Gå til innhold
Hundesonen.no

Diskriminering av hunder


Djervekvinnen

Recommended Posts

I avisa idag stod det et innlegg fra noen som har vært på en ute cafe og der var det 3 stykker med hund som satt. (alle hver for seg, ikke samlet) De fikk lov til å sitte der, og ekspeditørene gav også hundene vann. Etterhvert kom det ei jente med en amstaff og satte deg ned. Hun skulle bestille og da fikk hun beskjed om at hun måtte vennligst forlate cafeen. De ville ikke at hun skulle være der med den hunden. Noen gjester ble paffe og flere gikk i protest pga det. Tenk sånn! Snakk om diskriminering! <_< Hadde det vært meg og min hund hadde jeg ikke trodd mine egne ører og blitt sjokka.

Noen som har opplevd noen lignende saker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ann??

Særiøst. De artikklene som har vært om amstaffer og andre såkalte "kamphunder" har virkelig ødelagt mye for de hundeeiere som har sånne hunder.

Synes det er helt på tryne. En hunderase kan da bite like mye som en annen, men det hører man ikke like mye om.

Er lenge siden jeg har hørt om en artikkel som handlet om andre hunder enn amstaff, pitbull, rottweiler(unnskyld hvis skrivefeil) og andre lignende hunder.

Hadde nok gått i protest jeg også hadde jeg vært der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅH. Jeg blir så utrolig forbannet på slikt. Det burde virkelig ikke vært lov. Altså, hunden blir slik som eieren vil. Altså hunden former seg etter eieren. Vel for de som ikke skjønte det så mente jeg at:

Uansett om hunden er en amstaff, kan den da være snill som ett lam, og aldri ha gjort noe ulovlig.

Og en liten pappilon kan være ett udyr:S Hmm, det er skikkelig "rasisme" Hmm.. dårlig gjort..

Jeg støtter amtaffen her altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Møtte noen staffer i marka for lenge siden. Folk skygget fort banen og ruslet laaangt unna. Virket som om eierne ble litt sjokkerte når jeg kom og klappa hundene osv... Det er ikke sånn det skal være :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå heller jeg vel bensin på bålet her men det får stå sin prøve:

Selv om jeg synes det er forkastelig med den forskjellsbehandlingen som beskrives her kan jeg faktisk forstå det. Den jevne mann i gata, som jeg også antar er i langt større antall enn amstaffeiere, har slike meninger om amstass staffie og lignende. De vet ikke annet enn de skrekkhistoriene de leser i media. Disse kundene som tross alt er i flertall kan fort velge en annen cafe fordi de er redde for hundene. Altså: folk er redde (dog av uvitenhet) - disse går et annet sted - tapte inntekter.

Hjelper ikke å være idealistisk dersom man går konkurs..

ÅÅÅH. Jeg blir så utrolig forbannet på slikt. Det burde virkelig ikke vært lov.

Bare sånn for ordens skyld: det er egentlig et forbud mot hunder på alle steder hvor det serveres mat, uansett rase. Dog velger noen å se bort i fra dette på uteserveringen, men da hjelper det helt klart med en liten rase man kan "gjemme" under bordet i tilfelle mattilsynet tar seg en runde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå heller jeg vel bensin på bålet her men det får stå sin prøve:

Selv om jeg synes det er forkastelig med den forskjellsbehandlingen som beskrives her kan jeg faktisk forstå det. Den jevne mann i gata, som jeg også antar er i langt større antall enn amstaffeiere, har slike meninger om amstass staffie og lignende. De vet ikke annet enn de skrekkhistoriene de leser i media. Disse kundene som tross alt er i flertall kan fort velge en annen cafe fordi de er redde for hundene. Altså: folk er redde (dog av uvitenhet) - disse går et annet sted - tapte inntekter.

Hjelper ikke å være idealistisk dersom man går konkurs..

Bare sånn for ordens skyld: det er egentlig et forbud mot hunder på alle steder hvor det serveres mat, uansett rase. Dog velger noen å se bort i fra dette på uteserveringen, men da hjelper det helt klart med en liten rase man kan "gjemme" under bordet i tilfelle mattilsynet tar seg en runde.

Skjønner poenget ditt, men da må de si nei til ALLE hunder ikke kun pga rasen, akkurat som jeg skulle nektet folk med små hunder adgang pga jeg vet det er gneldrehunder, det er også generaliserende. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner poenget ditt, men da må de si nei til ALLE hunder ikke kun pga rasen, akkurat som jeg skulle nektet folk med små hunder adgang pga jeg vet det er gneldrehunder, det er også generaliserende. :icon_redface:

I rettferdighetens navn ja, men ikke i økonomiens desverre... Hundeeiere med hunder som ikke skremmer noen legger jo også igjen penger. Så da blir det vel for bedriften å veie amstaffeiere opp mot alle de som er redde for hundene deres, og vi vet vel alle hvem det er flest av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Argh, det hadde ikke jeg tålt! :) Så irriterende at folk skal ha fordommer mot slike raser!

Har ikke opplevd det selv nei, tror ikke noen kan motstå pelsdotten sånn som han ser ut nå *fnis* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...