Jump to content
Hundesonen.no

Treningsdagbok

>Lene<

Recommended Posts

Med alle disse nye underforumene så ble jeg litt usikker hvor dette innlegget passet best, men er det noen som har gode tips til enkle og greie treningsdagbøker?

Har funnet ut at jeg må ha litt system på treningen, ellers blir det mye tull :huh:

Jeg skrev treningsdagbok en periode, men fant ut at jeg aldri egentlig hadde bruk for det. Går så sjelden tilbake og titter :huh:

Dersom jeg skulle begynt på det igjen i dag, så ville jeg lagt vekt på hvilke forstyrrende momenter som var med: Hunder, kjegler, hinder, apportgjenstander osv som var på apellbanen og rundt. Jeg ville tatt med vær og underlag (grus, gress). Hvilket moment du trente på, hvor lenge, hvor mange repetisjoner og suksessrate.

Jeg ville også tatt med hva målet med treningen var, og for hver gang skrevet opp hva som trengte forbedring slik at jeg hadde en plan med neste trening (og dermed kunne planlagt denne bedre).

Så altså...

-Mål med treningen

-Vær & Føreforhold

-Momenter som skal trenes på (inkl. belønningsform. En plan altså!)

-Varighet pr. moment

-Suksessrate pr. moment

-Vurdering

Jeg ville hatt med dato, sted, start kl. og slutt kl.

"status før trening" og "treningsmål". "treningsøkter" (jeg har 4 økter pr. trening). På hver økt trener jeg 5 repetisjoner, og skriver | dersom hunden klarer det og 0 dersom den ikke klarer det. Etter 5 repetisjoner har jeg f.eks ||0|| og da skriver jeg 80% ved siden av (hunden lykkes 80% av gangene).

Under har jeg "status etter trening" og "kommentarer" (hvor jeg gjerne kommenterer hvorfor hun fikk 0 på noen økter osv)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...