Gå til innhold
Hundesonen.no

tema til valpekull?

Henriette

Recommended Posts

Skrevet

Vennina min sin rottis skal parres nå og vi planlegger navn:P

kom gjerne med masse han oh tispe navn:)

Jeg har Flåklypa/Aukrust som tema på mitt kull. Litt blandede reaksjoner, men de fleste syns det er rasende festlig..

Da har du navn som;

Emanuel Desperados

Ben Redic Fy-Fazan

Melvin Snerken

Rudolf Blodstrupmoen

Reodor Felgen

Roger Jurtappen (hadde kledd min ene hanne utrooolig godt, men jeg får meg ikke til å kalle en hund Roger)

Olram Slåpen

Stengelføhn-Glad

Oliane Sjulusvangen

Mysil Bergsprekken

Føler at sistnevnte navn er VELDIG uheldig, men det er ikke mange jentenavn å ta av.. :)

..så har du selvsagt Solan, Ludvig og Soline.. men de er jo litt kjedelige!

Ellers var jeg inne på døde udødelige.. typ Marilyn Monroe, Elvis, Bob Marley, Janis Joplin osv..

Skrevet

Navn er morsomt!

Når jeg ser tilbake på mine kull, så er det særlig moro med de som har "tema"-navn, ja. Kanskje ennå bedre hadde vært om man hadde brukt temaer som var "inn" akkurat når man hadde valpekullet?

F.eks. kjente personer, filmer, CD'r, bøker - eller hva man nå er interessert av.

Bare et lite tips, som jeg tenkte på til mitt evt. kull til vinteren..

Susanne

Skrevet

Jeg liker ordlek i navnene jeg da! Litt gøyale og tøffe, så lenge man ikke overdriver slik at navnet blir himla langt.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hvis hun spiser opp maten er det vel bare å enten gi henne mer, eller mer energirik mat? Høyenergifôr for jakthunder er for eksempel et godt alternativ.
    • Maten blir som oftest spist opp med en gang. Jeg har sett at hun spiser både tørr for og vom men hun spiser ikke nok siden hun fortsatt er undervektig. Skal bestille en time hos vetrinæren.
    • Mat fremme hele tiden er generelt en dårlig metode for småspiste hunder. Noen få, små måltider om dagen er bedre.  Antar du har testet med vårfôr og råfôr også.  Jeg ville nå uansett tatt en tur til dyrlegen og utelukket at det er noe galt, og få en profesjonell vurdering på om hunden er undervektig eller bare naturlig tynn.
    • De får mat til forskjellig tidspunkt. Hunden virker helt frisk og rask. Ellers hadde jeg tatt hun med til veterinæren alt. Når jeg gir henne godbiter vil hun alltid ha.  Hun er også lavere enn rasestandarden i mankehøyde og er ellers liten på alle områder.
    • Parasitter er det ikke da hun også lever med andre hunder og de er normalvektige. Ellers hadde de også blitt smitta. Hun får lik mat som de andre. Noen ganger er det mat fremme hele dagen mens andre dager blir det spist opp. Har ikke merka noen forskjell men gjør dette for at det skal være en forandring. Har prøvd flere for. Burde jeg da dra til dyrlegen for å sjekke stoffskifte?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...