Gå til innhold
Hundesonen.no

rå mat til pus

swimzy

Recommended Posts

Skrevet

noen som har prøvd å gi kattene rå mat?? har hørt at hvis man gir dem litt rå kjøttdeig med eggeplomme så skal de få kjempeblak pels...men har ikke prøvd det ut selv...noen som har erfaring med det???

Skrevet

Når vi skjærer slintre biter fra råttkøtt så gir vi det gjerne til puser og hund som en godbit :)

Har ikke prøvd kjøtt og eggeplomme, men da jeg hadde rasekatt og skulle på utstilling blandet jeg smør i maten hans så pelsen skulle bli blank og fin til utstillinga :huh:

Ellers står dyra i kø her når vi har røktekjøttpølser til middag, dem får dele pølse-skinnet :D

Skrevet

Jeg hadde foret mine på rå mat tvert, hadde de spist det... <_<

Psycho spiser elgkjøtt, det er det eneste. Ellers vil de ikke ha det noen av dem. Forbannet meg på at Psycho SKU spise Vom og Hundemat her, men etter at han sultestreiket i 14 dager og gikk ned nesten 1 kg så måtte jeg gi opp... :huh:

Skrevet

ja, jeg har prøvd ut etter vi begynte med vom til odin, her var det 2 av 6 puser som ville ha... rampus og nusse..resten var ikke interresert i det hele tatt!

men fisk og kylling sier de ikke nei takk til!! :)

Skrevet

Jeg mener å ha hørt at rå egg inneholder et stoff som for katter fører til blokkering/vanskeligere opptak av et nødvendig stoff i kroppen dens, så man burde ikke overdrive det. Mener å ha hørt det fra en vetrinær på nærradioen her. Husker at jeg stusset, for min får det en skjelden gang. Men nå har jeg gått over til å koke de først, stort sett. Litt vag informasjon dette, men noe å ta med..

• 4 weeks later...
Skrevet

Rå mat er bra for kattene,men selvsagt i moderate mengder, og man skal være obs på at gir man katten spesielt rå fisk får de lettere mark i magen og du må da huske å gi ormekur litt oftere en hva man normalt ville ha gjort.

For å få fin og blank pels på katten tar du en spise sje matolje over tørrforet hver dag, på denne måten slipper du også at katten flasser.

Skrevet

Katten min spiser mus, og ferskere får du det ikke! :D Da knaser han i seg hele musa. bein, pels, involler og alt. Så vi forer ikke han med fersk kjøtt, siden han jakter selv. Så hjemme får han fisk og kattemat. :D Han har også tatt røyskatt, men den hadde han ikke spist på. Og diverse fugler. Flinke tigeren min!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...