hinder i lineføring, for å lære inn å holde kontakten med meg selv etter hoppet, men da var det jeg som sto bak hinderet, og noen andre som kommanderte fot og hopp...

hjelp? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask kan nå, fremmad hopp, og tilbake hopp, men jeg har problemer med å lære han sitte på andre siden..

Funker det om du bare sier sitt? Som Nirm sier, om han setter seg på kommando på litt avstand kan du bare gjøre det sånn, det er jo det enkleste. Blir det for vanskelig med hele øvelsen på en gang kan du kanskje dele den i to, sette ham fra deg på andre siden av hinderet og så kalle inn, og ha ham på plass og sende ham over hinderet og sitte, sette dem sammen senere.

Om han ikke setter seg på litt avstand kan du jo trene litt på det først, på tur, i stuen, begynne ikke så langt fra og så øke avstanden, ikke minst alltid være sikker på at du får han til å sitte når du gir kommando sånn at han ikke lærer at det går an å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avstandstrening på sitt går ganske bra, men der også har jeg det problemet med at han kommer mot meg, og jeg må enten avbryte eller gjenta og gjenta og gjenta. Om han springer et par meter etter hinderet, så snur han, og setter seg ikke før han kommer helt inn til hinderet igjenn. Så avstandtrening generelt er vel det jeg må begynne med?

forsøker å dele opp som vipsen skrev, og da funker det, men det virker som han ikke kobbler det å sitte når jeg ikke er der med han. Dette har også het sikkert en del gjøre med klasse 1 øvelsen vi har inne, trur det er derfor han blir forvirret, fordi øvelsene er nokså like, bortsjett fra at han er alene på denne klasse 2 øvelsen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...