Gå til innhold
Hundesonen.no

hvilken forsikring har du?


Becca

Recommended Posts

Jeg har forsikret aussien min Agria. Han er forsikret med Liv, Optimal, Avl og Elite. Jeg har en egenandel på 900kr+20%. Den er ganske dyr, jeg betaler rundt 1900kr for Lyng.

Grunnen til at jeg valgte Agria er fordi det har den beste forsikringen jeg kunne få på hunden min. En god del forsikringsselskaper krever at en har noe annet også forsikret, men siden jeg bare har hunden skrevet på meg, så blir det dyrt om jeg skal forsikre noe annet bare for å få forsikre hunden.

Har brukt de en gang, og er hittil fornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bordere er gjerne litt billige å forsikre. Min er forsikret med Agria Optimal (dekning for 45000 kr i året i vet. utgifter, 5000 i rehabilitering i forbindelse med skade/sykdom, 2000 til medisiner osv.) og Agria Liv (6000). Jeg betaler 1114 i året, har en egenandel på 900+20%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilbud i dag fra SPV:

Sum: 8000kr

Per år: 1148kr

Termintillegg: 57kr

Ps. det er med 10% helkunderabatt.

Blir 99kr per mnd med avtalegiro

egenandel: 1000kr

Står egentlig ikke noe mer info i tilbudet jeg fikk..

Ser flere andre her har mye mer info.

Videre, mente hun jeg måtte radiomerke hunden..

Kan nesten virke som forsikringssum er max de dekker per år.. Men, 8k holder vel om han skulle trenge litt vetrinær?

Men det var vel ikke noe uten videre super deal vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agria (husker ikke om det er Maksimal eller Optimal, er uansett den beste av de to). I tillegg Liv, og Skjulte Feil (oppdretter som betaler skjulte feil). Alt i Agria altså.

Koster meg ca 1400 i året, da får jeg 7000 kr hvis hun dør. Veterinærkostnader: 45 000(ja, førtifemtusen), medisin: 2000 Rehabilitering: 5000

Så Olavxxx, tja, vil ikke si du har et fantastisk tilbud, men vanligvis holder 8000, i alle fall siden de sikkert ikke dekker så mye av det du må ut med uansett.. <_<

Egenandel på 900 kr + 20% av det jeg får dekket. Til gjengjeld dekker de utrolig mye, spesielt i forhold til Gjensidige, som jeg hadde før.

Og når jeg sier mye, så mener jeg mye. :lol:

Man får 10% rabatt dersom man er medlem i NKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agria (husker ikke om det er Maksimal eller Optimal, er uansett den beste av de to). I tillegg Liv, og Skjulte Feil (oppdretter som betaler skjulte feil). Alt i Agria altså.

Koster meg ca 1400 i året, da får jeg 7000 kr hvis hun dør. Veterinærkostnader: 45 000(ja, førtifemtusen), medisin: 2000 Rehabilitering: 5000

Så Olavxxx, tja, vil ikke si du har et fantastisk tilbud, men vanligvis holder 8000, i alle fall siden de sikkert ikke dekker så mye av det du må ut med uansett.. <_<

Egenandel på 900 kr + 20% av det jeg får dekket. Til gjengjeld dekker de utrolig mye, spesielt i forhold til Gjensidige, som jeg hadde før.

Og når jeg sier mye, så mener jeg mye. :P

Man får 10% rabatt dersom man er medlem i NKK.

ja, det hørtes ut som en bedre deal!

Eneste jeg tenker på er jo vetrinærutgifter og slikt, i tilfelle operasjon, o.l.

Familiehunden vi hadde når jeg bodde hos faren min, for en del år siden, måtte jo operere.

Han hadde stukket av og spist bla.a. kyllingbein, m.m. Det ble jo oppunder 10.000kr mener jeg, operasjon, medisiner, m.m. samt han ble jo syk et par ganger.

Jeg snakket også med en dame i nærheten av der jeg bor, hun hadde brukt så sykt med penger på vetrinær.. Siden hun ikke hadde forsikring.. tror det var snakk om 40k elns.. Så jeg fikk liksom litt: "kanskje jeg bør skaffe meg forsikring" følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det hørtes ut som en bedre deal!

Eneste jeg tenker på er jo vetrinærutgifter og slikt, i tilfelle operasjon, o.l.

Familiehunden vi hadde når jeg bodde hos faren min, for en del år siden, måtte jo operere.

Han hadde stukket av og spist bla.a. kyllingbein, m.m. Det ble jo oppunder 10.000kr mener jeg, operasjon, medisiner, m.m. samt han ble jo syk et par ganger.

Jeg snakket også med en dame i nærheten av der jeg bor, hun hadde brukt så sykt med penger på vetrinær.. Siden hun ikke hadde forsikring.. tror det var snakk om 40k elns.. Så jeg fikk liksom litt: "kanskje jeg bør skaffe meg forsikring" følelse.

gjør man det også???

jeg har også agria og er medlem av nkk, men det ble ikke jeg fortalt...så da skal jeg ringe til agria å fortelle vi er medlem i nkk!!

Har full agria forsikring, både full vetrinør og livsforsikting...husker ikke hva den heter jeg men er fornøyd..betaler litt over 1200kr i året!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

agria optimal. jeg har jo blandings hund, men valgte å forsikre hunden fordi jeg er like gla i en blandingshund som en ren raset. jeg gjorde det i går da de ringte meg fordi jeg har sakt jeg er interessert. jeg anbefaler alle til å fosikkre sin hund så raskt så mulig(var ikke så rask selv..) man vet aldri når ulykker skjer eller at hunden blir syk. jeg valgte den fordi jeg har hørt de har bra forsikkring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det hørtes ut som en bedre deal!

Eneste jeg tenker på er jo vetrinærutgifter og slikt, i tilfelle operasjon, o.l.

Familiehunden vi hadde når jeg bodde hos faren min, for en del år siden, måtte jo operere.

Han hadde stukket av og spist bla.a. kyllingbein, m.m. Det ble jo oppunder 10.000kr mener jeg, operasjon, medisiner, m.m. samt han ble jo syk et par ganger.

Jeg snakket også med en dame i nærheten av der jeg bor, hun hadde brukt så sykt med penger på vetrinær.. Siden hun ikke hadde forsikring.. tror det var snakk om 40k elns.. Så jeg fikk liksom litt: "kanskje jeg bør skaffe meg forsikring" følelse.

Haha! Morsom følelse å få det der; "bør skaffe meg forsikring".. :o

Svigers fikk nylig omplasseringshund, og hadde seff max uflaks, så hunden ble påkjørt, og brakk foten. Det viste seg at hunden ble mer og mer redd dyrlegen, og måtte dopes ned for å skifte bandasje på foten. Operasjon og plate i foten og fjerning av denne, og masse masse narkose for å skifte bandasje flere ganger i uken, pluss medisiner osv. Har ikke fått noen nøyktig sum på dette, men for å si det sånn, så er det flaks at de har en inntekt langt over det normale. <_< De er av den oppfatning at siden de allerede har vært uheldige, så kommer det ikke til å skje igjen, og derfor er det ingen vits i å forsikre hunden nå. :o På den andre siden, de har absolutt råd til å betale, og de gjør det. Selv om hunden er en snart ti år gammel blanding. :o (Men de har stor forståelse for at vanlige dødelige som oss, har forsikring. Vi hadde nok gått konkurs med samme utgifter på Tulla..)

Egentlig tenkte jeg å anbefale deg å sjekke litt rundt for å høre hva som er lurt å velge, men jeg kan egentlig si det rett ut: Agria ER faktisk best. En fra Vesta var hos oss for å prakke på oss forsikringen (og vi tok gladelig imot), men akkurat hundeforsikringen mente han vi skulle beholde hos Agria. Ellers flyttet vi alt til Vesta, og tok litt til.. ;) Han var fetteren til Morten Egtvedt (som BTW har Agria), og tok en tlf til han, til Agria, og sammenlignet pris og hva man får dekket. Agria er best. Det er ikke bare min mening, men også en (utro) forsikringsagent sin klare oppfatning. (Ikke ment som reklame, men jeg burde kanskje tipse Agria om dette innlegget, så får jeg kanskje noen kr.. hehe..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...