Gå til innhold
Hundesonen.no

"Øyegugg"/søvn

Aya

Recommended Posts

Felix har ekstremt mye øyegugg, eller søvn i øynene, hele tiden.. Ofte grønnsaktig i fargen. Jeg synes også at han er litt over gjennomsnittet rosa i øynene, eller i kanten rundt øynene for å si det sånn. Kan dette være tegn på en betennelse o.l.? Jeg tenker på å dra til dyrlegen med han, men tenkte jeg kunne høre her først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes det hørtes ut som øyekatar eller noe slikt ja :D men det fikser du med litt øyedråper fra vet`n :) "søvnen" kan du jo ta vekk med en Q-tips osv..

har det hvet slik lenge? Av og til er det ting som at hunden har vært ute litt for lenge og reagert på vind/trekk osv, og da gårdet over av seg selv, men om øyet er skikkelig irritert, trengs det nok dråper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sånn mer eller mindre fra jeg fikk han, men ikke sånn at man har lagt merke til det spesielt.. mye mer nå.. Men det er bra det ordner seg kjapt og kvikt da!

Når du skal til vet så få dem til å sjekke at hunden din har nok tåreproduksjon. Om han har hatt det siden valp så kan kataren være en sekunder sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atheo har hatt grønngugg ut av øynene ei stund nå. Har drevet å kokt vann (og avkjølt) og vaska med pad. Men måtte tilslutt ringe vet. Fikk salve. Den heter:Kloramfenikol. Starta med den idag nå, får håpe at han blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...