Gå til innhold
Hundesonen.no

Dårlig utstyr og gode naboer


Breeze

Recommended Posts

Jeg tok med meg Zoot, KO hannhunden min for å gå tur ikveld og tenkte at samtidig kunne jeg jo stikke innom naboene med en dvd og hundesport. Selv om det duskregnet litt holdt mannen på ute i hagen, og husets frue kom å satt seg på trappa mens vi pratet litt. Zoot hadde jeg i strikkline rundt livet, og han soset litt rundt og snuste. Plutselig rundet Tarzan, naboens katt hushjørnet og smatt inn bak fruen og inn i huset.

Det var da det hendte, min ellers kattevennlige hund stupte frem og kastet seg forbi naboen på trappa, og akkurat da røk kroken på båndet :) Full fart inn i gangen, sølete digre hundelabber satte perfekte brune fotspor i den nyvaska fillerya. Rundt kjøkkenbordet lå det metersvis med dyrt møbelstoff som de holdt på å sy nye sofaputer av. Tre cm. fra møbelstoffet stanset jakten, puuhh! Dvs. katten stoppet, og da var det jo ikke noe gøy for Zoot mer.

Kroken som røk satt opprinnelig på et leietau beregnet på hest, og var helt ny :D Mon om jeg får igjen pengene fra forhandleren for den. Og jeg som er så nøye på solid utstyr da, strikklina er et slepetau som holder 2 tonn, og halsbåndet jeg bruker er sånn 6 cm bredt nakketau som også er beregnet på hest.

Mine gode naboer ble ikke sinte de, men gikk og fant en hundekjøreline de bruker selv. Ta denne du - sa de, i tilfelle du skulle treffe flere katter på turen :D

Om det er andre her som har store hunder, og som også er avhengi av utstyr som fungerer, så legger jeg ved et bilde under av kroken som røk (til høyre), og typen som hundekjørerne bruker (til venstre), og som de hevder er nesten umulig å ryke (selvom jeg syntes den ser litt pinglete ut i forhold).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har sånne greie naboer da! :) Men det ser ut som om det er røket i sveisen, ikke selve kroken.

Ja, det er røket i den delen som man fester linen i. Men resultat blir jo det samme da, løs hund.

Supert med greie naboer ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg kommer til å gjøre det ja. Skal innom der imorgen for å kjøpe hundfor, så da får jeg høre hva de mener om saken.

Vet fra min tid som hestejente at det var populært med sånn "break free" utstyr til hester. Så de ikke skulle bli skadet om de sto bundet og rykket til, eller ble skremt. Kanskje dette var en sånn "break free" krok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet alt om følelsen....

Jeg hadde kjøpt nytt strikkbånd til min hund. For et par uker siden var jeg på Sjusjøen og så på birkebeinerrittet, ett rykk, og løs hund midt blandt massevis av syklister. :D

Ikke gøy, men heldigvis satt innkallinga så ingen skade skjedde, verken med syklister eller hund, men ingen god følelse.

Må skryte litt av forhandleren og... Jeg kjøpte det hos barehund.no, og sendte mail og forklarte hva som hadde skjedd. (Også kroken som røyk) Samme dag hadde jeg pengene på konto, og de sendte meg ferdig frankert returkonvolutt. Jeg var forberedt på å "krangle" litt, så ble skikkelig overrasket over at det var så greit. :)

Sikker på at din forhandler og legger seg flat. Ingen vil vel være kjent med at de selger utstyr som er så dårlig. Det kan jo faktisk bli ganske farlige situasjoner ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet alt om følelsen....

Jeg hadde kjøpt nytt strikkbånd til min hund. For et par uker siden var jeg på Sjusjøen og så på birkebeinerrittet, ett rykk, og løs hund midt blandt massevis av syklister. :D

Ikke gøy, men heldigvis satt innkallinga så ingen skade skjedde, verken med syklister eller hund, men ingen god følelse.

Uææ, den situasjonen hadde ikke vært særlig gøyal om det hadde vært min hund. Og all honnør til deg for at du hadde innkalling som fungerte akkurat da.

Må skryte litt av forhandleren og... Jeg kjøpte det hos barehund.no, og sendte mail og forklarte hva som hadde skjedd. (Også kroken som røyk) Samme dag hadde jeg pengene på konto, og de sendte meg ferdig frankert returkonvolutt. Jeg var forberedt på å "krangle" litt, så ble skikkelig overrasket over at det var så greit. :)

De høres veldig seriøse ut ja, og har veldig mange bra produkter også.

Sikker på at din forhandler og legger seg flat. Ingen vil vel være kjent med at de selger utstyr som er så dårlig. Det kan jo faktisk bli ganske farlige situasjoner ut av det.

Vi får se. Mulig at de vil påberope seg at jeg har brukt utstyret annerledes enn det var tiltenkt. I og med at tauet m/krok var beregnet på hest og ikke hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesnille naboer du har! :D

Ei venninne av meg med en stor hund (dog ikke så stor som din), har klart å ryke tre magebelter! :D Da er det klipsen som man fester beltet med, eller kroken man hekter båndet på, som har røket. Nå har de gått over til lærmagebelte med beltespenne. Tror at beltespenner holder lenge. Og hvis de ryker, kan man jo være så heldig at de bare ryker til neste hull, hvis man ikke har det på det ytterste hakket, da..

Skulle tro at hesteting fungerte på så store hunder, og til denne venninna har jeg kjøpt slepetau til bil, i stygg oransj farge.. :) Finnes i blå også, så jeg i ettertid. Det skal tåle noen tonn, ja.. Nei, gå og klag! Det har blitt dyrt for butikken som selger magebelter til venninna mi, og er like skråsikker hver gang om at det kommer til å holde.. :rolleyes: De burde kanskje ta det ut av varesortimentet sitt til og med, siden hvis en hest først finner ut at den skal stikke, så holder det jo faktisk ikke! Og det er tross alt litt verre med en løpsk hest, enn en hund på kattejakt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesnille naboer du har! :D

Ei venninne av meg med en stor hund (dog ikke så stor som din), har klart å ryke tre magebelter! :D Da er det klipsen som man fester beltet med, eller kroken man hekter båndet på, som har røket. Nå har de gått over til lærmagebelte med beltespenne. Tror at beltespenner holder lenge. Og hvis de ryker, kan man jo være så heldig at de bare ryker til neste hull, hvis man ikke har det på det ytterste hakket, da..

Ja, det der magebelte med sånn klips har jeg styrt unna :) Men det tykke, solide lær magebelte fra seleverkstedet røyk det også til slutt, men da lagde min snille nabo et nytt forstykke til meg, med en supersolid krok foran (sånn med stor stålplate på baksiden av læret). Så nå ser det ut til å holde, selv når jeg har to hunder i beltet om gangen :D

Jeg var hos forhandleren i dag, og fikk tilbake pengene uten noe problem.

Flott at du hjelper venninnen din med å finne ordentlig utstyr da !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroken til venstre på bildet ryker de også! Jeg har mistet Dennis pga den helvetes kroken som røk og dennis som forvillet seg rett ut i veien å ble påkjørt. Han brakk ryggen på flere steder så det var ikke noe annet å gjøre enn å avlive. Dette skjedde for 5.5år siden, jeg tok med båndet til butikken å fikk nytt.. Det var ikke akkurat i tankene mine å få nytt kobbel akkurat, hensikten var for å informere om at de oppskrytte krokene er ikke så bra som de skal ha det til. Dennis var en en stor Labrador på 68cm mankehøyde og 40kg. Han trakk ikke i båndet til vanlig så dette var ett mega uhell om en krok som ikke holdt mål. Det var selve den som man klemmer inn som røk i dette tilfellet, det har skjedd samme uhell med bajas som ble skremt av en hund, den røk på samme sted men dette skjedde heldigvis langt fra biltrafikken så det eneste som skjedde var at jeg plutselig hadde en løs hund.

Fikk nytt kobbel for dette uhellet også, så jeg har lært meg til å kontrollere at det ikke er noen svikt i kroken før turene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroken til venstre på bildet ryker de også! Jeg har mistet Dennis pga den helvetes kroken som røk og dennis som forvillet seg rett ut i veien å ble påkjørt. Han brakk ryggen på flere steder så det var ikke noe annet å gjøre enn å avlive. Dette skjedde for 5.5år siden, jeg tok med båndet til butikken å fikk nytt.. Det var ikke akkurat i tankene mine å få nytt kobbel akkurat, hensikten var for å informere om at de oppskrytte krokene er ikke så bra som de skal ha det til.

Dette var veldig trist lesing. Så forferdelig å miste hunden sin på den måten.

Jeg takker for informasjonen og tar innlegget ditt til etteretning og kommer bare til å bruke de låsbare karabin krokene (sånn krok med låsemutter) heretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

godt dcu har snille naboer! det er aldsri gøy når hunden slipper løs på den måten!

det sammen skjedde meg en gang jeg gikk tur med odin å hadde kjøpt nytt flexibånd og det røyk plutselig...heldigvis var vi ikke kommet oss utenfor hageporten enda, så det gikk bra, men tenk om det skulle skjedd når vi var kommet utenfor, for der er det hovedvei hvor folk kjører mer enn 80 for å s det slikt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...