Gå til innhold
Hundesonen.no

Nye "hundesonen"


Minadachs

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Nei huff dette likte jeg IKKE! Det er myye mindre "intimt" nå, og nå kommer det fler medlemmer som ikke har hund osv...Nei ikke godt tatt imot i mitt hjem iallefall..kommer nok til å tilbringe mindre tid her, for jeg orker ikke sette meg inn i flere nye ting nå........(!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt, når du går inn på www.hundesonen.no vil du ha off-topic under ? Forstår jeg deg rett da.. ?

Okay, mitt forrige innlegg ble litt rotete..

Men om hundesonen blir akkurat som før. Med Infosonen øverst, så hundesonen og deretter off topic. Akkurat som før hundesonen ble dyresonen. Og så kan linkene til de andre sonene ligge som de gjør nå, under logoen..

Altså, når jeg går inn på hundesonen vil alt se ut som før, at off topic er med i hundesonen..

For da er ikke tapet over hundesonen så stort, alt er likt, bare at vi har linker og tilgang til andre soner på samme side.

Håper du skjønte mer av dette..

ja, infosonen og off topicen in på hudesonen igjen, for da blir den så å si den samme gamle, å vil noen bruke andre sonene så får de bare trykke på de

Ja, akkuart det jeg mener :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette likte jeg IKKE!

Jeg "forlot" dyrenett, og kom til hundesonen av en grunn!

Her var det bare hundediggere, eller hvertfall folk som interesserte seg for hund!

Og hundesonen var et mye mer aktivt hundeforum.

Her har nok sonen gjort en tabbe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"alt var så mye bedre før"

"I gamle dager, når ting var som de burde..."

Jeg må si jeg ikke helt skjønner stormen av protester. Jeg interesserer meg ikke filla om gnagere og akvarium, men jeg velger jo bare å ikke følge med i de delene av forumet... Værre er det ikke.

Jeg skjønner heller ikke at folk synes det er så rotete og vanskelig å finne frem - alt har jo logiske og kjente navn, som infosonen og off topic - og linkene ligger øverst på siden, så det bør da ikke være så vanskelig å finne frem når man har prøvd det en gang eller to.

Jeg tror at det vi medlemmer kommer til å merke mest negativt er nettopp det at mange medlemmer fikk en negativ holdning til sonen ved omleggingen, og at noen kanskje tilogmed kutter sonen helt ut - det er i såfall kjempesynd om noen kutter uten å se hvordan det faktisk blir først.

Det eneste jeg savner, er å ha egne "off-topic-forum" i hver enkelt sone - jeg mener det er "hundemodus" i offtopic-delen på hundesonen slik det var, folk som diskuterte off topic var ofte innom temaet hund, foto gikk hovedsaklig på hundebilder, presentasjon av hjemmesider omhandlet hovedsaklig hund osv osv. Aller helst ville jeg hatt en egen info-sone for hundesonen også, men skjønner at det kan bli upraktisk særlig for moderatorene, men også for brukerne i forhold til å holde seg oppdatert på hva som skjer, så jeg synes det er greit at den er samlet for alle "sonene", men jeg foreslår at hver enkelt sone kan ha sin "lille" off-topic-del. Mye av det gode miljøet finnes nettopp i offtopic-forumet, og hvis det blir mange brukere på de forsjellige andre sonene, vil det fort bli veldig rotete om alt er samlet i ett felles off topic.

mvh

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært her inne så veldig mye akkurat, og ser derfor ikke de kjempestore forskjellene fra før og nå. Begynte faktisk å lure på hvor lenge det hadde vært flere forum her.. ;)

Hvis vi hundefolk bare later som det ikke fins andre forum her, så kan jo ting forbli slik de har vært? Om en stakkars ilder-sjel forvirrer skjermen sin inn hos "oss", så får vi bare være tålmodige.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi hundefolk bare later som det ikke fins andre forum her, så kan jo ting forbli slik de har vært? Om en stakkars ilder-sjel forvirrer skjermen sin inn hos "oss", så får vi bare være tålmodige.. :P

Hmmmm..betyr dette at vi må begynne å holde bikkjene i bånd her i tilfelle det forviller seg en ilder eller en kanin inn hit? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg fikk litt sjokk i dag ja. Det jeg synes er dumt er at "nye innlegg" knappen nå kommer til å inneholde de siste innleggene fra alle underforumene. Denne knappen synes jeg var veldig grei ettersom man bare kunne gå inn der og få opp alle de siste innleggene siden du sist var aktiv og slippe å leite rundt i alle underkategorinene "utstilling, "trening og lydighet" osv.

Jeg er ikke interessert i å lese de nyeste innleggene på gnagersonen, kaninsonen (som forøvrig er en gnager), hestesonen osv. Er det noe jeg lurer på om de dyrene, går jeg inn på et forum som omhandler de dyrene. Lurer jeg på noe om hund eller har lyst å dele noe om mine hunder, går jeg inn på hundesonen for det er her man skal snakke hund!

Og en annen ting ... F.eks underkategorien "Kosthold, fòr og ernæring" ser jeg heter det samme både på hundesonen, kattesonen osv. Hvis alle underforumene skal vises når man trykker på siste innlegg knappen, bør det skilles på en måte! F.eks: "kosthold, fòr og ernæring - Katt", "kosthold, fòr og ernæring - hund" osv.

Det er en av grunnene til at jeg sjelden og aldri er på dyrenett lenger. Jeg blir skikkelig irritert når jeg tror det er et spørsmål om hund for overskriften er for dårlig og så er det et spørsmål om et marsvin f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm..betyr dette at vi må begynne å holde bikkjene i bånd her i tilfelle det forviller seg en ilder eller en kanin inn hit? :P

:P Du er morsom i kveld du.. :P

Men det er nesten litt stygt og si det.(satse på ei viss ei ikke dreper meg nå :P ), men det var ikke såååå gæli egentlig.. Og faktisk var det mer oversiktlig enn dyrenett.

Om de forslagene som har kommet før i tråden kan gjennomføres så kan det faktisk se ut til at dette blir en riktig så fin plass og være. ;)

Det er en av grunnene til at jeg sjelden og aldri er på dyrenett lenger. Jeg blir skikkelig irritert når jeg tror det er et spørsmål om hund for overskriften er for dårlig og så er det et spørsmål om et marsvin f.eks.

Der kommer jo hundesonens regel om og ha en beskrivende overskrift inn. Følger man den så blir vel ikke det noe problem. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm..betyr dette at vi må begynne å holde bikkjene i bånd her i tilfelle det forviller seg en ilder eller en kanin inn hit? :P

Hihi.. du skal ikke se bort fra at administratorene kommer til å begynne å sette grenser for hvor vi kan slippe løs våre søte sjarmtroll.. Hadde vært morsomt om vi hadde sluppet alle dyrene her, og sett hvordan det hadde gått.. ;) Båndtvang kan vi ha andre steder.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg fikk litt sjokk i dag ja. Det jeg synes er dumt er at "nye innlegg" knappen nå kommer til å inneholde de siste innleggene fra alle underforumene. Denne knappen synes jeg var veldig grei ettersom man bare kunne gå inn der og få opp alle de siste innleggene siden du sist var aktiv og slippe å leite rundt i alle underkategorinene "utstilling, "trening og lydighet" osv.

Jeg er ikke interessert i å lese de nyeste innleggene på gnagersonen, kaninsonen (som forøvrig er en gnager), hestesonen osv. Er det noe jeg lurer på om de dyrene, går jeg inn på et forum som omhandler de dyrene. Lurer jeg på noe om hund eller har lyst å dele noe om mine hunder, går jeg inn på hundesonen for det er her man skal snakke hund!

Og en annen ting ... F.eks underkategorien "Kosthold, fòr og ernæring" ser jeg heter det samme både på hundesonen, kattesonen osv. Hvis alle underforumene skal vises når man trykker på siste innlegg knappen, bør det skilles på en måte! F.eks: "kosthold, fòr og ernæring - Katt", "kosthold, fòr og ernæring - hund" osv.

Det er en av grunnene til at jeg sjelden og aldri er på dyrenett lenger. Jeg blir skikkelig irritert når jeg tror det er et spørsmål om hund for overskriften er for dårlig og så er det et spørsmål om et marsvin f.eks.

Kopierer meg selv fra Drifstmeldinger:

Funksjonen for og finne ubesvarte innlegg i den sonen man vil er på plass. Ved siden av den geniale minusknappen på høyre er det nå kommet en link som heter Se nye innlegg. Trykker du på den får du opp siste innlegg fra den sonen du står i. Du kan også markere alle som lest ved og linken som kommer opp etter du har trykket der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit man kan holde seg unna alle de andre sonene, også blir dte jo i tillegg Off topic med andre som ikke har samme interesse.

OG så må jeg få si at det blit rart når man kommer inn på "presenter deg selv"-tråden og noen skriver: Hei, jeg heter lise, og jeg har en hamster. Jeg bare elsker hamstere.

Er det fler enn meg som liker hamstere`?

Bare for å ta et forslag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg savner, er å ha egne "off-topic-forum" i hver enkelt sone - jeg mener det er "hundemodus" i offtopic-delen på hundesonen slik det var, folk som diskuterte off topic var ofte innom temaet hund, foto gikk hovedsaklig på hundebilder, presentasjon av hjemmesider omhandlet hovedsaklig hund osv osv. Aller helst ville jeg hatt en egen info-sone for hundesonen også, men skjønner at det kan bli upraktisk særlig for moderatorene, men også for brukerne i forhold til å holde seg oppdatert på hva som skjer, så jeg synes det er greit at den er samlet for alle "sonene", men jeg foreslår at hver enkelt sone kan ha sin "lille" off-topic-del. Mye av det gode miljøet finnes nettopp i offtopic-forumet, og hvis det blir mange brukere på de forsjellige andre sonene, vil det fort bli veldig rotete om alt er samlet i ett felles off topic.

mvh

HeliX

Ja, nå er du også inne på det jeg mener! Det er en del som har nevnt akkurat dette.. Hadde det vært mulighet for å få det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mer intimt og koselig når det er et rent hundeforum, og her skulle vi hundeinteresserte være å diskutere hund. Kanskje jeg venner meg til at det er sånn, men mye blit ødelagt hvis mange gode gamle medlemmer forsvinner, og en haug av nye kommer hit. DA blir jeg veldig skuffet.

Hadde det ikke vært mulighet for at f.eks om noen uker, og folk har vendt seg til det. At det blir holdt en avstemning om hva vi synes da, og så kan dere i ledelsen kanskje få et inntrykk av hva vi mener da, og så får dere gjøre hva dere vil med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikkje fornøgd i det hele tatt. Var her ikke så mye i begynnelsen, men har blitt mye mer aktiv de siste ukene. Jeg likte hundesonen bedre og bedre fordi det var et reint hundeforum med masse greie folk og ikkje masse folk som maser om rotter og kaniner.

Er veldig sikkert på at jeg ikke kommer til å være her så mye i fremtiden, fordi her er blitt så rotete. Ville jeg diskutere hamster hadde jeg vært på dyrenett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit man kan holde seg unna alle de andre sonene, også blir dte jo i tillegg Off topic med andre som ikke har samme interesse.

OG så må jeg få si at det blit rart når man kommer inn på "presenter deg selv"-tråden og noen skriver: Hei, jeg heter lise, og jeg har en hamster. Jeg bare elsker hamstere.

Er det fler enn meg som liker hamstere`?

Bare for å ta et forslag ;)

Der er den perfekte beskrivelsen! Takk for den gode formuleringen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...