Gå til innhold
Hundesonen.no

Skryte innlegg!

Guest Vicky

Recommended Posts

Guest Vicky
Skrevet

Hei! Har en gledelig nyhet fra stevnet idag :D Vant 1 plass, med 164.5 og fikk opprykk i klasse 2.... så nå er vi i klasse 3 da.... litt morsomt igrunn :D

Guest Vicky
Skrevet

bilder fra stevnet idag:

Her er jeg etter vellykket konkuranse :D

jippiii7cs.png

Her er jeg og dommeren

megogdommeren8fw.png

Skrevet

Gratulerer så masse!! :D Kjempegøy da!

hehe.. Forresten så så du mye bedre ut nå enn på det forrige bildet da du var 13 år :D

Guest Vicky
Skrevet

haha, tusen tusen takk!! så ikke så anoretisk ut nå nei... var ekstremt blodfattig da jeg var yngre... besvimte mye. har lagt på meg litt for mye nå i det siste, men men... man skal nyte livet pleier jeg å si :D

Skrevet

Jepp.. Hunder min heter jo levva livet, så :D (Taspitir's Live Life)! Så det er bare å nyte livet mens man har det sier nå jeg :D

Det må være fælt å besvime! Har faktisk aldri gjort det! Litt merkelig egentlig, men men..

Guest Vicky
Skrevet

Tusen tusen takk!! Hun var utrolig happy på stevnet idag... Fikk sett kjæresten sin, også fikk hun lekt litt med noen aussier etter stevnet...

Se her er hannen vi kanskje skal bruke på Vicky til mars:

http://home.c2i.net/lorem/

Gå inn på siden så er det masse fine bilder av ham... og hvis dere går inn på Jeppe, og så på trenings dagbok så kan dere se videoklipp med ham hvor han bader og prøver å fange vannstrålen til slangen, og når han ruller seg etter å ha badet! haha!

Guest Vicky
Skrevet

lilleariel: så tøft navn LiLi har! Jeg elsker navn hvor de utrykker frihet, eller leve livet.... husker en aussie som het Born free! syns det høres så flott ut med sånne navn :D

Skrevet
lilleariel: så tøft navn LiLi har! Jeg elsker navn hvor de utrykker frihet, eller leve livet.... husker en aussie som het Born free! syns det høres så flott ut med sånne navn :D

Ja, når vi var på valpeshow så satt det noen i et telt og snakket om navnet hennes.. hehe.. Hoho, den hunden der heter levva livet :D Liker det navnet godt egentlig. Born Free var et nydelig navn da!

Guest Vicky
Skrevet

ja, jeg syns han er kjempe flott!! han er litt god og kraftig også er det mye fart i ham :D antageligvis blir det han vi bruker :D han skal bare mentatestes først :D

Guest Vicky
Skrevet

tror jeg også skal bruke free eller live life i kennelnavnene... syns det er så nydelig!!! :D

Guest Vicky
Skrevet

disk på agilityen. Vegring på felthindrene. men så er det lp vi satser mest på :D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...