Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem fra sonen har du møtt?

Aya

Recommended Posts

• Svar 172
  • Created
  • Siste svar

Kommer helt sikkert til å glemme kjempemange her nå men...

Wesminster

Tuppetroll

Christine

Buhund-jenta

Caroline

Scorpioen84

Elisabeth

Cavkooik

Yakine

Benedickte

Line

Julie

Kjersti

Anette

Zorbas

LBL

Galning

Christina

Ina

Monika

Kristina

SD

Mona88

Julebrus

Kine Helen

MartineH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døøh, møtte ikke jeg deg i en skog ei natt her? "tuddeliduuuu" :P

Oi, stemmer det! Hadde helt glemt det! Var jo så opptatt med Sofus og de andre hundene :lol:

;) "Tudelooooo"

(men vet ikke om drømmer kvalifiserer til treff liksom, Yakinemoooooor, *knis*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt:

Yuna- med Helly og Yuna

Silje- med enya og mala

Rabalder- med Balder

Aya- med Felix

Anette- med Timon

Line- med Felix

Elizabeth- uten Scott

Lenew- med lily

Lill- uten Serchaj

Guro- uten hunder

Audhild- med Chana

Trine- med Cody, uten Diego :lol: '

Gunn- uten hunder

Jeg har sett:

Maria- med Chessea

Silje- med Zira

Steinar

Showtime

Lazita (tror jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*føle meg flau nå*har jeg møtt deg? :lol:

meg da :P:P

meg åsså :P

Disse har jeg møtt:

Tine, Simba, Nana

Cathrine og Mira (goJJo)

Marianne med Rikke og Rita

Monica med Rex

Therese med Toya og Ruby

Camilla med Joy?(i Tønsberg på sonen treff??)

Tine og Kip

Linn og Luna

Martine og Aiko

Hundeheidi

Henriette og Donny(loverboyen til Yaris :P )

Line m felix

Lise med Luna

Marin og Amira

Taran og Tella

Pluss noen fler jeg ikke kommer på!

*Kvadruppelpost. Mod Vala

Ops, blandet igjen! ;) *riste på hodet*. Visste at jeg ikke skulle prøvd meg på å skrive hvem jeg har møtt. Grunnen til at jeg trodde jeg hadde møtt deg var av samme grunn som jeg trodde jeg hadde møtt M.J. På grunn av nickene deres. Jeg blandet deg med Marcoograya. Unnskyld, forvirrer både meg selv og andre nå jeg. -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, stemmer det! Hadde helt glemt det! Var jo så opptatt med Sofus og de andre hundene :P

:lol: "Tudelooooo"

(men vet ikke om drømmer kvalifiserer til treff liksom, Yakinemoooooor, *knis*)

*fnise* :P

Kunne jo vært sånn at de kvalifiserte til det da! ;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte noen..

Snakket jeg ikke med deg på NKK Drammen? Sammen med ei til som hadde BC?

Har møtt få...

Ingar og Pingo kjenner jeg fra før av. Ingar har kullbror til Nirm, og Pingo er ei venninne. Et par andre som ikke er så aktive her da er noen venner av meg. Wenchejo og Vanja.

Belgerpia - K-test med bikkja der, og vært i noen gruppefinaler sammen på utstilling

PO - såvidt på en utstilling med vofsen sin

ThomasS - Så han på Morgan Spector seminaret

M-Lady - Hu med Bira(Er det henne??). Jeg mener hu var på en trening sammen med oppdretteren sin en gang, og den tispa hu hadde på fòr derifra.

Batman&Xara - RIK kurs i Tønskberg

Trur jeg så noen soniser på NKK Drammen, men jeg er ikke den som løper bort til folk og spør om de er fra sonen da... Tenk om jeg tar feil, og alle ser rart på meg! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig! Jeg skjønte det da du begynte å snakke om toller som hund nummer to! Dessuten kjente jeg deg igjen fra en eller annen bildetråd her inne! Da har du jo kosa med den mannevonde bikkja mi, også :lol: ! Prate mer neste gang, da... ;)

Jeg luuurer på om jeg så deg på Bjerke, men var ikke sikker på om det var deg så jeg gikk ikke bort. Syns det er litt småpinlig å gå bort til halvkjente når jeg ikke har med Tinka, det er lettere å bli kjent igjen om man har med hunden sin. Men vi kan jo rusle en tur rundt Østensjøvannet neste gang jeg er hos besteforeldrene mine med Tinka. :P

Eller finne et litt mer hundevennlig område, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingvild hallo? Vi snakket bare sammen en hel dag så jeg ble hes etterpå, men ikke husk meg nei... :P

Har også sett Cavalita, Katrine (med Lassie og Fenris), Julie med Romeo og Bajnok..

Hvem er Katrine? :P

Jeg har møtt (yes noe å kaste bort tiden på istedet for å gjøre lekser :P )

Ingvild

Tuppetroll (Helene)

Line

Kite (Jenny)

Lill

Labbis (benedicte)

Vicky (Astrid)

WheatenMali

Luna (Kristina)

PortisMaria

Silje_m_h

Pingo

Lou_dan (Julie)

wesminster

Tine med Simba og Nana

Loke

Marianne

LBL

Fanny

ThomasS

Bambi88

Maren med Amira

Elisabeth (juniper)

Flatjenta

IW

Charlotte med Lisa

Cavalita

Blaze (Jeanette)

Ida med Ari

Sett:

MartineH,2ne, Belgerpia, Margrethe, Deco, Henriette med Donny, Emmaogyaris,

Og nå har sikkert jeg glemt noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Skal vi se:

Tine med Gizmo- Har vært på besøk og gått tur med de noen ganger.

Anette med Timon- Har gått tur med de.

Silje- Møtte henne på utstillingen i Haugesund, og NKK Stavanger.

Scarlet- I Haugesund.

Anne- Utstillingen i Haugesund.

Denatus- Har gått mye tur med han og hundene.

Aya- Møtte jeg på NKK stavanger.

Benedicte- NKK stavanger for 1 år siden + I Haugesund.

Jaktlykke- På sporhundkurs og NKK Stavanger.

Rabalder- Har jobbet med henne.

Emilie- Jobber med henne nå faktisk :)

Lene Kristin- Runderingskurs med canis.

Elisabeth- Runderingskurs med canis.

Tror det var alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var mange som har sett hverandre...

Jeg har også sett en del..

Bee

lunaco (ja husker ikke helt hovrdan hun skrev kalle navnet sitt)

victoria

lilli

caroline

buhundjenta

Ike (tonje)

ja de som gikk på handlerkurset hos meg og vi hadde jo det så gøy og koselig sammen.

Elro

Sissi

Bardman

Lill

Guro

caspar

Men er jaggu overrasket over at det er så lite folk som har sett meg? jeg som er nesten overalt.. hehe.

ja da slipper jeg ordtaket at alle kjenner apa men apa kenner ingen.. hihi

;)

Ha en flott dag

klem

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Ja det var mange som har sett hverandre...

Jeg har også sett en del..

Bee

lunaco (ja husker ikke helt hovrdan hun skrev kalle navnet sitt)

victoria

lilli

caroline

buhundjenta

Ike (tonje)

ja de som gikk på handlerkurset hos meg og vi hadde jo det så gøy og koselig sammen.

Elro

Sissi

Bardman

Lill

Guro

caspar

Men er jaggu overrasket over at det er så lite folk som har sett meg? jeg som er nesten overalt.. hehe.

ja da slipper jeg ordtaket at alle kjenner apa men apa kenner ingen.. hihi

;)

Ha en flott dag

klem

Kristin

På hundefestivalen kjøpte jeg en brus og en sjokolade av deg! :P(Da du sto i kiosken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei  min hund er 3 år. I vår fanilie er det meg, som er mammaen til hunden og to barn. Ei på 14 og en på 18. Jeg har veldig respekt i forhold til hund og små barn. Vår hund forstår ikke konseptet med barn og jeg ønsker tips til hvordan man kan lære hunden ro når det er barn i nærheten.  I dag blir hun vil, bjeffer og når noen løfter opp barnet blir hun sjalu.. enn så lenge ikke i form av aggresivitet, men i form av bjeffing og ønske om å bort å leke, snuse og er veldig voldsom.  Det er vanskelig å øve når det gjelder barn, men tar i mot alle tips jeg kan få.    
    • Kloklipp ok igjen. Å lide for skjønnheten er ikke hans greie, men Vom er han villig til å lide for. Vi har hatt kjempefremgang på både kloklipp, dusjing og pelsstell. Å få børste, rake, dusje og klippe med maskin, med begge hender og godisen på hylla, kjempefremgang! Når det kommer til stress på treningssenteret er vi langt fra mål, som er en rolig og stille og perfectly well behaved gentleman Edeward, men det er fremgang, både i kurssetting og innom butikken.  Når det kommer til å gå pent i bånd uten bestikkelser hadde vi MASSIV fremgang, før vi plutselig hadde en hævletes setback i dag.  Han gjorde riktignok bare ett eneste bysk etter syklist, av sikkert mer enn 30 forbipasserende jevnt og trutt, så den delen er nesten i mål. Han var SÅ behersket og fin på alle de andre syklistene som passerte.  MEN, han insisterer på å konsekvent gå med hele skulderen foran beinet mitt når han ikke forventer å få betalt. Det er ufattelig irriterende. Luksusproblem, kanskje? Instruktør mener han skal holde frembeina bak skotuppene mine, men å enforce det kravet er BARE stress, så vi har hatt en helt ****** tur i dag. Om jeg fjerner det kravet under casual walking, så har vi det helt fint. Usikker på den avgjørelsen. Det ER greit å ha ham langt nok bak til at han ser meg og følger meg i hva jeg gjør uten å måtte varsle ham først, dersom jeg vil stoppe eller svinge. Samtidig er det dumt å ha dårlig stemning mellom oss over en sånn bagatell.  Jeg oppfatter ham ikke som for selvstendig eller dominant, så jeg tror ikke det å bare la ham gå de 30 cm for langt frem er et lederskapsproblem. Han er bare misfornøyd med hvor treigt jeg går, og føler vel at det går fortere om han er et hode foran.  Å fjerne kravet er å fjerne en stressfaktor for oss begge. Får høre med privatinstruktøren vår hva hun mener før vi gir opp eller finner en annen tilnærming. Ellers var det en massiv skuff å komme til klubbens første utendørstrening i LP for året. Det var INGEN der da vi kom. To stk kom ca 45 min etter start, da vi gikk igjen. Oh well. Planen var å ha det litt dølt der, med døll mat og en døll leke lekt dølt med av en døll muttern, for å ikke få samme problem med forventningsstress som vi har på senteret. Full måloppnåelse på den. Ede forbinder ikke spaserturen dit med noe spennende nå, mer som 2x30 min med krangling om hvor han skal gå ifht meg -_- Vi prøver igjen på torsdag, uten kravet om å holde seg bak skotuppene mine i casual walk. Kanskje legge på mer andre øvelser underveis for å forbinde turen i seg selv mer med mestring.  Utgangsstilling uten godis i hånden? Jeg fikk en på turen i dag. Ikke verst. Den var en opptur  
    • Hvor lenge varer et Back on Track dekken? Når blir det slitt? Hvor mye vask tåler det? Mitt er vel 10 år gammelt, så vurdere å kjøpe nytt.  Men noen som har noen info om dette? Har sjekket BOT sin side, men finner ikke noe om akkurat dette.   
    • Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...