Gå til innhold
Hundesonen.no

rå mat til pus

swimzy

Recommended Posts

Når vi skjærer slintre biter fra råttkøtt så gir vi det gjerne til puser og hund som en godbit :)

Har ikke prøvd kjøtt og eggeplomme, men da jeg hadde rasekatt og skulle på utstilling blandet jeg smør i maten hans så pelsen skulle bli blank og fin til utstillinga :huh:

Ellers står dyra i kø her når vi har røktekjøttpølser til middag, dem får dele pølse-skinnet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde foret mine på rå mat tvert, hadde de spist det... <_<

Psycho spiser elgkjøtt, det er det eneste. Ellers vil de ikke ha det noen av dem. Forbannet meg på at Psycho SKU spise Vom og Hundemat her, men etter at han sultestreiket i 14 dager og gikk ned nesten 1 kg så måtte jeg gi opp... :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha hørt at rå egg inneholder et stoff som for katter fører til blokkering/vanskeligere opptak av et nødvendig stoff i kroppen dens, så man burde ikke overdrive det. Mener å ha hørt det fra en vetrinær på nærradioen her. Husker at jeg stusset, for min får det en skjelden gang. Men nå har jeg gått over til å koke de først, stort sett. Litt vag informasjon dette, men noe å ta med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Rå mat er bra for kattene,men selvsagt i moderate mengder, og man skal være obs på at gir man katten spesielt rå fisk får de lettere mark i magen og du må da huske å gi ormekur litt oftere en hva man normalt ville ha gjort.

For å få fin og blank pels på katten tar du en spise sje matolje over tørrforet hver dag, på denne måten slipper du også at katten flasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten min spiser mus, og ferskere får du det ikke! :D Da knaser han i seg hele musa. bein, pels, involler og alt. Så vi forer ikke han med fersk kjøtt, siden han jakter selv. Så hjemme får han fisk og kattemat. :D Han har også tatt røyskatt, men den hadde han ikke spist på. Og diverse fugler. Flinke tigeren min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg synes det kommer helt an på hvor på alvor de tar dette og om de virkelig er innstilt på å ta alle forholdsregler fremover. Hunden skal aldri være løs i hagen eller ute igjen, og eier må ha tilstrekkelig kontroll i bånd med sikret utstyr. Jeg ville hatt en ordentlig samtale med eier, der dere har satt dere ned sammen og diskutert dette uten å gå til angrep, men at du er nødt til å vite at noe lignende ikke skal skje igjen, og om du ser at de gjør det (f.eks har hunden løs eller eier mister bånd) så har du spart på dokumentasjon og vil anmelde.
    • Veldig synd at mange kommenterer uten å kjenne fakta!  NHL og NKK er de to stambokførende organisasjonene i Norge.  Hvorfor noen velger den ene framfor den andre, kan være forskjellig, men for å registrere i noen av registerne, må foreldrene være registrert i et godkjent register og for en del raser er det helsekrav og premiekrav for å registrere valper. Mange hunder er også registrert begge steder, og mange deltar på utstillinger i begge systemene.  Hvis mor er registrert i NHL, kan det jo f.eks være fordi hennes foreldre er registrert der, evt import fra et utenlandsk register anerkjent av Allianz og ikke FCI?  NHL er underlagt Allianz som er en paraplyorganisasjon på linje med FCI, og har medlemsklubber i mange land.  Allianz/NHL  godkjenner raser som ikke er godkjent i FCI, som f.eks Silken Windhound, Alapaha Blue Blood Bulldog og flere andre, men selvsagt kan ikke raser som er forbudt i Norge registreres.  Ifht avl ligger de forskjellige raseklubbers avlsregler til grunn, så valpekull som ikke ville vært godkjent registrert i NKK, vil mest sannsynlig heller ikke kunne registreres i NHL.  NHL har ingen ansatte, men blir drevet av noen ildsjeler som gjør en kjempejobb!  Jeg stiller i begge systemer og stortrives på NHLs utstillinger, der det alltid er lave skuldre og god atmosfære.  Så tro ikke alt du hører, men sjekk selv!   
    • Har du sett på Hundlands? De har jakker ned i xxs: https://www.hundlands.com/en/collections/hundagare
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...