Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg skal til tannlegen imorgen(EDIT; nå har jeg vært hos tannlegen:(


tm100021

Recommended Posts

Jeg skal til tannlegen imorgen og det er andre gang på 5 år..

Forrige gang var da han skulle sjekke tennene mine får tre uker siden, jeg "glemte" den forrige avtalen og fikk beskjed om at hvis jeg møtte opp denne gangen betaler pappa husleia får setember får meg, og det må han :) Lider av noe helt sykt tannlege skrekk som resultat av at når jeg var 8 år og ville ikke borre så kom det enn tannlege mann og holdt meg fast, jeg skreik i en halv time mens de holdte på, etter det får jeg panikk bare av å sette meg i tannlege stolen...

Noen som har noen råd?? Gruer meg helt sykt til imorgen. ;):unsure:

Nå var jeg hos tannlegen... Klarte det ikke, satt meg i stolen og begynte å hylgrine og fikk panikk... Alle som skryter av tannlegen og sånt, vel jeg synes ikke de var noe flinke.. Fikk beskjed om at jeg fikk komme 45 min før og få beroligene, kan noen fortelle hvordan de virker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har akkurat samme problemet, tror tannlege er det verste jeg vet, må innrøme at jeg griner når jeg kommer i stolen... eller det spørst da.¨

Det jeg prøver er å ha med mp3 spiller å høre på høy musikk slik jeg ikke hører noe annet rundt meg, men jeg blir(seriøst) dopa ned en time før jeg skal inn da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom deg til ett tannlege kontor som har lystgass! det hjelper på mangen! søk om narkose.. høy musikk som ble nevnt her... tannleger som har ekstra kurs i de som lider av tannlegeskrekk.. de er veldig flinke til og berolige deg og tar alt med ro slik at du kan stole på tannlegen og føle deg vell!

Dette har jeg sjekket opp siden jeg lider så sterkt selv av tannlegeskrekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker tannlegen! :icon_redface: Hehe. Har opplevd masse fælt der, men har ikke noe i mot det allikevel. Synes stort sett de er veldig snille og flinke der.

Jeg har vært hos reguleringstannlege HVER måned siden jeg var 10, og har hatt masse metall og drit i munnen lenge. MASSE vondt kan man si. Blant annet har jeg operert og sydd mellom alle tenna, trukket 5 tenner, hatt regulering og gom og fått haugevis med bedøvelsessprøyter.

Men det går som regel bra.. :D Hvis man klarer å slappe av blir alt mye mindre vondt, og som regel gjør ikke tannlegen annet enn å kile deg litt i tennene. Det tåler man hvis man lar være å tenke på det mens man sitter der, eller å syke seg ned på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man under 18 år betaler man bare 10% tror jeg. Iallefall mye billigere enn for oss andre :icon_redface:

Hadde selv tannlegeskrekk og det gikk 5 år mellom hver gang jeg var hos tannlegen, men har bare hatt ett hull!

Skal selv til tannlegen å trekke visdomstann i morgen. Det er noe dritt! Dessuten sykt dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan du har det. Har det sånn selv..

Ble ikke noe bedre etter at jeg måtte skjære ut en tann uten bedøvelse i fjor for å si det sånn.

Neste gang jeg må til tannlegen skal jeg legges i narkose..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å grine bare jeg går inn døra fra venterommet.... Har også prøvd valium, men det hjalp ingenting. Denne gangen prøvde jeg somadril og det funket faktisk! Rimelig dopa da men hehe. Går til tannlegen hvert år da. Tør ikke annet - for jeg vet at hvis jeg dropper det et år kommer jeg meg aldri tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til tannlegen imorgen og det er andre gang på 5 år..

Forrige gang var da han skulle sjekke tennene mine får tre uker siden, jeg "glemte" den forrige avtalen og fikk beskjed om at hvis jeg møtte opp denne gangen betaler pappa husleia får setember får meg, og det må han :P Lider av noe helt sykt tannlege skrekk som resultat av at når jeg var 8 år og ville ikke borre så kom det enn tannlege mann og holdt meg fast, jeg skreik i en halv time mens de holdte på, etter det får jeg panikk bare av å sette meg i tannlege stolen...

Noen som har noen råd?? Gruer meg helt sykt til imorgen. :huh::unsure:

Nå var jeg hos tannlegen... Klarte det ikke, satt meg i stolen og begynte å hylgrine og fikk panikk... Alle som skryter av tannlegen og sånt, vel jeg synes ikke de var noe flinke.. Fikk beskjed om at jeg fikk komme 45 min før og få beroligene, kan noen fortelle hvordan de virker?

Komer an på hva slags beroligende du får. Men som regel vil du få noe som gjør at du slapper av i kropp og sinn. Du vil kanskje få noe du blir trøtt og slapp av.

Forresten så ringte de meg på morgenen å sa det var sykdom på tannlege kontoret, så jeg må grue meg i to uker til for å trekke den skit-visdommstanna :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...